Виртуални асистенти в помощ на медицинския персонал и пациентите

Помощници с изкуствен интелект срещу недостига на здравни кадри и за подобряване на домашната грижа

Виртуални асистенти в помощ на медицинския персонал и пациентите

Виртуални здравни асистенти, базирани на изкуствен интелект, могат да разтоварят медицинския персонал в болниците от административната тежест, осигурявайки им повече време до болните и да подпомогнат пациентите в последващата грижа, когато бъдат изписани от болницата.

Идеята, че ефективното използване на технологиите с изкуствен интелект, могат да окажат огромно въздействие върху трансформацията на здравеопазването и грижата за пациента, набира все по-широка популярност и приложение в практиката.

“Виртуалните асистенти могат драстично да намалят административната тежест за персонала на Британската здравна служба (NHS) и това да доведе до подобряване на грижите за пациентите и здравните резултати“, казва в статия в изданието Health Europa Дейвид Кинг, който отговаря за здравните решения в технологичната компания IPsoft.

Хибридна работна сила срещу недостига на кадри

Една от областите, в която изкуственият интелект и виртуалните асистенти по-конкретно могат да изиграят ключова роля, е за да се отговори на настоящите и бъдещите нужди от здравен персонал.

Нарастващият недостиг на медицински сестри и болногледачи и увеличаващите се случаи на професионално прегаряне (бърнаут) сред здравните специалисти показват защо трябва да бъдат проучени по-креативни начини да бъдат подкрепени.

Според Кинг разработването на хибридна работна сила от хора и виртуални асистенти ще бъде от решаващо значение за Британската здравна служба, увеличавайки капацитета на съществуващия персонал да предоставя по-добра услуга на по-високо ниво.

Но как изглежда това на практика?

Разтоварване на специалистите

Виртуалните асистенти осигуряват огромна възможност за намаляване на нарастващия натиск върху здравните специалисти чрез автоматизиране на процесите, които ще ги освободят от големия обем административни задачи, с които се занимават в ежедневната работа.

Медицинските сестри и лекарите могат да прехвърлят на виртуален асистент например менажирането на графиците за прегледи, предписанията, резервиране на стаи и легла за пациенти и координиране на движението на пациентите, така че медицинските сестри и болногледачите да могат да отделят повече време за лечение и общуване с болните.

В помощ на пациентите

Виртуални асистенти не само ще облекчат и подобрят работата на лекарите и медицинските сестри, но и ще подпомогнат директно пациентите.

Особено пациентите в домашни условия, страдащи от хронични заболявания или травми.

Наличието на виртуален асистент, действащ като напътстващ помощник 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата, ще означава, че грижите за пациентите се простират отвъд болницата, с лесен и пряк достъп до рутинна информация и съдействие.

Това е особено полезно за по-възрастни пациенти, които може да не искат да използват дигитални приложения и биха предпочели да получават текстова и гласова помощ.

Има три основни ползи от този подход.

Първо, това спомага за намаляване на броя на неспешните повиквания или посещения на здравните служби, за да се отговори на рутинни въпроси.

Второ, установено е, че напомнянето има положително въздействие върху ангажираността на пациентите и придържането им към лечебния план.

Трето, пациентите получават по-лесен достъп до информация относно диетата си или начина си на живот, които могат да подобрят състоянието и подпомогнат възстановяването им.

Като се има предвид, че неспазването на лечебните планове (пациентите, които не завършват курса си на лечение, липсата на физическа активност или неправилното изпълнение на процедурите за последваща грижа) са стрували на NHS доста над 500 млн. паунда годишно, нуждата от виртуални медицински помощници е неоспорима.

Помощник, а не заместител

Важно е обаче да се подчертае, че всяко решение, захранвано с изкуствен интелект, не трябва да се разглежда като заместител на човешкия ресурс в здравната система.

Трябва да се търси баланс между цифровото решение и човешкия фактор и да се постигне интегрирана здравна услуга.

Виртуални асистенти също могат да си сътрудничат с лекари и сестри, като посредничат и координират взаимодействието с пациентите.

С помощта на интуитивен интерфейс медицинските специалисти могат да бъдат подпомогнати с данни и информация от медицинските протоколи и това да подобри тяхната ефективност по време на прегледите и резултатите за пациентите.

Така здравните специалисти ще могат да получават по-бързо важна медицинска информация и данни и повече пациенти ще могат да бъдат наблюдавани в един ден, разширявайки общия достъп до здравни грижи.

Още по темата
Още от Общество

Изненадани ли сте, че Антикорупционната комисия не откри нередности около "Апартаментгейт"?