Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Видин поема управлението на втория мост над Дунав

3 коментара
Снимка: БГНЕС

Седалището на бъдещата проектна компания, която ще управлява втория мост над Дунав, ще е във Видин. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски в отговор на депутата от БСП Михаил Миков. По думите му Румъния е дала принципно съгласие за това, но се очаква да го потвърди и с официален документ.

Няма никакво основание седалище на бъдещата компания да бъде в София, каза министър Московски. Неотдавна премиерът Бойко Борисов съобщи, че седалището на компанията ще бъде в столицата.

Съвместното българо-румънско търговско дружество ще управлява транспортната инфраструктура като публична собственост в името на двете държави. Един от спорните моменти между двете държави е къде да бъде седалището на фирмата. Обсъждани са били два варианта - то да се управлява от Видин или Калафат, но в крайна сметка Румъния се е съгласила седалището на фирмата да е България, каза Московски.

Другият спорен момент е разпределението на приходите от постъпилите такси от преминаването на моста. Съгласно подписания меморандум то зависи от направените инвестиции от двете страни и би трябвало да бъде 1 към 5 в наша полза.

Очаква се по втория мост над Дунав да може да се минава с автомобили през май 2013 г., каза Московски.

В момента изпълнението на проекта е в последната си фаза. Ако времето до края на годината позволи, трябва да приключат довършителни работи по строителството. Това са полагане на хидроизолации, монтаж на електрозахранващи, съобщителни, противопожарни, сигнализационни и други инсталации, изграждане на пътни настилки и релсов път, каза министър Московски.

Прилежащата пътна и железопътна инфраструктура към моста са завършени от румънска и българска страна. След приключване на строителството ще започнат изпитванията на мостовото съоръжение и на различните системи за контрол и сигурност, на шосейния и железопътен трафик, обясни Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    тъй като румънският бряг при калафат е по-нисък от българския при ВИДИНприлежащата част от моста се прави на пилони(колони).Това повишава цената на строежа.Така че няма значение на какъв стол ще седне Директорът на моста.по-важно е да има спокойствие и разбирателство.Икономията от моста е за българските шофьори и те ще платят таксите за минаване.А тираджиите от Европа ще идват ооткъм Сърбия.

  2. Анонимен
    #2

    Началника на мост през турско се е наричал кюприбашия.

  3. Анонимен
    #1

    Очаквайте ВСЯКАКВИ обструкции от страна на влашките цигани!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.