Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Влакът до морето поскъпва с 2 лева

19 коментара
Влакът до морето поскъпва с 2 лева

Пътуването с влак до морето ще поскъпне с 10% т.е. с около два лева, става ясно от разчети на БДЖ – Пътнически превози, с които Mediapool разполага. Промяната обаче още не е одобрена от транспортния министър Ивайло Московски, въпреки че решение на директорския борд в БДЖ предвиждаше новите цени да влезнат в сила от 1 юли – началото на активния летен сезон. Не знаем мотивите на Московски да отлага поскъпването, казаха от ръководството на БДЖ.

Билет за експреса от София до Бургас със запазено място скача от 19.90 на 21.70. За експреса до Варна ще плащаме 27.40 .лв., вместо 25.20 .лв. По-малко е увеличението за билет до морето с бърз влак – втора класа. До Бургас цената скача на 18.00 лв от сегашните 17.20. До Варна билетът става 22.80 от досегашните 21.90 лв. Поскъпването на влаковите билети е по-малко за по-кратките разстояния и е средно около 5% за цялата страна. Билет за бързия влак до Пловдив например ще струва 8.50 вместо 8.10. Експресът до Пловдив става 11.10 вместо 10.20 лв.

Запазените места в кушет и спалните вагони също поскъпват. Пет лева ще е място в кушет вагона, вместо 4 лв. Място в спален вагон поскъпва с два до три лева от сегашните 8 лв. в зависимост от това дали пътника иска да е сам в купе или с компания. БДЖ въвежда и еднодневна абонаментна карта за трасето София – Своге. Тя ще струва 4 лв. - колкото картата София – Перник.

“Това са нищожни увеличения в сравнение с направените от автобусните превозвачи“, заяви председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. По думите му те няма да доведат до някакви съществени приходи и инвестиции в повишаване на качеството на пътуването с влак.

Решава се за закриването на 19 губещи линии

Ръководството на БДЖ заяви още, че държавата трябва да реши за закриването на 19 губещи жп линии. От железниците не пожелаха да ги назоват, но казаха, че са “из цялата страна“ и губят 25 млн. лева ежегодно. В доклада на Световната банка за реформата в жп сектора у нас се говори за 530 км жп линии, които могат да бъдат демонтирани и това да се отрази минимално на транспортните нужди на хората.

Една от най-нерентабилните линии на БДЖ е теснолнейката от Септември до Добринище с годишни загуби около 6 млн. лв. За нея обаче има проявен интерес от германски инвеститор, който иска да развива атракционни пътувания.

Служителите на БДЖ източват 10 млн. годишно от дружеството

Друга голяма пробойна във финансите на БДЖ са злоупотребите на собствените ѝ служители, заяви новият изпълнителен директор на БДЖ Йордан Недев. По негови груби изчисления загубите за дружеството от кражби на части, на гориво, неправомерно заплащане на извънреден труд и т.н. са 10 млн. лева годишно.

Ще направя всичко възможно всеки в БДЖ, който спъва реформите, да си тръгне. Взето е решение за реформи и то е закон за всеки служител, заяви Недев. Той вече смени ръководителите на дружествата за пътнически и транспортни превози в БДЖ. Новият директор на товарните превози е досегашният юрисконсулт на холдинга Пламен Джуров. Ръководството на пътническите превози се поема от Методи Христов, който беше финансов директор на холдинга.

След три месеца бездействие GPS-ите на локомотивите заработиха

За изненада на всички журналисти, които надълго и широко отразиха поставянето на GPS-и на дизеловите локомотиви на БДЖ в началото на април, се оказа, че устройствата не са се ползвали по предназначение досега. Те бяха поставени с цел да се спре кражбата на гориво от машините.

До преди няколко дни разходът на гориво се отчиташе по стария начин – на базата на средноразходна норма, призна Владимир Владимиров. От няколко дни използваното гориво се отчита през GPS-ите и е регистриран с 10 до 20% по-нисък разход от досегашния. Той призна, че има опити за манипулация на устройствата и се наложило да ги пломбират.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Машинист
    #20
  2. Баш реалист
    #19
  3. Зрител
    #18
  4. Дъблин
    #17
  5. БГ Национал
    #16
  6. Big Mama
    #15
  7. Блогър
    #14
  8. www.rail.blog.bg
    #13
  9. прозорливият
    #12
  10. chicago
    #11

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.