Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Везните на "Фолксваген" за новия завод се накланят към Измир

Турция обещала да покрие голяма част от инвестицията, окончателното решение ще е ясно до средата на юли, твърди "Ханделсблат"

34 коментара
Везните на "Фолксваген" за новия завод се накланят към Измир

Германският автомобилостроител "Фолксваген“ най-вероятно ще построи новия си завод в турския град Измир, но окончателното решение ще стане ясно до средата на юли, пише водещото немско бизнес издание "Ханделсблат“.

В статията се припомня, че финалните претенденти за инвестицията в размера на 1.3 млрд. евро са Турция и България. От нея става ясно, че въпреки усложнената политическа обстановка в Турция, везните са наклонили към южната ни съседка заради готовност на правителството в Анкара да инвестира няколкостотин милиона в изграждането на завода. Това вложение би покрива голяма част от планираните от "Фолксваген" средства за бъдещата автомобилопроизводствена мощност, отбелязва изданието.

Това финансово предложение на Турция е сериозна конкуренция на България, чието правителство рекламира в полза на изграждането на завод на нейна територия. Смята се, че като член на ЕС България може да даде правни гаранции за инвестициите.

Турция обаче е и много добър пазар за модела "Пасат”, а турското правителство би могло да го използва за служебни нужди, посочва се в статията.

Но в същото време мениджмънтът на "Фолксваген” взема предвид факта, че много европейски концерни се въздържат от инвестиции в Турция заради личността на президента Реджеп Тайип Ердоган. Очаква се решението за построяване на завод там да бъде критикувано и това да нанесе удари върху имиджа на компанията, но последната дума ще имат рамковите условия, които Турция ще предостави. Според някои германски политици, допълнително сближаване на икономическите отношения между Германия и Турция би имало положителен резултат.

Прогнозите са до средата на юли да бъде окончателното решение къде ще се построи бъдещият завод на немския автомобилен концерн, който е номер едно на световния пазар с дял от 24.7 на сто при продажбите през май.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

34 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #34
    Отговор на коментар #1

    Няколко основни са причините Фолксваген да се откажат от България:1. Липса на каквато и да е представа в политическото ръководство на България за това как се водят преговори и какво може да се предложи. Ще дам само един пример. Като дошли от Фолксваген да оглеждат терени, попитали Борисов, къде е жп линията, по която да транспортират произведените коли. Той им казал, че ще им построи магистрала. /Толкова за Тиквата/2. Турция има работна ръка, добре подготвена3. Турция има много добра железопътна

  2. ImBlack
    #33
    Отговор на коментар #31

    Драги, наивността ви е сърцераздирателна ...Данъчен инспектор и митничар отишли на ресторант. Цяла вечер яли, пили и се веселили. Накрая идва сервитьора със сметката.Данъчния пита:-Колко ?-300лв. - Отговаря притеснено сервитьора.- Как не ви е срам! Сега ще извикам колегите да ви направят една проверка! - Възмущава се данъчния.- Успокой се! Виж как хубаво си изкарахме. Може да са малко, ама щом са от сърце, ще ги вземем. - Казва митничарят.При управлението на болшевишката мутро-олигархия ГЕРБ, ДПС и БСП, като във вица, не иде реч за даване, а за ВЗЕ-МА-НЕ! ВИ-НА-ГИ!

  3. Александър Борисов
    #32

    Турция е много богата държава,с доказано успешна среда за чужди инвестиции.Турците са отрлични работници /това си го знаем от дългогодишното ни съжителство/.И остава мощна натовска сила,независимо от магарешките къчове на фанатичният чалмалия Ердоган! Та,думата ми е за сериозната конкуренция.

  4. dimitardi100
    #31

    България трябва да предложи по-добри условия от Турция ! Ако трябва дори да е за сметка на част от милиардите за въоръжение ! Тази инвестиция ще се възвърне многократно !

  5. Ianko74
    #30

    Нищо, ние пък си имаме евроатлантичски ценности.

  6. Отговор на коментар #24

    Имаш грешка старшина. Българското правителство е готово на всичко, за всеки руски "инвестор". Купиха стари руски реактори, които никой не ги е виждал, готови са за Белене и всякакви "потопи"... само и само да нагъшат провизионни. И тук е разликата. VW такива не предлага.

  7. Коментарът е изтрит в 21:33 на 24 юни 2019 от автора.
    #28
  8. Филка Русофилка
    #27
    Отговор на коментар #14

    Дoбpe, чe мe пoдceти. Тъкмo ce кaнex дa xoдя дa чeтa cтaтиятa, зaщoтo и aз ce уcъмниx oт липcaтa нa aвтop. Зa щo идe peч: 1. Въпpeки чe шeфът нa кoнцepнa Фoлкcвaгeн Xepбepт Дииc пpeди някoлкo дeнa зaявил пpeд мeниджмънтa, чe пpeгoвopитe c Бългapия и Туpция нe ca пpиключили, a пpoдължaвaли, туpcкият жуpнaлиcт Oзaн Дeмиpкaн нaучил oт „инфopмиpaни кpъгoвe“, чe Туpция цaкaлa Бългapия c „тpицифpeнa милиoннa cумa“ (a нe c „някoлкo cтoтин милиoнa“), т.e. мoжe дa e 100 милиoнa. Ocвeн тoвa, туpcкoтo пpaвитeлcтвo

  9. ImBlack
    #26

    Причината "Бритиш табако" да построи завода си в Румъния, а не в България въпреки първоначалните си планове е, че само рушвета който са им поискали от ДПС е бил колкото размера на цялата инвестиция в Румъния.

  10. Коментарът е изтрит в 21:09 на 24 юни 2019 от автора.
    #25

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.