Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Велосипедистите в София са нараснали със 140% за три години

1 коментар
Снимка: БГНЕС

Само за три години велосипедният трафик в София е нараснал със 140 процента, показва последното преброяване на специализираната неправителствена организация "Велоеволюция". Увеличението идва най-вече от повечето хора, които използват колелото като основно средство за придвижване до работното място или до училище в делничните дни, а не само за раздвижване в парка в почивните дни.

Данните в изследването са генерирани от преброяването на велосипедистите през май и юли месец тази година като се сравняват със същото проучване през 2012 година.

Средно увеличение през месец юли 2015 г. в делничен ден е 139%, а в празничен - 143% в пиков час. Най-голямото увеличение на трафика е засечено в празничен ден в Борисовата градина (212%) и на кръстовището на ул. "П.Евтимий" и бул. "Витоша" (237%). През "Лъвов мост" след реконструкцията му увеличението е със 171% през делник и със 194% през почивните дни.

В делничен ден през Борисовата градина велосипедистите са се увеличили над средното за града (със 170%). Над два пъти е скочила използваемостта на велоалеята от кв. "Надежда" до центъра, която беше завършена през 2012 г. по време на първото преброяване. Леко е нараснал делът на жените-велосипедисти – от 13.8% на 15.2%

"Хубаво е Столичната община да вземе предвид данните от проучването на "Велоеволюция", които показват текущите натоварвания по ключови за велосипедистите кръстовища и улици, потенциалът на велопотоците и да ги отчита при изготвянето на градската инфраструктура," обяснява един от авторите на проучването архитект Петя Донева, цитирана от "Дневник".

Топ 10 на най-натоварени вело-точки в София са: кръстовището на бул. "Цар Борис III" и Гешов (макс. 278 вел./пиков час, делник), бул. "Евлоги Георгиев" и "Граф Игнатиев" (макс. 215 вел./пиков час, празник), "Орлов мост" (макс. 174 вел./пиков час, делник), Борисовата градина (макс. 256 вел./пиков час, празник), Руски паметник (макс. 144 вел./пиков час, делник), ул. "Опълченска" и бул. "Ал.Стамболийски" (макс. 117 вел./пиков час, делник), бул.
"България" и бул. "Иван Е. Гешов (макс. 170 вел./пиков час, делник), бул. "Евлоги Георгиев" и ул. "Оборище" (макс. 92 вел./пиков час, делник) и Лъвов мост (макс. 89 вел./пиков час, делник).

Неравномерното натоварване с велосипедисти по различните направления в града демонстрира какъв е ефектът от наличната велоинфраструктура, коментират от "Велоеволюция". Според тях това налага и конкретни мерки за насърчаване на велотранспорта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Jack Daniels
    #1

    Китайците, виетнамците и други световни ползватели на велосипеди се чудят как да се оттърват от тях и да си купят мотоциклет и/или кола само в България се чудим как да се качим от кон на магаре.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.