Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Виваком" осигури 1/3 от печалбата на собственика си за първото тримесечие на 2021 г.

0 коментара
"Виваком" осигури 1/3 от печалбата на собственика си за първото тримесечие на 2021 г.

Българският телеком "Виваком" е осигурил 29 на сто от приходите на компанията си майка "Юнайтед Груп" (United Group) и 34 на сто от консолидираната ѝ печалба преди данъци и облагане за първото тримесечие на 2021 г. Това сочат финансовите резултати за посочения период на "Юнайтед Груп", която обяви и отчета си за 2020 г. Конкретни показатели за "Виваком" обаче не се съобщават.

Данните за първите три месеца на годината сочат, че "Виваком" има най-голям принос за резултатите на собственика си. На българското дружество се падат 29% от приходите на компанията, следват Telemach Словения и гръцкият Forthnet с по 14% дял, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и Telemach Черна гора са допринесли по по-малко от 5% от приходите на United Group.

Медийното подразделение на United Group – United Media, което в края на 2020 г. и в началото на 2021 г. придоби на българския пазар "Нова Броудкастинг Груп" и вестниците на бившия депутат от ДПС Делян Пеевски, е осигурило 13% от общите приходи на United Group през тримесечието.

От "Юнайтед Груп" признават, че реализираните от доставчика на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа сделки не само на българския, но и на хърватския и гръцкия пазар, са в основата на доброто финансово представяне през миналата и при старта на настоящата година. Принос има обаче и развитието на останалите ѝ пазари.

Компанията отчита ръст на приходите си за 2020 г. с 56.5 на сто 1.1613 млрд. евро, а за първото тримесечие на 2021 г. ръстът е 26.5% до 439.4 млн. евро. Коригираната EBITDA (печалба преди лихва, данъци и амортизации) се увеличава с 52.5% до 481.3 млн. евро през 2020 г., а за първото тримесечие на тази година е отчетен впечатляващ ръст от 111.8% до 179.2 милиона евро.

"Юнайтед Груп" отчита и 310.2 млн. евро инвестиции през 2020 г., което е с 57.3% повече спрямо година по-рано. Приблизително същия ръст отчита и за първото тримесечие на 2021 г., когато капиталовите ѝ разходи са достигнали 91.3 млн. евро спрямо 57.8 млн. евро година по-рано.

Главният изпълнителен директор на "Юнайтед Груп" Виктория Боклаг коментира, че компанията вижда значителни възможности за растеж на всеки нов пазар и инвестициите са насочени към развитието на 5G услугите.

"Положителните тенденции продължават отвсякъде. Ние сме много оптимистични относно бъдещето на компанията и предприемаме проактивни стъпки, за да съобразим бизнеса си с бъдещото развитие", казва още Боклаг, цитирана в съобщението на компанията.

Гид за подаръци

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.