2010 г. се очертава да бъде годината, през която веригите за продажби с намаление (дискаунт вериги) ще завладеят трайно българския пазар на търговия на дребно, особено при хранителните стоки. Това сочи анализ на консултантската компания в областта на недвижимите имоти "Колиерс Интернешънъл".
В България вече има три вериги за евтини хранителни стоки – "Кауфланд" (Kaufland), "Плюс" (Plus) и "Пени Маркет" (Penny Market). Всички те следват стратегията първо да навлизат в по-малките градове на страната, а след това да се установяват и в големите.
От трите вериги компанията "Кауфланд" вече е развила мрежа от 26 хипермаркета, а другите две предвиждат да удвоят магазините си в страната през 2010 г. Техният конкурент "Лидл" (Lidl) също планира да открие първите си търговски обекти в България през следващата година, допълват от компанията.
Първият хипермаркет "Карфур" в София предстои да отвори врати през тази година.
За активното развитие на веригите с намаление спомага глобалната икономическа ситуация, която стимулира домакинствата да търсят начини да оптимизират разходите си, коментират експертите от "Колиерс", цитирани от БТА.
Втори фактор е ниската степен на проникване на дискаунт-веригите в страната в сравнение с други държави от Централна и Източна Европа. Тази ситуация предоставя добри възможности за растеж на компаниите от бранша, поради което се очаква те да продължат да следват стратегиите си за развитие.
През 2010 г. ще има и друга тенденция – откриването на първите магазини на нови световноизвестни гиганти за облекла и аксесоари. Сред тях са пет от брандовете на испанската Inditex Group – Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull and Bear; немската компания Peek&Cloppenburg; фрeнската компания за козметика Sephora; австрийската верига за обувки Humanic и американската фирма за модни стоки GAP.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
17 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
dali zahstoto vsichki verigi za evtini hr. stoki veche sa na bg pazara cenite u nas sa edni ot nai-visokite v evropa?!?!?
изумяват ме брътвежите на нашите журналисти за т.нар. дискаунтъри. Като такива могат да бъдат определени: Лидл, Алди (няма ги у нас), Плус и донякъде - Пени. Кауфланд не е никакъв дискаунтър, нито като концепция за продажба, нито като организация на местата за продажба, нито като цени на стоките. И още нещо, което е много важно - истинските дискаунтъри продават почти изцяло стоки с техния бранд, които са с много добро качество. Това в България все още не може да се види
Неставайте смешни приятели Лидл ги има и храните ни са ефтини
,
where ugly goes to die
Каде са Лидл?Още не са отворили никаде в България.
Пени си е точно такъв. Кауфланд също, но е с много по-широка гама (имат и собствени марки, ама трябва да си грамотен). Само Плюс отваря първо в малки гардове, а после в големите, щото са некадърни да се справят с далаверите и терените.да - това на Колеирс наистина са брътвежи!Карфур не е магазин за продажба "с намаление"!
собствените марки на Кауфланд какъв процент са? като на Алди, като на Лидл? И поради какво Кауфланд може да се нарече "хард дискаунтър"?
Vsichki tezi verigi ot magazini imat stoki koito ti omrazvat za po-malko ot edna godina , osven tova kachestvoto e industrialno , napravo "rakovo" ako se hranish njakolko godini , napraveni sa tezi verigi za strani s goljamo naselenie ot tipa na India , Kitai , USA, Mexico , Rusia, Brazilia....Njama nishto po - hubavo ot malkata bakalija na ugala , popitaite istinskite evropeici s tradicija iz provinciite na Italija, Ispanija, Garcija,Francija....Dori poznavat kozarja i kozite ot chiito mljako e napraveno sireneto. A golemite verigi ni prodavat hrani podobni na kroketite za kotkite i kuchetata , krasivo paketirani - no samo kancerogenni trici....
Защо не отидеш да си напазаруваш на Женския Пазар в София, много подходящо място за хора с такова мнение, даже ромките продавачки са истински, натурални и мръсотията е автентична и неканцерогенна