Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Велоалея свързва Банкя със София, студентите с колелета до стадион “Васил Левски”

Столична община планира да изгради 66 км велоалеи за 13 млн. лв. до 2015 г.

28 коментара
Велоалея свързва Банкя със София, студентите с колелета до стадион “Васил Левски”

Най-дългата и най-скъпа нова велоалея ще свърже столичния квартал "Люлин" с Банкя. Студентите и живеещите в “Младост” ще могат да се спускат до центъра на колелета. Общо 66 нови километра велоалеи за 13 млн. лв. се кани да изгради Столична община до 2015 г. Така средно километър нова алея за велосипедисти ще струва 200 хил. лв. на столичани.

Това става ясно от програма за развитие на велотранспорта в София. Документът е публикуван на сайта на общинския съвет. В разработването му са участвали основните велоорганизации.

Целта е да се стимулират столичани да използват алтернативни и здравословни форми на транспорт като колоездене и ходене. Очакваният ефект от реализацията на програмата е по-чиста околна среда, заради намалелия трафик на автомобилите, както и по-малко катастрофи и задръствания.

В момента веломрежата на София е 28 км. От тях до 2006 г. са били изградени общо 6.6 км. Всичко останало е построено по времето на управлението на ГЕРБ, става ясно от документа. В него е отбелязано, че са нужни нормативни промени в законите, за да се постигне по-добър резултат от изграждането на велоалеите.

За отмора и развлечения

Според нуждите велоалеите са разделени на няколко типа – за отмора и развлечения, довеждащ транспорт и транзитни.

За отмора и развлечение са велоалеите, които връзват столицата с атрактивните околности. Така най-дългата и скъпа е от града на премиера Бойко Борисов Банкя до столичния квартал “Люлин”. Трасето е с дължина 9.5 км и изграждането му ще струва 3.5 млн. лева.

Общината се надява с такъв вид велоалея да осигури приятни условия за колоездене, като повече хора се качат на колелета през почивните дни.

За отмора и развлечение ще бъдат изградени велоалеи от 2.3 км за 800 хил. лева в Борисовата градина - от бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" до бул. "П. Яворов", както и в Южния парк - 1.7 км за 500 хил. лева.

От кръстовището на бул. "Вапцаров" с бул. "Черни връх" към "Хладилника" по ул. "Сребърна" до западния вход на зоопарка също ще има алея за каране на колела за отмора. Тя ще е дълга 1.6 км и ще струва 520 хил. лева.

Транзитни

Другият вид трасета са транзитните, чиято цел е да формират сърцевината на велосипедната мрежа, да осигурят бърза и директна връзка на районите на града с центъра или един с друг, както и да създадат конкуренция на автомобилния и обществения транспорт.

Такива велоалеи ще бъдат направени по бул. "Академик Иван Гешов" - от бул. "Цар Борис III" до бул. "България" - 0.9 км за 400 хил. лева, както и по бул. "Генерал Скобелев" и бул. "Патриарх Евтимий" - от Руски паметник до ул. "Княз Борис I" с дължина 0.7 км за 230 хил. лева.

Транзитно трасе ще има и в Южния парк (от кръстовище бул. "П. Тодоров" - бул. "Гоце Делчев" до кръстовище бул. "Черни връх" - бул. "Никола Вапцаров") с дължина 1.5 км за 400 хил. лева, по бул. "България" (от бул. "Гоце Делчев" до Околовръстен път) - 2.2 км за 770 хил. лева, както и по бул. "Тодор Каблешков" (от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III") с дължина 0.4 км за 140 хил. лева и връзка от 3 км за 2.5 млн. лева между жк "Младост" (Студентски град) - център (стадион "В. Левски - Интерпред).

Седем километра ще свържат "Люлин" с центъра за 2.7 млн. лева.

Довеждащи

Довеждащите велоалеи ще създават връзки с транзитните и с трасетата за отдих. Така всяка част от районите ще има достъп до главните велоартерии.

Такива трасета се предвиждат по ул. "Ангел Кънчев" до ул. "П. Парчевич" и ул. "Христо Белчев" (127 СОУ) и продължение на трасето по ул. "Ангел Кънчев" - от 127 СОУ до пл. "Гарибалди" и пл. "Св. Неделя" с обща дължина 0.8 км за 250 хил. лева.

Довеждаща велоалея ще има и по ул. "Бъднина" от ул. "Филип Аврамов " до продължението на бул. "Андрей Сахаров". Тя е с дължина 600 метра и ще струва 400 хил. лева.

Близо километровият участък от Лъвов мост до пл. "Св. Неделя" ще излезе пък 220 хил. лева.

Довеждащи велоалеи ще бъдат изградени и по ул. "Княз Борис I" и ул. "Цар Самуил" - 0.7 км за 230 хил. лева, в целия "Люлин" общо 7 км за 2.7 млн. лева, в жк "Студентски град" - 6 км за 2.5 млн. лева, от парк "Вл. Заимов" до пл. "Св. Неделя" - 2.2 км за 770 хил. лева.

Ремонти ще протекат на вече съществуващите трасета в Южния парк (около НДК - бул. "Витоша", бул. "Фр. Нансен" до бул. "България") за 400 хил. лева и по бул. "П. Евтимий" (от 20-о училище - ул. "Княз Борис I") до Френската гимназия (ул. "Г. С. Раковски") и връзка с Южен парк, I част, за 200 хил. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #28

    Тази велоалея от Люлин до Банкя е добра идея!Жителите на Банкя ще могат да си правят разходки в София, а ние, столичаните ще ходим на чист въздух!В момента Люлин е меко казано най-лошият за велосипедистите!Банкетите на места са високи без склонове, но шахтите на пътищата са още по-зле!Шахтите на големите улици и булеварди са разположени най-вдясно на дясното платно, кътето обикновенно велосипедистите карат, за да не ги згази някоя кола!Това с шахтите е ОК за хората с планински тип велосипеди, но за шосейните велосипеди си е руска рулетка!Надявам се велоалеите в квартал Люлин да бъдат изградени до посочения срок от общината!

  2. Анонимен
    #27

    Това би било страхотно. Алеята ще отвори терените около Банкя, /Люлин планина и района около пернишките села/ - за велосипедистите от София. Мястото е уникално за каране, терена в момента се "оползотворява" от едни, буквално - 5-6 човека. Причината е светлото време, т.е. достъпа до мястото - Банкя е свързана с 2 пътя /междуградски тип/ и ако през деня да въртиш по тях е, да кажем, приемливо.. то прибирането(Банкя-Сф), по тъмно е някъв.. филм на ужасите. Който е карал, знае, к'во е да фукне покрай

  3. Анонимен
    #26

    Велосипедите са удобни при равнинен терен. Ако теренът е нагънат, се изпотяваш и ако не си вземеш душ на работа колеги и клиенти се дърпат на по-далечко. Така че недейте да препоръчвате чуждия опит като папагали без да мислите.

  4. Анонимен
    #25

    А велоалея от надлез Надежда към бул. Константин Величков няма ли да има? А по бул. Ал. Стамболийски, бул. Сливница, Опълченска?

  5. Анонимен
    #24

    Студентите с колелета. Бойко с джип, а когато трябва с хеликоптер. Така трябва.

  6. Анонимен
    #23

    Скъпо ми се струва.

  7. Анонимен
    #22

    * * * По време на тройната коалиция с кмет Борисов, в едно интервю Цветелина БОРИСЛАВОВА каза, че има намерение да прави велоалей, които да свързват манастирите около София. Похвали се със страхотни проекти, вкл. и в "зеления бизнес" и уточни, че прави това, ЗА ДА ПРОДЪЛЖИ ДА ПОМАГА НА ОБЩЕСТВОТО!" "Споделям една мисъл на Алберт Швайцер (Бориславова обича да цитира и за разлика от Борисов говори сложно и високопарно): Не знам каква ще бъде съдбата ми, но истински щастливи ще бъдат само онези, които

  8. Анонимен
    #21

    Хубаво.Но нека велоалеите да не са за сметка на автомобилните пътища. Вижте какво се случи с ремонтирания надлез "Надежда". Заради велоалеята отнеха едно от платната за автомобили. Нищо че има"тротоар", които идва от никъде и не води за никъде. Сега задръстванията са по-големи от преди ремонта. Целия трафик посока "Надежда" - центъра, в един момент от четири платна трябва да се преустрои в едно. Има резерви, ама кой да се сети. Кому са нужни "зелените" площи между платната? Да, красиво ще е може би. Стига да има кой да ги поддържа. Обичам зеленината, но като е път - път да е. Иначе велосипеда, както и автомобила, не е лукс, а превозно средство. Само дето пътя му е луксозен.

  9. Анонимен
    #20

    В цяла Европа хората масово ходят на работа с велосипеди не защото нямат пари, а защото е по-удобно и здравословно. Строежът на велоалеи е нещо прекрасно, но цената определено буди размисъл, меко казано:)

  10. Анонимен
    #19

    1."Така средно километър нова алея за велосипедисти ще струва 200 хил. лв. на столичани." 2."Довеждаща велоалея ще има и по ул. "Бъднина" от ул. "Филип Аврамов " до продължението на бул. "Андрей Сахаров". Тя е с дължина 600 метра и ще струва 400 хил. лева." А?Кое е истината?Колко е "средната" цена на километър велоалея? Няма две мнения,че идеята е добра,но цената за боядисване на метър широко платно май е много завишена. Нещо силно ми замирисва.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.