Виртуалната класна стая с пари от Европа отново се препъна

КЗК спря търга за електронно образование за 5.7 млн. лв. заради дискриминация

Виртуалната класна стая с пари от Европа отново се препъна

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) спря търга за електронно образование за 5.7 млн. лв. заради дискриминационни условия, съобщиха от комисията..

За това предупреждаваха ИТ-специалисти и неправителствени организации, според които тръжните условия бяха написани за определена фирма. От Министерството на образованието обаче отричаха да има ограничителни условия.

Според КЗК обаче в документацията на поръчката неправомерно са включени ограничителни условия за изпълнени подобни електронни платформи конкретно в сферата на образованието и с категорично определен брой потребители.

Освен това е въведено изискване ангажираните експерти по проекта да са в трудови правоотношения с участниците, което противоречи на разпоредбата на Закона за обществените поръчки, посочват от КЗК.

Избраната методика за оценяване на кандидатите не отговаря на законовите изисквания, тъй като не съдържа точни указания за определяне на оценката по всеки показател, е установила още КЗК.

С решението на Министерството на образованието и науката (МОН) за промяна на критериите за подбор необосновано се ограничава и възможността на участниците да докажат своя опит с договори от началото на 2009 г., е друго нарушение, констатирано от КЗК.

Заради тези нарушения КЗК отменя решение на Филип Иванов, ръководител на проект “ИКТ в образованието” в МОН за откриване и за промяна на обществена поръчка с предмет “Доставка, внедряване и поддръжка на платформа за електронно обучение в средните училища в България”.

Производството беше образувано след жалба на Българска асоциация по информационни технологии (БАИТ).

Поръчката е обявена в началото на юли и е част от европейския проект “ИКТ в образованието” за близо 40 млн. лв. Той се финансира със средства по оперативна програма “Човешки ресурси”.

Поръчката предвиждаше да се създаде “виртуалната класна стая” по думите на Орлин Кузов, директор на дирекция ИКТ в Министерството на образованието. Платформата трябваше да обхване 2500 училища и да има 1 милион потребители. Освен това трябваше да се направят и обучение на учители за да могат да го ползват.

“Виртуалната класна стая” образно беше представена така. Боби сяда пред компютъра си у дома. Влиза в училищната система, проверява какви са му домашните. Онлайн ги обсъжда с приятелите във форума. Решава си задачите и пише преразказа. Учителите преглеждат работите на учениците дистанционно. Може и да изпитат онлайн. Нанасят оценките в е-дневник, а родителите им ги проверяват.

Другата нова функционалност, която щеше да се добавя към сега съществуващата платформа, беше всеки свободно да може да качва помагала, уроци и т.н. Нещо като образователен фейсбук по думите на Орлин Кузов.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?