Възходящият тренд на пътници и товари през летище "София" продължава

Възходящият тренд на пътници и товари през летище "София" продължава

След рекордната 2017 г. за летище "София", когато преминалите пътници се увеличаваха с двуцифрен темп, възходящият тренд на столичната аерогара продължава и през първия месец на годината, макар и с едноцифрено нарастване. Това показват публикуваните данни от държавното дружество "Летище София" ЕАД, което държавата се готви да даде на концесия вече повече от половин година.

Според тях ръст се отчита по всички показатели – преминали пътници, вътрешни и международни линии и обработени товари.

През януари 2018 г. са обслужени близо половин милион пътници на летище "София" (499 688 пътници). Това е ръст от 6.6 на сто спрямо същия месец на 2017 г.

Близо две трети от всички пътници – 315 987, са преминали през новия терминал на летището, а останалите 183 681 - през Терминал 1.

Пътникопотокът по международните редовни линии, който представлява 92% от целия летищен трафик, е нараснал с 4.4% в сравнение с първия месец на миналата година.

Двойно е увеличението на броя пътуващи по вътрешни линии – от над 10 хил. пътници през януари 2017 г. на близо 20 хил. през същия месец на 2018 г. Този ръст се дължи на навлизането на още един авиопревозвач по линията София – Варна. Освен от българския авиопревозвач "България Ер" линията се обслужва и от "Уиз Еър" от март 2017 г.

Излетелите и кацнали самолети на летище София през първия месец на годината са близо 4500.

Расте и обемът на обработените товарни и пощенски пратки през януари. Ръстът е 9.6 на сто и възлиза на 1687 тона. От тях 59% са превозени с товарни самолети, а останалите 41% – с пътнически, посочват от "Летище София" ЕАД.

След неуспешната процедура за концесия на столичното летище през миналата година, която беше спряна от служебния кабинет заради съмнения за непрозрачност и занижени критерии, третият кабинет на Борисов все още не е обявил нова процедура. Неофициално се твърди, че правителството се е отказало да дава на концесия столичното летище след постигнатите добри резултати през изминалата 2017 г.

Повече от година не може да приключи и концесионната процедура за летището в Плевдив. Тя беше обявена в началото на 2017 г., а предложенията на тримата кандидати бяха отворени още през май. Въпреки това до този момент все още няма обявен победител. Надпреварата се води между китайско-холандски консорциум, който се ползва с подкрепата на Европейския инвестиционен фонд, и българско обединение, подкрепяно от община Пловдив.

Още по темата
Още от Бизнес