Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Високи цени спряха търга за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас

3 коментара
Високи цени спряха търга за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас

Заради цени, които надвишават предвидения бюджет за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас, търгът за изпълнител на рехабилитацията бе отложен в понеделник от Националната компания “Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ).

Това трябваше да е първият голям железопътен проект по оперативната програма “Транспорт“, за която наскоро Европейската комисия отправи предупреждения, че върви с твърде бавни темпове.

Решението е взета по препоръка на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, което преценило, че подадените оферти значително надвишават заделения ресурс за проекта като се вземат предвид и нужните средства за строителен надзор и за изграждане на сигнализацията и телекомуникацията на жп възел Бургас.

Прогнозната стойност на прекратената поръчка е 330 млн. лв. без ДДС, пише в съобщението на НКЖИ. Дължината на отсечката е 291 км. Тя трябваше да бъде модернизирана за 3 години, след което влаковете ще могат да се движат по нея със 130-160 км/ч при средна скорост от 80 км/ч сега. Това ще скъси пътуванията между двата града със 70 минути.

Обществената поръчка бе разделена на лотовете Михайлово - Калояновец (21 км), Стара Загора - Зимница (120 км) и Церковски - Карнобат (28) и Карнобат – Бургас.

В търга участваха осем компании, три са класирани"Лейнър Вайс – ТСВ – ГБС", "Салчеф – Енергоремонт" и френската TSO, но офертите им са били по-високи с 30 процента от предвижданата сума, което се смята за нарушение на условията на търга.

"В резултат на проведената процедура класираните участници по отделните позиции предложиха да изпълнят поръчката за сумата от общо 426 229 111 лв. без ДДС", пише в своето съобщение НКЖИ.

Още преди дни от Европейската комисия изтече неофициална информация, че ще препоръчат на България да спре търга, тъй като в процедурата имало и конфликт на интереси. Официалната версия обаче е високите цени.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. железничар
    #4

    Четете тук за истинската причина:http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2010/06/11/915774_jelezobezputica/

  2. 07
    #2

    всичката тая пасмина, която колегата по долу дава в линка си..

  3. lll
    #1

    Освен Д. Георгиева, в тази дирекция трябваше да бъдат назначени, като главни експерти, още двама от нейните бивши подчинени в МРРБ. Да не говорим и за "капацитета" на другата участничка в комисията - Дж. Димитрова, финансов директор на НК ЖИ. А като видите златния ланец на врата на Орлин Алексиев, веднага може да ви стане ясно от каква порода е той. Въобще приципът е: Мутра премиер, мутри на всички ръководни нива!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам