Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Властта мълчи за концесионната такса от летище "София"

Транспортното министерство обещава да засили контрола

2 коментара
Транспортният министър Георги Гвоздейков се срещна с изпълнителния директор на концесионера Хесус Кабайеро, за да обсъдят изпълнението на концесията за летище "София" Сн.МТС

Министърът на транспорта Георги Гводейков се срещна с концесионера на летище "София" - "СОФ Кънект", ден след като обяви, че трябва да се преразгледа решението за отлагане на плащането на концесионната такса.

От разпространеното прессъбощение след срещата не става ясно дали този въпрос е бил обсъден, но се обещава Министерството на транспорта и съобщенията да засили контрола върху изпълнението на концесията на летище "София".

През 2021 г. заради срива в пътуванията по време пандемията от коронавирус в последните си дни правителството на Бойко Борисов отложи заплащането на годишните такси от концесионера за първите 10 години от 35-годишната концесия. Става въпрос за около 245 млн. евро, които ще бъдат изплатени чак след 10 години.

"СОФ Кънект" редовно пуска съобщения, че столичният аеропорт все още не е достигнал нивата на обслужване на пътници, полети и товари от 2019 г.

Данните за трафика на летище "София" показват обаче, че вече той се е върнал на над 90% от нивата от преди пандемията. Ще направим анализ, за да вземем решение концесионерът да започне да плаща концесионната такса, каза транспортният министър в понеделник пред бТВ.

Ден по-късно вече се говори единствено за засилване на контрола от страна на държавата върху концесионера. Съгласно концесионния договор съвместен комитет от Министерството на транспорта и представители на концесионера трябва да заседава всеки месец, за да се наблюдава регулярно изпълнението на договора, се казва в съобщението на транспортното ведомство.

"От началото на годината досега комитетът вместо 7 пъти е заседавал само 2 пъти, което показва занижен контрол от страна на Министерството. Това е стратегически за държавата обект с оглед на подготовката ни за влизане в Шенген и концесионерът е длъжен да изпълни всички изисквания към сигурността и граничния контрол", казва Георги Гвоздейков.

Той допълва, че условията на най-голямото летище в България не са такива каквито хората очакват и заявената модернизация трябва да бъде ускорена.

Транспортният министър е поел ангажимент държавата да окаже необходимото съдействие на концесионера за всички административни процедури, така че да не се бави работата по реновацията на Терминал 2.

От своя страна изпълнителният директор на концесионера Хесус Кабайеро е запознал Гвоздейков с инвестиционните планове в столичното летище. Концесионерът предвижда в следващите три години да бъдат вложени по 50 млн. лв. годишно в развитието на летището.

През 2024 г. ще започне реконструкцията на Терминал 2, като се очаква работата да приключи до 2026 г.

Строителството на новия Терминал 3 ще започне през 2026 г. и трябва да е приключило до 2030 г.

Проектът предвижда да бъдат удвоени гишетата за регистрация на пътници и увеличени линиите за проверка сигурност и граничен контрол.

През тази година се очаква да бъде внедрена нова по-ефектива система за управление на багажа, обясниха още от компанията.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Един препатил
    #2

    "Властта мълчи за концесионната такса от летище "София""........ Властта мълчи и за транзитните такси за "Турски поток". Руснаците бяха предплатили до 30 юни 2023 г. А от 1 юли 2023 г.? Искано ли им е увеличение на таксите, колко плащат, плащат ли въобще и как? Или като за летището - ще видим...?

  2. Един препатил
    #1

    ".....в последните си дни правителството на Бойко Борисов отложи заплащането на годишните такси от концесионера за първите 10 години......".......Да-а, за цели десет години от раз вместо да ги отлага година по година в зависимост от развитието на пандемията и възстанвването на пътникопотока. И в основата на това решение, което е изцяло в полза на концесионера и в ущърб на държавата беше тогавашния министър на транспорта и настоящ председател на Народното събрание, героят от "Костинброд", дяланият герберски камък Росен Желязков.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.