Великобритания разреши автобусна реклама на атеизма

Великобритания разреши автобусна реклама на атеизма

Комисията за рекламните стандарти на Великобритания (Advertising Standards Authority, ASA) реши, че слоганът "По всяка вероятност Бог няма. Стига притеснения, наслаждавайте се на живота", който бе поставен като реклама по автобусите, не е в нарушение на рекламните правила, съобщи британското издание Campaign

Рекламната кампания на атеизма провокира 326 жалби, според които кампанията е оскърбителна. Жалбоподателите освен това оспорват твърдението, че Бог не съществува. Те казват, че това е подвеждащо твърдение, тъй като авторите му не могат да го докажат.

Комисията обаче постанови, че тъй като слоганът изразява мнението на рекламодателя, то не подлежи на обективно доказване.

Съдържанието на рекламата може да противоречи на вярванията на мнозина, но то едва ли може да подведе хората или да предизвика сериозна обида, заяви говорител на комисията.

Рекламната кампания е организирана от журналиста Ериан Шерин, след като видял на лондонските автобуси цитати от Библията. Малко по-късно аналогични автобуси се появиха по улиците на Вашингтон и Барселона. Те все още не са пуснати в Генуа, където рекламната агенция, на която е било възложено изработването на атеистичната реклама, отказала.

Споделяне

Още от

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?