Веригата "Т Маркет" отчете ръст на приходите с една пета

За първи път отчита оперативна печалба от стъпването си на българския пазар

Веригата "Т Маркет" отчете ръст на приходите с една пета

Веригата за бързооборотни стоки "Т Маркет" отчете ръст на приходите с близо една пета за 2018 г. спрямо миналата.

Търговският оборот на "Максима България" – компанията, която е собственик на веригата, достига близо 260 млн. лв. без ДДС за миналата година, съобщиха от дружеството.

Това е ръст от 19.4% в сравнение с предходната 2017-та, когато приходите са били 217.5 милиона лева.

Освен това компанията отчита и 1.56 милиона лева оперативна печалба преди данъци, такси и амортизация. Според изданието "Капитал" това се случва за първи път от стъпването на дружеството на българския пазар през 2005 г.

"За "Т Маркет" миналата година бе повече от успешна. Разширихме присъствието си в българските градове и затвърдихме позициите си на пазара на бързооборотни стоки в много от районите, в който развиваме дейност. Повишихме ефективността на процесите и обновихме асортимента в нашите магазини с фокус качествените и свежи продукти, здравословната и прясно приготвена храна", казва генералният директор на компанията Едвинас Волкас.

През изминалата година "Т Маркет" откри девет нови магазина. От тях три са в София, а останалите са в градовете Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос.

Така супермаркетите от веригата вече са общо 74 в 38 български града.

"Т Маркет" пусна и първия си денонощен магазин в Студентски град в София. В друг супермаркет в столицата пък за пръв път въведе услугата за каси на самообслужване. Проектът бе отличен и с награда за иновативност от Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ).

"Максима България" е част от "Максима Груп" (Maxima Grupė), която е лидер в ритейл сектора в Прибалтика и оперира вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България.

За 2018-та година финансовите резултати на групата и на петте пазара бележат стабилен ръст. Консолидираните приходи се увеличават с 22.1% в сравнение с 2017 и достига 3.451 милиарда евро, а консолидираната оперативна печалба се равнява на 223.6 милиона евро.

През миналата година "Максима Груп" инвестира повече от 88 милиона евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари. Повечето от тях бяха открити в Полша, където компанията придоби и веригите Stokrotka и Sano, се казва в съобщението на компанията.

През 2018-та "Максима Груп" получи стабилна кредитна оценка BB+ от международната рейтингова агенция Standart&Poors и успешно реализира емисии от 5-годишни облигации на стойност 300 милиона евро.

Споделяне

Още от Бизнес

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?