Веригите "Хаят" и "Мариот" с интерес да инвестират по Черноморието

Леглата в луксозните хотели у нас са нараснали с близо една четвърт за четири години

Веригите "Хаят" и "Мариот" с интерес да инвестират по Черноморието

Двете големи хотелски вериги "Хаят" (Hyatt) и "Мариот" (Marriot), които изграждат първите си хотели в София, са заявили интерес за инвестиции и по българското Черноморие. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова на инвестиционния форум за хотели и туризъм, който се проведе в столицата.

Хотел "Хаят" край паметника на Васил Левски, ще отвори врати в края на 2019 г., а "Мариот" - през 2020 г.

Изграждането и хотел "Хаят", който се строи на мястото на бившия "Сердика", се забави. Причината бяха откритите археологически находки при изкопните работи, но сега всичко върви по план и той ще отвори врати в края на 2019 г. Това каза Такуя Аояма, представител на веригата за Югоизточна Европа, който участва в инвестиционния форум в София. С този обект България ще стане част от групата на веригата в Източна Европа заедно с хотели в Армения, Гърция, Русия, Турция и Украйна.

Хотелът на "Хаят" се изгражда в партньорство с българската "Тера тур сървисиз" ЕООД, зад която стои шефът на "Лукойл България" Валентин Златев. Според плановете хотелът Hyatt Regency ще има 190 стаи и три ресторанта. Той ще разполага с бар на покрива, фитнес и спа център.

През последните години тенденцията е да се увеличават хотелите от висока категория – с четири и пет звезди. За последните четири години леглата в такива хотели са се увеличили с около една четвърт – от 121 хил. през 2014 г. на около 150 хил. през 2017 г. Броят на хотелите с четири и пет звезди пък е достигнал 418 през миналата година при 369 през 2014 г., съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова.

По думите ѝ това са местата, които се изчерпват най-бързо при резервациите, а вече дори се правили резервации за лято 2019 г.

Като дял в общия брой места за настаняване с над 10 легла, хотелите с четири и пет звезди са около 43 на сто.

Ангелкова посочи, че все по-сериозен дял от туристите у нас избират места за настаняване, които предлагат висококачествени услуги. През 2017 г. пренощувалите в обекти с 4 и 5 звезди са били над 3.7 млн. души, което е с близо една трета повече спрямо 2014 г.

С такъв ръст са и реализираните нощувки за този период, а приходите от тях през 2017 г. са над 919 млн. лв., което е ръст с близо с 49% спрямо 2014 г., каза Ангелкова.

Тя подчерта, че за туристическата администрация е изключително важно да работи в пряк диалог с браншовите организации и големите международни туроператори, които са и сред водещите инвеститори в сектора - като Hyatt, Marriot, Review Pro, Avvio, Choice hotels, Louvre hotels, IDeaS a SAS Company, STR и др., които взеха участие в инвестиционния форум.

България е интересна не само с природата и културата си, но и като място за правене на бизнес, за което нашето законодателство предвижда редица данъчни облекчения и стимули за значими инвестиции, каза министърът та туризма.

Тя припомни рекордните резултати в отрасъла, които са доказателство за устойчивост. През 2017 г. България е посетена от близо 8.9 млн. чужди туристи, което е повече от населението ѝ и над 7% ръст спрямо рекордната до момента 2016 г. Поставихме много добро начало и на 2018-а и очакваме поне 5% ръст на туристите спрямо миналогодишните рекорди, каза още Ангелкова.

Въпреки тези "рекордни" резултати представителят на "Хаят" Такуя Аояма посочва, че българският пазар не е достатъчно голям и хотелите нямат голяма заетост.

"Заетостта на хотелите в София не е голяма – 60-65%. Подобно е положението в Москва и Киев. В Букурещ и Будапеща заетостта достига 80%. Когато заетостта достигне 80% значи хотелите са пълни. Тук не е така. Трябва да се направи нещо по въпроса. Икономическият растеж в България е налице и това ще доведе до увеличение на заплатите. Хората ще започнат да пътуват. Вижте например румънците, които идват по българското Черноморие. Затова и регионалните пазари са много важни", казва Аояма пред специализирания сайт "Градът".

Още от Бизнес