Нови правила за отнемане на контролните точки на шофьорите при нарушения по пътищата са в сила от днес 4 февруари. С наредбата се намалява броят на нарушенията, заради които ще се отнемат точки са намалени от 25 на 14. Целта на промените е да се налага наказание само за нарушения, които застрашават участниците в движението.
За ползването на антирадар, неправилното преминаване край спирка на градския транспорт или спрял автобус, както и при навлизане в еднопосочна улица вече няма да се отнемат контролни точки.
Отпадат 4 досегашни наказания за превишаване на скоростта, като остава само отнемането на 12 точки при движение с над 50 км/ч от допустимите в населено място или при извършване на обществен превоз на пътници и опасни товари. Това е най-голямата санкция.
От талона ще се отнемат 12 точки и при отказ за проверка с дрегер или кръвна проба за проверка за алкохол.
За управление на превозно средство с концентрация на алкохол в кръвта над 0.5 промила ще се взимат 10 точки. При повторно нарушение наказанието е 15 точки.
Ако шофьор не спре на пътен знак "Стоп", ако изпревари неправилно или отнеме предимство ще се раздели с 8 точки.
Преминаване на червен светофар или неспазване на предимство на пешеходец се наказва също с 8 точки.
Говорене по мобилен телефон в автомобила, без да се използва устройство "хендс фри" се наказва с отнемане на 6 точки. Толкова точки ще се взимат и за непоставен предпазен колан или каска, за неправилно престрояване или паркиране на пешеходна пътека или на автобусна спирка.
Новост е, че вече ще се взимат точки за возeне на деца без детски стол и колан. В този случай ще се отнемат 6 точки от контролния талон.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
А за децата,които не возим в собствена кола?Как да го разнясяме столчето,ако се наложи спешно да откараме дете някъде или с колата на познат,който няма столче?
Какво значи ДЕЦА.10год.20год.или колко
А за завиване без мигач ще има ли отнемане на точки. Мисля че това е значително нарушение, причина за доста тежки катастрофи и инциденти. Защо толкова го подценяваме днес и масово не се спазва от водачите на МПС ,въпреки че е необходимо по закон и за предупреждаване на околните за намеренията....Защо трябва да свикваме с това масово неспазване и как тогава да разберем за намеренията на шофьорите преди да направим следващата си крачка напред!
спряха ме на входа на Банско в неделя следобед и глоба с фиш- пари не вземат!! Прогрес!!
докато "законотворците" не префасонират закона основно за да стане приложим и обективен във всичките си аспекти - ограничителен, наказателен, превантивен и т.н. няма да спечели привърженици сред основните участници в движението (именно водачите на МПС) и съответно файдата е нулева, защото хората го спазват по принуда, а не по убеждение. толкова просто...
Taka e. Не може шофьорът да е виновен за някой луд, изскочил изневиделица на пешеходна пътека. Но виждам доста шофьори, които спокойно 'слаломират' между слизащи от трамвай, а това вече е доста опасно и е грубо нарушение.
...аз също понякога съм в ролята на пешеходец, но винаги изхождам от позицията на шофьора. хем пазя себе си, хем съм толерантен към шофьорите като изчаквам или гледам да пресека без да се налага да спира движението на целия булевард. като шофьор осъзнавам, че тези мои няколко секунди са спестили освен нерви и време на много други така и няколко литра бензин малко накладки и съединител на всички тея дето е трябвало да ми спрат, а на мен ми коства...нищо.
закона за движение по пътищата е направен за ..пешеходци. т.е. основния участник в движението по пътищата е пешеходеца. този култ към ПРАВАТА на пешеходеца е причина за смъртта на много от тях. след като винаги и навсякъде имат предимство до толкова са им притъпени сетивата, че скачат пред колите като си мислят, че щом стъпят на асфалта и даже часовниците спират. ДА, АМА НЕ! защото пешеходеца спира много по-бързо и по-лесно от машината, но това тъпанарите с фуражките как да го осмислят?! много по-рационално е пешеходците да изчакат докато минат колите, от колкото да спира движението за да пресече бавно и нагло единствения пешеходец на пътеката....
До 1: Важното е мутрата да си кара джипа на спокойствие. Дреме им за плебейте в градския транспорт.
неправилното преминаване край спирка на градския транспорт e много опасно, за да се омаловажава.