Властта активно подкрепи поддръжниците на строежа на втория кабинков лифт на Банско в четвъртък вечерта, след като училищни автобуси извозиха участниците в демонстрацията, която се предвожда от вицепремиера Валери Симеонов и министъра на отбраната Красимир Каракачанов. Редом до тях са евродепутатът Ангел Джамбазки и бившият съветник на предишния министър на икономиката от предишното правителство на Бойко Борисов Владимир Каролев, който се изявява като организатор и съветва участниците в контрапротеста да не скандират мафия заради присъствието на много чужденци в този момент в София.
Подпомаганите съвсем явно от властта демонстранти, които искат разрастване на ски зоната в Банско, пристигнаха с автобуси с надпис "Аз искам да карам ски в България“, част от които са и "брандирани“ като училищни, показват снимки на читатели на Mediapool.
Минути преди започването на церемонията по откриването на българското европредседателство, в което участват тримата евролидери Доналд Туск, Антонио Таяни и Жан-Клод Юнкер, всички еврокомисари и кабинета, воден от премиера Бойко Борисов, Валели Симеонов и Красимир Каракачанов бяха начело на привържениците на развитието на ски съоръженията в парк "Пирин".
Привържениците на решението на Министерския съвет от 28 декември, даващо картбланш за нови ски строежи в парк "Пирин", предложиха бийтбокс и брейкденс шествие, водено от джип хамър, което на практика превзе досегашния маршрут по бул. "Витоша" на природозащитниците, които са против разрешаването на ски строежи без да е направена оценка за въздействие върху околната среда на потенциалните инвестиционни намерения в парка.
"През всички тези години една малка група псевдо еколози пречи за модернизирането на България", каза пред журналисти кметът на Банско Георги Икономов, който също се включи в шествието в подкрепа на втория лифт в курорта.
"Изграждането на втори лифт е нещо, което не е важно само за Банско, а е важно за цяла България, защото за добро или лошо Банско в момента е лицето на зимните спортове у нас. След две седмици в града ще има световна купа по сноуборд, а през следващите три години - световни купи по ски за мъже и жени. Чрез това, което прави Банско за зимните спортове, се рекламира цяла България като зимна ски дестинация. Така че това е едно изключително важно решение за цялото българско общество", заяви той.
"Всички хора, които сме тук, искаме да се опълчим срещу "зелените" лъжи, защото те продължават всеки ден да манипулират общественото мнение. Това трябва да спре. Хората, които сме днес тук и които работим и живеем в Пирин, сме истинските изразители на зелената идея", обяви кметът на Банско.
По думите му в контрапротеста са се включили и кметовете на Гоце Делчев, на Благоевград, на Струмяни и др. "Малко са каузите, които подкрепят кметове от различни политически партии", посочи той.
Демонстрацията трябва да приключи с концерт хепънинг, в който за участие са поканени и им е платено от сдружение "Бъдеще за Банско" популярни след младежите изпълнители. Явно целта на организаторите е проявата да привлече и хора, които ще отидат на концерта само заради участниците в него, но ще могат да бъдат представени като поддръжници на идеята за развитие на ски зоната.
При последните протести срещу строежа на втория кабинков лифт в София и контрапротести в негова подкрепа на пътя край Симитли, състояли се на 4 януари, организаторите се заканиха отново да премерят подкрепата за каузите си на 11 януари вечерта в столицата след откриването на българското европредседателство, за което у нас ще дойдат ръководителите на общността и представители на множество западни медии.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
19 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
КОЙ всъщност иска да строи лифт? Кир Георгиос Георгиу от Кипър и неговата фирма Юлен ли? Които разбира се са чисти като пиринска изворна вода и са спечелили обществена поръчка срещу такива авторитети в лифтостроителството като Допелмайр, Лайтнер, Помагалски, Карватех, Висен...
Че това шествие е платено - това е ясно. Но кой го плаща? "Юлен" ли? Или общината в Банско? И печели ли изобщо нещо един среден банскалия от това? Местата отдавна са продадени и механите отдадени под наем за години напред.
наистина е много ниско нивото на "тия, дето са сега на власт"... Казусът е прост - някакво гражданско общество се бори с някакъв дебел частен интерес за някаква екокауза... И нерде-нерде??? власта (която трябва да е арбитър в такива казуси - просто да гледа да се спазва законът!) участва в манифестациите в подкрепа на едната страна???!?! (даже няма значение на чия страна участва... - просто е дълбоко порочно да участва изобщо). Все едно на футболен мач съдиите да влязат да играят за единия отбор... Ехооо?!!?! ;-) И всъщност е трагедия, че до властта са се добрали хора, които не могат да ти съобразят тия неща... - вероятно дори си мислят, че са прави... ... ниско, много ниско ниво...
Интервю по БИТ на швейцарския експерт Лоран Ванат, изготвящ ежегоден доклад за състоянието на световния зимен туризъм и скикурортите (7.1.2018):
С. Диков: Откъде получихте информацията, на базата на която съставихте вашия доклад за развитието на зимния туризъм в България през 2017 г.?
Л. Ванат: Подготвям този доклад близо 10 години. За това време със събрал доста информация от ценни източници - индустриални контакти в България, посещения на зимни курорти, срещи с хора, които работят в тази индустрия. …
Световната организация по туризъм към ООН има много проучвания за туризма и много статистика.
С. Диков: Как оценявате развитието на българския зимен туризъм през последните години?
Л. Ванат: За съжаление, през последните няколко години няма особен прогрес в ски туризма в България. Екоактивистите забавят развитието на зимния туризъм, жалко е. Те знаят, че е важно да се пази околната среда. На места хората се нуждаят от колите си, за да се качат на високо в планината, а по-добрият начин е с кабинков лифт – това е по-щадящо.
С. Диков: Как ще коментирате факта, че последните 10-15 години на практика не са построени нови лифтове в българските планини?
Л. Ванат: Бих казал, че е жалко, защото България разполага със световно известни курорти. Има туристи от Великобритания и прочее. Ако няма прогрес нещата отиват в обратна посока. За да върви икономиката трябва да има работни места. Обикновено планинските райони не са особено богати. Ако успеете да доведете туристи до планинските райони, това ще подобри икономиката на планинските градове. Ще даде възможност за нови работни места.
С. Диков: Какво обяснение имате на факта, че един лифт с капацитет 2000 човека на час захранва горе едни писти с общ капацитет близо 20 000 човека на час?
Л. Ванат: Предполагам, че става въпрос за Банско. Жалко е, защото капацитетът на вече съществуващия кабинков лифт не е достатъчен. Би трябвало да се удвои капацитетът или да се построи втори, за да могат хората спокойно да се качват в курортите, без да използват колите си. Изненадвам се, че еколозите не могат да намерят решение, защото това ще е много по-щадящо околната среда действие за разлика от колите. Лифтът е електрически. Няма никакво замърсяване на околната среда. Вместо това хората ползват колите си. В Банско това наистина е проблем. Огромните опашки при вече съществуващия лифт са доказателство за необходимостта от втори и те могат да бъдат предотвратени.
С. Диков: Как обясняване протеста на еколозите за построяването на нови писти и лифтове?
Л. Ванат: Трудно е да се разбере. Ако имате екомислене и сте екоориентирани, няма да позволявате на хората да ползват колите си, за да се качат в планината, а вместо това ще им организирате екологичен транспорт и това е лифтът. Трудно е за разбиране. Мисля, че това е фанатизъм. Изненадващо е. Аз лично съм шокиран от тези еко-активисти в България. Те не уважават нищо друго освен самите себе си. Не уважават властта и не им пука, че така ще се открият много нови работни места за работните хора. Не искат дебат, а само да се конфронтират и протестират. Аз самият бях свидетел на такова нещо. Това, което ме учуди, е, че някои от тези еко-активисти лъжат, че са карали ски в големи курорти в Австрия. Това е много изненадващо.
С. Диков: Добре де, как в Австрия и Швейцария са построили хиляди лифтове и хиляди километри писти? Там не протестират ли еколозите. Как там се разрешават проблемите със строежите на нови лифтове и писти?
Л. Ванат: Всички знаем, че в планинската индустрия планината е най-големият актив и най-важното е да се запази. Това обаче не значи, че планината е само за някои егоистични фанатици, но не и за другите хора. Планините в Австрия и Швейцария са много по-развити за разлика от България. Швейцария има 2000 планински курорта, в Австрия има 2050, а в България само 32 (при 2 пъти по-голяма територия от Швейцария). В Швейцария имаме 1700 лифта, в Австрия 3000, в България малко над 100. В България сте напълно изостанали. В Швейцария и Австрия, където има много курорти, не всяко място е достъпно, разбира се. Ски-курортите са в особени зони и все пак можеш спокойно да се наслаждаваш на планините, където не се стига дори с лифт. Не правим нови курорти, просто развиваме старите, надграждаме, за да е по-ефективно. Може би ситуацията е малко по-различна, защото планините в Швейцария и Австрия са сериозно оборудвани с необходимите съоръжения, а в България ситуацията е по-различно.
С. Диков: Как се постига най-добрият баланс между екология и туризъм?
Л. Ванат: Разбира се, лифтът ще помогне на хората от града да са сред природата и да се разхождат из планината. Егоистично е да мислим, че всеки, който иска да се качи в планината, може да го направи с ходене. Ако не искаме хората да използват колите си, като се качват в планината, трябват лифтове. Ето това би бил добър баланс. Защото когато едно развитие се извърши по разумни начини, ще направи хората с планината, с природата и с околната среда.
С. Диков: Е да де, ама нашите еколози и противници на строителството на нови писти и лифтове казват унищожава се планината?
Л. Ванат: Един скилифт вреди много по-малко на планината отколкото прокарването на един път например. Строителството на един път причинява много повече вреди на природата, умират животни. При строителството на един лифт не се убиват животни. за мен е безумно дори да се обсъжда това.
С. Диков: Не мога да си представя, че в Швейцария и Австрия еколозите не протестират срещу строежа на нови лифтове и писти.
Л. Ванат: Протестират, но имат по-конструктивни дискусии между екоактивистите и строителите. Дискутират и работят заедно, за да стигнат до вариант, който да е от полза и за двете страни. Например, когато на едно място се строи лифт, на друго място се компенсира по някакъв начин. Обсъжда се от двете страни и не се конфронтират от фанатици.
https://youtu.be/JYUUmpqdnPQ
Трябва да си заработят надниците от Бай Цеко.
Тези дето искате да карате ски, пуснахте по пистата към чужбина децата и внуците ни.
Гледам и Ути Бъчваров иска да кара ски. Ако му се набият по-яки обръчи може да се изтъркаля от Бандеришка поляна та до базовата станция на Цеко и без ски. И сняг не му трябва на готвача.
Карай ски в България - 2 възможности - един чуждестранен собственик.