Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Влаковете ще стигат 130 км/час в района на Плевен

12 коментара
Влаковете ще стигат 130 км/час в района на Плевен

Със скорост 130 км./час ще се движат влаковете в района на Плевен – от гара Червен бряг до гара Бутово и в отклоненията Ясен - Черквица, Левски - Свищов и Левски - Троян. Това съобщиха в петък от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Това е резултат от системни ремонтни работи и инвестиции в целия район.

В петък стана ясно още, че са започнали разговорите между Министерството на транспорта и кметовете в община Хасково за реализацията на проекта "Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив-Свиленград – гръцка/турска граница за скорост 160 (200) км/час"

От НКЖИ съобщиха още, че са достигнати проектните скорости за движение и за новите мотриси "Дезиро" на БДЖ, които се движат в района на почти цялата жп секция Плевен. Целта на компанията е достигнатите скорости да се поддържат на едно ниво. Затова се налагат укрепителни и обезопасителни дейности, ремонти и т.н., които вече са в ход.

Само през последната година НКЖИ е изградила над 5 км. нови жп отсечки. Новият железен път от Ясен до Плевен – Запад е 2.5 км. Над 1.3 км. е построената нова отсечка между Плевен – Запад и Плевен и 1.5 км. между Каменец и Левски.

Според министъра на транспорта Петър Мутафчиев необходими са интензивни инвестиции в железопътния транспорт у нас през следващите шест години, за да се достигнат стандартите, които се изискват от нас, и за да можем да се интегрираме изцяло в европейската железопътна система.

Мутафчиев беше в петък в Хасково, за да обсъди с кметове от региона изпълнението на проекта за реконструкция и електрификация на железопътната линия от Пловдив до Свиленград. На срещата са коментирани въпроси, свързани с хода на проекта и отчуждителните процедури по трасето на жп-линията.

Релсовият път ще минава през територията на шест общини в Хасковска област - Хасково, Димитровград, Симеоновград, Харманли, Любимец и Свиленград. Това е първата скоростна отсечка в България, която ще отговаря изцяло на европейските стандарти.

Проектът е на стойност 340 милиона евро, от които 150 милиона евро са заем от ЕИБ. По програма ИСПА са отпуснати 153 милиона евро, а останалите средства са от националния бюджет, припомниха от областната администрация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. blue
    #13

    ..

  2. Паяков
    #12

    Интересно, кои влакове ще се движат с тази скорост, след като старичките електрически локомотиви на "Шкода" имат проектна максимална скорост 110 -120 km/h!

  3. Незнайко
    #11

    Щото ако са от старите нищо не е.

  4. kafene.net
    #10

    ако видят румен петков около фонтана в плевен, може да вдигнат и 300 км/ч.

  5. Васко кеца
    #9

    Няма начин влаковете да летят със 130 км/h по линията Лвески-Свищов. До 1976 г. линията се е "обслужвала" от парен локомотив. След тази дата навлизат шечките дизелови локомотиви "Шкода". Преди няколко години по линията оперира Дезиро на Сименс. Независимо какъв е бил локомотива, разстоянието се е измнавало и пордължава да се изминава за 55-60 мин.

  6. A.A.
    #8

    ...EU chteche da e pred zavarchvane na traseto i ot Nova godina-350-400km v shas!Sofia-Varna za 70 minuti.A vie predposhitate da si stoite v 1965 evropeiska godina-130km v shas!I da gubite po 1-2miliarda godichno,no da si e na vachata!Karaite,chte vidim do kade chte stignete!

  7. 800
    #7

    Blagodarim ti Partio liubima!

  8. Simo
    #6

    Дори да е вярно Плевен -- Левски ли е най важната жп линия? Как ще се пътува София - Пловдив или София - Варна, София - Бургас, София - Русе? Или Русе - Варна? Още от соц време БДЖ си е сбъркано! Най-висока скорост имаше от Мездра до Горна Орйаховица, които са два на никого неизвестни града, но се прояули покрай гарите си! Опиташ ли да пътуваш например от Ловеч до Русе - жална ти маъка, макар че по шосе е около 140 км, по жп е над 210! Същото е Плевен - Русе! Ако пътуваш за Бургас -- влаковете пътуват

  9. Сезгин
    #5

    Линията Плевен-Левски е част от линия София-Варна.Как искаш да се вдигне скоростта по линията София-Варна без да се вдига между Плевен и Левски или между Горна Оряховица и Мездра, които са ти неизвестни. Намери къде са на картата, за да ти станат известни и ще разбереш, че вдигането на скоростите между тези два неизвестни за теб града значи вдигане на скоростите по линията София-Варна. Аман от неграмотници.

  10. машинист
    #4

    Средностатистически действително БДЖ е бавно.Мутафчиев започна да налива пари в жепето за да вдига скоростите, но до сега успех като че ли няма.Надява се това да стане с новото разписание на влаковете, което ежегодно се променя само през м.декември.А иначе съгласно слежебните разписания, които са ни пред очите в кабините на локомотива скоростите са така:- по линията София - Варна.До Мездра задължително 70 км.час. След това отлепваме с 110-120 до Павликени и с 125-130 до Ресен. От Горна до Варна се

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.