“Виваком“ отчете ръст на GSM-клиентите и печалбата

“Виваком“ отчете ръст на GSM-клиентите и печалбата

Ръст на печалбата от 43 процента, отчете в петък телекомът “Виваком“ за деветмесечието на 2010 г. Консолидираната печалба е увеличена с 82% до 106.7 млн. лева, приходите от предоставяне на телекомуникационни услуги са стабилни и с по-висока рентабилност, допълват от оператора.

При мобилните услуги нарастването на постъпленията е с 30% до 228.1 млн. лв. Това се дължи на повечето клиенти и компенсира спада в трафика на фиксираните телефони.

“Виваком“ се похвали и, че единственият оператор, който има положителен баланс от пренесени в мрежата си мобилни номера и ръстът при новите абонати е най-голям. Статистиката сочи компанията като най-желаният оператор за повечето потребители на телекомуникационни услуги, които са взели решение да променят статуквото в полза на по-добри условия. От старта на преносимостта над 50 000 потребители на мобилни услуги са избрали мрежата на оператора с най-малък дял на пазара.

До голяма степен увеличението на приходите през третото тримесечие се дължи и на нарастващата популярност на конвергентните услуги, подсилена и с пускането на цифрова телевизия в края на лятото, посочват от “Виваком“.

Телекомът отчита като положителна сделката за продажба на 50% от Националното управление “Радио и телевизионни станции” (НУРТС) на регистрираната в Кипър “Манселорд Лимитед“, представлявана у нас от бизнесмена Цветан Василев, който е най-популярен със собствеността си над Корпоративна банка, кътаща парите на държавата.

От дружеството посочва още, че има цел ADSL-услугата им да покрие над 90% от населението на страната, достигайки и до най-малките населени места. В момента операторът е най-големият интернет доставчик на национално ниво с над 23% пазарен дял. Телекомът ще инвестира и в разширяване на портфолиото от интернет услуги, с цел да отговори на увеличаващото се търсене на високоскоростен трафик, като очакванията са клиентите да получат възможност да ползват интернет до 100Mbps, както самостоятелно, така и в пакет с други телеком услуги.

За привличането на нови абонати и укрепване на пазарното си присъствие, компанията разширява и своята 3G мрежа.

Още от Бизнес