Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вероятността за оцеляване при катастрофа в България е най-малка от ЕС

8 коментара

Вероятността за оцеляване при катастрофа на пътя в България е най-малка в целия ЕС, съобщава вестник "Дерниер йор", читиран в кореспонденция на БТА от Брюксел. Вестникът се позовава на данните от изследване на белгийското застрахователно дружество "Туринг".

Дружеството е изготвило своята класация на основата на данни, предоставени наскоро от Европейската комисия. България е наречена "слабия ученик" в Общността и при резултатите за смъртността при пътните злополуки със средно 118 загинали на 1000 катастрофи. На второ място е Полша със 100 жертви при 1000 катастрофи.

Най-безопасни са пътищата във Великобритания, където загиват 12 души при 1000 катастрофи, следват Германия (13 жертви), Швеция и Австрия (16), Италия (19). Най-голяма е вероятността човек да пострада при катастрофа в Кипър и в Словакия.

От компанията отчитат, че страните в ЕС са положили усилия за чувствително намаляване на броя на катастрофите, пострадалите и загиналите на пътя от 2000 г. насам. Най-добри са резултатите в Холандия, където за последните 12 години намалението по тези показатели е близо 75 процента - от 35 313 на 10 778 катастрофи годишно. В Белгия за същия период се отчита намаление от 20 на сто.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Сега като дигнат скоростта на 140 км/ч богаташите ще могат да си карат джиповете с 150 км/ч, защото камерите имат толеранс. Съответно и глобите падат наполовина..... В Бантустан правила никога не може да има.

  2. Анонимен
    #7

    напълно безмислена статистика! Много по-важно е колко загинали имаме на глава от населението , а те постоянно намълват в последните 5-10 години заради по-добри коли и по-добри pytisthta и дори до колкото помня не сме на първо мястьо по смъртност от ПТП вече, мисля че Полша е по-зле.

  3. Анонимен
    #6

    Да ама пък ние сме "най-велики" и "най-голямата работа", та затова и статистиката е такава.

  4. Анонимен
    #5

    По пътищата на Германия е нещо нормално, когато караш със 160 км/ч, някой да профучи покрай теб по лявата лента. И въпреки това - 13/1000 загинали! Къде сме ние?

  5. Анонимен
    #4

    Мечката: Сега разбирам защо немецът с Порше ПанАмера е профучал с 240 км/ч през България

  6. Анонимен
    #3

    Ако гожорим за катастрофи и организациъа след тожа на пострадалиъат - то нъамаме хеликоптер които да доиде да ни жземе застото не пластаме застрахожки, Бврза помост е мудна И риска да загинете ж Болнизата поради лоша организациъа е свсто нализе. www.orthopaedics.bg

  7. Анонимен
    #2

    за съжаление, не само при катастрофа...

  8. Анонимен
    #1

    Ние също напредваме. Намалихме загиналите от над 1000 до около 700 на година. Показателят загинали на 1000 катастрофи зависи от това какво се брои за катастрофа. Може и одраскването на боята да е катастрофа. При нас със сигурност малките инциденти не се броят.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.