"Виваком" осигури 1/3 от печалбата на собственика си за първото тримесечие на 2021 г.

"Виваком" осигури 1/3 от печалбата на собственика си за първото тримесечие на 2021 г.

Българският телеком "Виваком" е осигурил 29 на сто от приходите на компанията си майка "Юнайтед Груп" (United Group) и 34 на сто от консолидираната ѝ печалба преди данъци и облагане за първото тримесечие на 2021 г. Това сочат финансовите резултати за посочения период на "Юнайтед Груп", която обяви и отчета си за 2020 г. Конкретни показатели за "Виваком" обаче не се съобщават.

Данните за първите три месеца на годината сочат, че "Виваком" има най-голям принос за резултатите на собственика си. На българското дружество се падат 29% от приходите на компанията, следват Telemach Словения и гръцкият Forthnet с по 14% дял, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и Telemach Черна гора са допринесли по по-малко от 5% от приходите на United Group.

Медийното подразделение на United Group – United Media, което в края на 2020 г. и в началото на 2021 г. придоби на българския пазар "Нова Броудкастинг Груп" и вестниците на бившия депутат от ДПС Делян Пеевски, е осигурило 13% от общите приходи на United Group през тримесечието.

От "Юнайтед Груп" признават, че реализираните от доставчика на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа сделки не само на българския, но и на хърватския и гръцкия пазар, са в основата на доброто финансово представяне през миналата и при старта на настоящата година. Принос има обаче и развитието на останалите ѝ пазари.

Компанията отчита ръст на приходите си за 2020 г. с 56.5 на сто 1.1613 млрд. евро, а за първото тримесечие на 2021 г. ръстът е 26.5% до 439.4 млн. евро. Коригираната EBITDA (печалба преди лихва, данъци и амортизации) се увеличава с 52.5% до 481.3 млн. евро през 2020 г., а за първото тримесечие на тази година е отчетен впечатляващ ръст от 111.8% до 179.2 милиона евро.

"Юнайтед Груп" отчита и 310.2 млн. евро инвестиции през 2020 г., което е с 57.3% повече спрямо година по-рано. Приблизително същия ръст отчита и за първото тримесечие на 2021 г., когато капиталовите ѝ разходи са достигнали 91.3 млн. евро спрямо 57.8 млн. евро година по-рано.

Главният изпълнителен директор на "Юнайтед Груп" Виктория Боклаг коментира, че компанията вижда значителни възможности за растеж на всеки нов пазар и инвестициите са насочени към развитието на 5G услугите.

"Положителните тенденции продължават отвсякъде. Ние сме много оптимистични относно бъдещето на компанията и предприемаме проактивни стъпки, за да съобразим бизнеса си с бъдещото развитие", казва още Боклаг, цитирана в съобщението на компанията.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Докъде е проникнала руската шпионска и пропагандна мрежа в България?