Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Високоскоростна жп линия ще свърже Солун - Скопие - Белград - Будапеща

На сръбска територия 230-километровата жп линия ще струва 2.7 млрд. евро

19 коментара
Високоскоростния влак "Сокол" вече се движи по линията Белград - Нови сад Сн. Фейсбук

Високоскоростна жп линия ще свърже Солун - Скопие - Белград - Будапеща. Тя е част от трансевропейския коридор №10.

Последна към проекта се е присъединила Гърция. Това е станало по време на сръбско-гръцки бизнес форум в Белград тази седмица, съобщават сръбски медии, цитирани от БГНЕС.

"Гръцкото участие в изграждането на високоскоростна железопътна линия от Гърция през Северна Македония до Унгария е историческа победа за Западните Балкани", казва сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич, цитиран от сръбското издание "Политика".

През изминалите дни сръбският министър прие гръцкия си колега Христос Стайкурас. Двамата са пътували от Белград до Нови Сад с високоскоростния влак "Сокол". Тази линия беше открита през 2022 г. Влакът се движи с 200 км/ч в този участък, а композицията има 4 двуетажни вагона и може да превози 270 пътника.

"Подписахме споразумение със Северна Македония, с което заедно ще се представим пред ЕС, за да осигурим пари за разширението на високоскоростната железопътна линия до Скопие“, казва Весич.

В момента Сърбия изгражда железопътната линия от Ниш до Брестовац. След това трябва да построи още 135 километра до Прешево и 50 километра от границата до Скопие. Така ще имаме железопътна линия Скопие - Ниш - Белград - Суботица - Будапеща, посочва Весич.

До края на годината ще бъде обявен търг от проекта за изграждане на 230-километрова линия Белград - Ниш за първия, втория и третия участък. Проектът струва 2.7 милиарда евро, от които 610 милиона евро са субсидия от ЕС.

Предвижда се Гърция да построи железопътна линия от Солун до Сехово, на гръцката граница със Северна Македония, с дължина около 70 километра.

"Заедно ще работим за свързването на Солун и Скопие. С това ще имаме бърза железопътна линия от Будапеща до Атина с дължина 1512 километра", посочва сръбският министър Горан Весич.

Президентът Александър Вучич заяви, че Сърбия е готова да си сътрудничи с Гърция и за наемането на пристанища в Пирея и Солун.

Белград планира да изгради газопровод и нефтопровод през Северна Македония до Гърция до началото на специализираното изложение ЕКСПО 2027 г., каза министърът на минното дело и енергетиката Дубравка Ханданович по време на представянето на проектите за развитие на сръбско-гръцкия бизнес форум в Белград.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. anton nikolov
    #19

    У нас се кандилкат 50 годишни раздрънкани и мърляви влакове, в които те е гнус да седнеш.

  2. ABV
    #18
    Отговор на коментар #16

    А защо трябва да слагаш "мотор от мерцедес на москвич"? Както виждаш сърбите и македонците са го измислили - слагат "мотор от мерцедес" на мерцедес?

  3. ABV
    #17
    Отговор на коментар #15

    И тререти, четвърти път, ако налага! Стига да успееш да загрееш. - Брюксел не проектира и не строи пътища и железници! Брюксел съфинансира проекти на местните правителства. Впрочем, никак не е задължително за всеки път или магистрала да кандидаства пред ЕК!

  4. rusonefil
    #16
    Отговор на коментар #9

    Нови и модерни влакове по старите строшени линии е като да сложиш мотор от мерцедес на москвич. Никъв смисъл няма.

  5. rusonefil
    #15
    Отговор на коментар #13

    Брюксел не строел пътища и железници? Я пак?

  6. rusonefil
    #14
    Отговор на коментар #10

    Да ватник, руските подло#ги като теб са губещи. И много добре, че е така!

  7. ABV
    #13
    Отговор на коментар #10

    Отново си объркал ЕС със сесерето! Железницата ни заобикаля защото от мързел и незаинтересованост никой у нас не се е сетил да работи със съседите, така че и ние да бъдем включени в проекта. Брюксел и Вашингтон не строят пътища и железници. това е работа на местните правителства. Апропо, наистина простите мързеливите и некадърните винаги са "ГУБЕЩИ"!

  8. Alexander1998
    #12

    Страхотна работа на Денков! Велик.... Отделно румънските превозвачи искат България да не бъде приемана в Шенген... Днес е страхотен ден за излагация. :)

  9. Kruger
    #11

    Прилича на самолетната линия София-Скопие:)

  10. т€еритория на Мики Маус
    #10

    Kaква ни е ползата в случая от ЕС, щом ни заобикалят със страни ИЗВЪН ЕС? Защото със слугите на Брюксел и Вашингтон в София, винаги сме ГУБЕЩИ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.