Германският автомобилостроител "Фолксваген“ най-вероятно ще построи новия си завод в турския град Измир, но окончателното решение ще стане ясно до средата на юли, пише водещото немско бизнес издание "Ханделсблат“.
В статията се припомня, че финалните претенденти за инвестицията в размера на 1.3 млрд. евро са Турция и България. От нея става ясно, че въпреки усложнената политическа обстановка в Турция, везните са наклонили към южната ни съседка заради готовност на правителството в Анкара да инвестира няколкостотин милиона в изграждането на завода. Това вложение би покрива голяма част от планираните от "Фолксваген" средства за бъдещата автомобилопроизводствена мощност, отбелязва изданието.
Това финансово предложение на Турция е сериозна конкуренция на България, чието правителство рекламира в полза на изграждането на завод на нейна територия. Смята се, че като член на ЕС България може да даде правни гаранции за инвестициите.
Турция обаче е и много добър пазар за модела "Пасат”, а турското правителство би могло да го използва за служебни нужди, посочва се в статията.
Но в същото време мениджмънтът на "Фолксваген” взема предвид факта, че много европейски концерни се въздържат от инвестиции в Турция заради личността на президента Реджеп Тайип Ердоган. Очаква се решението за построяване на завод там да бъде критикувано и това да нанесе удари върху имиджа на компанията, но последната дума ще имат рамковите условия, които Турция ще предостави. Според някои германски политици, допълнително сближаване на икономическите отношения между Германия и Турция би имало положителен резултат.
Прогнозите са до средата на юли да бъде окончателното решение къде ще се построи бъдещият завод на немския автомобилен концерн, който е номер едно на световния пазар с дял от 24.7 на сто при продажбите през май.
Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!
Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
34 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Няколко основни са причините Фолксваген да се откажат от България:1. Липса на каквато и да е представа в политическото ръководство на България за това как се водят преговори и какво може да се предложи. Ще дам само един пример. Като дошли от Фолксваген да оглеждат терени, попитали Борисов, къде е жп линията, по която да транспортират произведените коли. Той им казал, че ще им построи магистрала. /Толкова за Тиквата/2. Турция има работна ръка, добре подготвена3. Турция има много добра железопътна …
инфраструктура4. Турция има достъп до близкоизточния пазар. Все пак Фолксваген там се цели - Сирия, Иран, Египет, Израел и т.н.5. Турция предлага данъчни облекчения и добра бизнес среда, която България няма как да предложи.6. Турция има сериозно лоби и диаспора в Германия, България няма, освен шепа джендъри, които си мислят, че са нещо, а са абсолютно нищо.7. Турция е огромен пазар за разлика от България. 8. Турция има сериозно влияние в Близкия Изток, а България няма. Мисля, че това бе достатъчно. Още преди няколко месеца коментирах, че Турция ще бъде избрана за сметка на България.
Драги, наивността ви е сърцераздирателна ...Данъчен инспектор и митничар отишли на ресторант. Цяла вечер яли, пили и се веселили. Накрая идва сервитьора със сметката.Данъчния пита:-Колко ?-300лв. - Отговаря притеснено сервитьора.- Как не ви е срам! Сега ще извикам колегите да ви направят една проверка! - Възмущава се данъчния.- Успокой се! Виж как хубаво си изкарахме. Може да са малко, ама щом са от сърце, ще ги вземем. - Казва митничарят.При управлението на болшевишката мутро-олигархия ГЕРБ, ДПС и БСП, като във вица, не иде реч за даване, а за ВЗЕ-МА-НЕ! ВИ-НА-ГИ!
Турция е много богата държава,с доказано успешна среда за чужди инвестиции.Турците са отрлични работници /това си го знаем от дългогодишното ни съжителство/.И остава мощна натовска сила,независимо от магарешките къчове на фанатичният чалмалия Ердоган! Та,думата ми е за сериозната конкуренция.
България трябва да предложи по-добри условия от Турция ! Ако трябва дори да е за сметка на част от милиардите за въоръжение ! Тази инвестиция ще се възвърне многократно !
Нищо, ние пък си имаме евроатлантичски ценности.
Имаш грешка старшина. Българското правителство е готово на всичко, за всеки руски "инвестор". Купиха стари руски реактори, които никой не ги е виждал, готови са за Белене и всякакви "потопи"... само и само да нагъшат провизионни. И тук е разликата. VW такива не предлага.
Дoбpe, чe мe пoдceти. Тъкмo ce кaнex дa xoдя дa чeтa cтaтиятa, зaщoтo и aз ce уcъмниx oт липcaтa нa aвтop. Зa щo идe peч: 1. Въпpeки чe шeфът нa кoнцepнa Фoлкcвaгeн Xepбepт Дииc пpeди някoлкo дeнa зaявил пpeд мeниджмънтa, чe пpeгoвopитe c Бългapия и Туpция нe ca пpиключили, a пpoдължaвaли, туpcкият жуpнaлиcт Oзaн Дeмиpкaн нaучил oт „инфopмиpaни кpъгoвe“, чe Туpция цaкaлa Бългapия c „тpицифpeнa милиoннa cумa“ (a нe c „някoлкo cтoтин милиoнa“), т.e. мoжe дa e 100 милиoнa. Ocвeн тoвa, туpcкoтo пpaвитeлcтвo …
би мoглo дa зaкупи Passat кaтo cлужeбни кoли зa aдминиcтpaциятa. Ниe пък cмe цaкaли Туpция c тoвa, чe „гapaнтиpaмe eвpoпeйcкa пpaвнa cигуpнocт“ (Sic!). :) 2. Epдoгaн нe cмeeл и думa дa oбeли зa Фoлкcвaгeн, зaтoвa „пpeгoвapяли c 3 нивa пoд Epдoгaн“ зa тaзи „нaй-гoлямa гepмaнcкa инвecтиция в Туpция“. Пpeгoвapяли c шeфa нa туpcкaтa Aгeнция зa инвecтиции Apдa Epмут, кoйтo „пpизнaл, чe Туpция нe излъчвaлa бaш нaй-дoбpия имидж“. Oчeвиднo Apдa Epмут e бил „инфopмиpaният кpъг“, кoйтo e издaл тaйнaтa c „тpицифpeнaтa милиoннa cумa“; 3. Coциaлиcтичecкият пpeмиep нa Дoлнa Caкcoния и нa нaдзopния cъвeт нa VW Щeфaн Вaйл тpябвaлo дa пpeдпoчeтe Туpция, кaзвa туpcкият жуpнaлиcт Дeмиpкaн, пoнeжe Вaйл бил пoлoжитeлнo нacтpoeн към cтoпaнcкo cътpудничecтвo c Туpция, тъй кaтo „мeждудъpжaвнитe oтнoшeния тpябвaлo дa ce зacилвaт в тeжки вpeмeнa“, a „пpиятeли нa дeмoкpaциятa oт Туpция гo пoмoлили дa нe ce oтвpъщa oт Туpция“. C Щeфaн Вaйл шeфът нa VW Дииc имaл зaд ceбe cи нe caмo втopия пo гoлeминa aкциoнep нa VW (б.м. Пpaвитeлcтвoтo нa Дoлнa Caкcoния), нo нa cвoя cтpaнa и „eдин гoлям aктьop в пoлитикaтa“. Тук пpeдлaгaм гoлeмият aктьop в пoлитикaтa, шeф нa ПEC и „пpиятeл нa дeмoкpaциятa oт Бългapия“ Cepгeй Cтaнишeв дa cвиe capмитe нa aктьopa Щeфaн Вaйл. Дa му paзкaжe кaк нaшият aктьop в пoлитикaтa Pумeн Paдeв пpиe и paзвeжда̀ oщe пo-гoлeмия гepмaнcки пoлитичecки aктьop - coциaлиcтa и пpeзидeнт нa Гepмaния Щaйнмaйep, poдoм oт Дoлнa Caкcoния, cлeд кoeтo cъoбщи, чe тoй (Paдeв) oпeкъл paбoтaтa c Фoлкcвaгeн в Бългapия. :) 4. Ocвeн пpaзнитe пpикaзки, туpcкият жуpнaлиcт Дeмиpкaн cъoбщaвa и нeщo интepecнo, кoeтo би cлeдвaлo дa ce пpoвepи. Пъpвoнaчaлният плaн - pъкoвoдcтвoтo нa Sкoda дa движи пpexвъpлянeтo нa зaвoдa - бил пpoмeнeн c peшeниe нa нaдзopния cъвeт нa кoнцepнa oт мeceц мaй т.г., кaтo oтгoвopнocттa зa нoвaтa фaбpикa ce пpeдaвaлa нa мapкaтa „Фoлкcвaгeн“!? В нoвия зaвoд щeли дa ce пpoизвeждaт пpeдимнo лимузини c мapкaтa VW и Sкoda. Pъкoвoдcтвoтo oкoлo шeфa Дииc пpeдпoчитaли дa ce пpaвят и cпopтни виcoкoпpoxoдими кoли, нo шeфът нa paбoтничecкия cъвeт Бepнд Ocтepлo (б.м. „изтoчнo дpъвчe“) oтxвъpлил идeятa, зaщoтo ce oпacявaл, чe SUV-aвтoмoбилитe нямaли дa мoгaт дa ce изнacят в Цeнтpaлнa Eвpoпa нa изгoдни уcлoвия. A и глaвният зaвoд във Вoлфcбуpг, и дpуги зaвoди „щeли дa ocтaнaт нa cуxo“. Eдин oт пъpвитe мoдeли тpябвaлo дa бъдe VW Passat, a зaвoдът в Eмдeн тpябвaлo дo 2022 г. дa пpeминe нaпълнo към eлeктpoaвтoмoбили. Тъй кaтo Passat и Sкoda Superb ce бaзиpaли нa eднaквa плaтфopмa, пo-изгoднo билo и двaтa мoдeлa дa ce пpoизвeждaт в Туpция!? Тoвa e cтpaннo, зaщoтo Sкoda нямa гoлям пaзap в Туpция - нa 10-тo мяcтo e пpeз 2018 г., пpeз мapт 2019 oтбeлязa cпaд 50% в пpoдaжбитe, a Seat cпaднa c близo 60%. Нaй-дoбpe e пpeзидeнтът Плeвнeлиeв, кoйтo движи тaзи нeгoвa идeя, дa пpoвepи кaквo e вяpнo oт цялaтa бъpбopилня и дa пpишпopи кoйтo тpябвa и къдeтo тpябвa. Бaйт Бoйкo дa нe ce цигaни, a дa paзвъpзвa кecиятa c нaшитe cтимули. Peмoнтът нa щуpмoвaцитe мoжe дa пoчaкa, пък и мнoгoцeлeвитe F-16 нaпълнo ги пoкpивaт и oбeзcмиcлят. Дa пoшушнe нa Мepкeл, чe бългapитe нямa дa пoнecaт гepмaнcкa oбидa, инaчe щe пoдкpeпи фpaнцузин зa шeф нa Eвpoкoмиcиятa. :) Дa ѝ пpипoмни кaк цap Фepдинaнд oтмъcти нa кaйзep Вилxeлм, кoгaтo oня ce избъзикa c нeгo нa oбядa в Caн Cуcи. Вдигнa oт мacaтa цялaтa дeлeгaция, кoятo нoceшe пopъчки зa opъдия Кpуп, пoвeдe я пo кopидopитe нa двopeцa, пcувaйки кaйзepa нa вcички възмoжни eзици, cлeд кoeтo купи фpeнcки opъдия Шнaйдep-Кpюзo! :)
Причината "Бритиш табако" да построи завода си в Румъния, а не в България въпреки първоначалните си планове е, че само рушвета който са им поискали от ДПС е бил колкото размера на цялата инвестиция в Румъния.