Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Влакове за малко да се ударят челно край Карнобат

1 коментар
Снимка: БГНЕС

Два товарни влака за малко да се ударят челно в събота около 10.15 часа между град Карнобат и село Церковски, след като композициите са вкарани в един и същи коловоз с разрешение на ръководителите на двете гари. За предотвратения тежък жп инцидент потвърди главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" Бисер Минчев пред БНР в понеделник.

Влаковият диспечер обаче се усеща за допуснатата грешка, подава сигнал и напрежението в електрическата мрежа веднага е било изключено.

Единият от влаковете е бил на "Българска железопътна компания" (БЖК) и е тръгвал от гара Карнобат към Церковски, където пък е бил транзитен влак на "ДиБи Шенкер".

"В случая и двамата дежурни ръководители са нарушили грубо правилата и дежурният, който е в Карнобат, изпраща подготвен влак на БЖК в посока Церковски, в същото време пък дежурният ръководител от Церковски преминава транзитен влак, който също го пускат по път две, без да си разменят необходимите телефонограми, както е по правилата", обясни Минчев.

"Абсолютно субективна човешка грешка, но грешка и на двамата дежурни ръководители, които са със сериозен трудов стаж. Благодарение на това, че имат голям опит и добро самочувствие като професионалисти, това е причината да пренебрегнат правилата. Влаковият диспечер разбира грешката, обажда се на енергодиспечера, изключват напрежението и двата влака спират на разстояние около 2600 метра един от друг", допълва той.

Единствено спирането на тока е предотвратило челния сблъсък на двете композиции, тъй като машинистите е нямало до имат възможност за своевременна реакция в множеството завои по релсовия път в този участък.

"Ще изчакаме разследването да завърши, след което ще им бъде потърсена дисциплинарна отговорност и не само на тях, а и на преките им ръководители", каза още Бисер Минчев.

Той допълни, че отново ще бъде засилена контролната и превантивна дейност и ще има допълнително обучение на целия персонал, който отговаря за гаровата дейност в цялата железопътна мрежа. Тези, които не издържат съответните тестове, ще бъдат освобождавани.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #1

    А после се чудим защо железниците ни отиват към фалит и все други са им виновни!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.