
Столицата на Литва започна днес рекламна кампания под формата на обещание за туристически оргазъм, като представи града като "G-точката на Европа", предаде Франс прес. Правителството искаше да забави тази инициатива до есента, след посещението на папа Франциск, но създателите ѝ не се съгласиха.
Плакати, които трябва да се появят по улиците на Берлин и Лондон, представят млада жена, от която се вижда най-вече гъстата червеникаво-рижава коса. Тя видимо трепери и конвулсивно стиска в ръката си картата на Европа на мястото, където се намира Литва.
Текстът на английски гласи "Никой не знае къде е, но когато го намерите, е удивително", като се добавя с големи букви: "Вилнюс, G-точката на Европа".
Агенцията за развитие на туризма в града Гоу Вилнюс (Go Vilnius) обясни, че кампанията е насоченa към хора на възрaст между 18 и 35 години. Плакатът трябва да се появи и в основните социални мрежи.
Президентът на литовската епископска конференция архиепископ Гинтарас Грусас критикува инициативата, като наблегна на това, че тя "потенциално подсилва образа на Вилнюс като град на секс-туризъм и експлоатира женската сексуалност".
Литва е предимно католическа страна и правителството поиска от кметството на Вилнюс да отложи кампанията за след посещението на папата, което е предвидено за края на септември. Организаторите обаче отказаха.
"Тези, които се ядосват, само показват, че кампанията действа, защото за нея се говори и провокира дебат", каза пред Франс прес един от създателите ѝ Юргис Раманаускас.
Интернет кампанията трябва да продължи един месец. Плакатите по германските и английските улици ще останат за една седмица.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент