Представители на транспортното и регионалното министерство, на Министерския съвет и медиите изминаха 7 километра от 19-километровата отсечка София-пътен възел Даскалово, без да видят нито един работник. На километър 6.505 имаше 8 души от пернишката фирма "ФСЗ", които полагаха кофраж на един от мостовете.
Представители на транспортното министерство, които продължиха обиколката на трасето с високопроходим автомобил, след това съобщиха, че до края на пътя са преброили около 130 човека. Изпълнителят на обекта - турската фирма "Мапа Ченгиз" - обаче е обявил, че работниците са над 1000.
Зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски определи активността по изграждането на магистралата, която трябва да е готова до 13 октомври т.г., като крайно незадоволителна. След 6-ти километър практически път няма, а работата е съсредоточена изцяло върху изграждането на мостовете и сложните пътни съоръжения. Проектът предвижда построяването на три тунела с обща дължина 1.26 км, 26 моста и виадукти с обща дължина 6 км., 3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2 км. и половина.
Не можем да санкционираме "Мапа Ченгиз" в процеса на работа, а след изтичане на договора и ако условията по него са нарушени, каза Московски.
Той не обясни защо държавата като възложител подписва договор, в който интересите ѝ не са защитени и заради издънка на строителя ще ѝ се наложи да връща пари на Европейската комисия.
Стойността на проекта за изграждането на магистралата е 148.5 млн. евро, като от тях 111.4 млн. евро са безвъзмездна помощ по програма ИСПА.
Европейската комисия замрази тези средства след корупционен скандал с бившия шеф на Агенция "Пътна инфраструктура", която е възложител. След молби и уверения от българска страна, че проектът ще се изпълнява съобразно европейските правила, Брюксел размрази парите.
Магистралата обаче е в списъка на рискови проекти по програма ИСПА, която приключва в края на 2010 г. Това означава, че ако пътят не бъде построен дотогава, на страната ни може да ѝ се наложи да върне на ЕК отпуснатите средства.
Това е най-лошият вариант, каза Московски. По-благоприятният е да запазим усвоените до момента европейски пари и да довършим магистралата с пари от държавния бюджет. Това е предмет на преговори с ЕК, добави зам.-министърът.
Има и вариант ЕК да удължи срока на действие на програмата, въпреки че досега никога не го е правила. До момента изпълнителят е усвоил около 38% от средствата за обекта.
"Мапа Ченгиз" ще спази крайния срок за строителството на автомагистрала "Люлин" - 31 декември 2010 г., заяви след края на инспекцията в Перник Тургут Аксакал, управител на турската строителна компания.
Според Аксакал в момента се работи по трасето на цялата магистрала, контролни органи следят изпълнението на операциите. "Остава да решим някои малки проблеми с АПИ и тогава няма да има закъснение със срока", допълни Аксакал.
Управителят съобщи още, че на 8 февруари ще има нова среща със синдикатите за подписване на колективен трудов договор.
Причината е, че сред българските строители на магистралата имаше напрежение заради голямата разлика в тяхното заплащане и това на турските им колеги. Някои от тях дори обявиха гладна стачка. С подписването на колективния трудов договор се очаква да се постигнат по-справедливи условия за българските работници.
По време на инспекцията в петък единствените заварени 8 кофражисти заявиха, че получават малко над 500 лв. заплата, докато турците взимали 1500 евро.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
34 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ami zaplatite sa tolkova kolkoto e mestniya pazar. Turci, balgari cigani naeti v BG im se plashta tolkova kolkoto e mestniya pazar. Na turcite ot Turciya im se plashta tolkova kolkoto im se plashta v Turciya. Sega ako si sobstvenik na turskata firma i gledash razhodite shte naemesh tolkova turci kolkoto ti tryabvata (opitni stroiteli i injineri) i ostanaloto mestna raya. Nazionalizma si e nacionalizqm ama altanite v moya djob tejat povetce ot tez v djoba na sanarodnicite mi. Hey na vsitckoto …
otgore nali tryabva da izbie i podkupite plateni n Dogan Pasha. Nie mnogo obitcame da gledame v tcujdi panici. Ako sa im malko 500 lv na nashite da hodyat v Evropa za po 2-3 hilyadi evro. Kakav im e problema?Ot taya statiya nay-loshoto e tce nyama zalojeni kriterii za ocenka na progresa na proekta. Tova pokazva tce nishto ne se promenya. Dogovorite se razdavat ot gyonsurati partiyni aktivisti (po slutcaynost ot partiyata deto se pisheshe s P) koito samo vzemat podkupite. Te imat dostatatcno vlast da natisnat za klauzi v dogovora za srokove i izpalnenie na podzadatci. He-he tova pokazva kolko sa prosti. AKo turnat takova neshto ima vazmojnost za oshte podkupi v badeshte.
Да, българските фирми са по-различни. Те, за разлика от турските, не получават държавна помощ. Не друг, а един от говорителите на строителния бранш Симеон Пашов каза неотдавна, че от турска страна има нелоялна конкуренция, доколкото турската държава субсидира своите строители, за да излизат с такива ниски оферти. /Нищо, че после вдигат цената, разбира се/ И това ако не е разлика, здраве му кажи. Но това е и тест за готовността на Турция да възприеме критериите на Евросъюза.
Държвата има начин да се намеси в случая!Крайно време е Бойко Борисов да свърши нещо до край!!!Ако до Нова година Станишев беше виновен (което си е истина), от тук на там вече е Бойко Борисов виновен за несвършената работа!
И НАПУСКАТ РОДИНАТА СИ. ДАЛИ Е СЛУЧАЙНО???
сигурно са по-различни
Ako turzite rabotiat 6 pati poveche ot bulgarite normalno e da vzimat 6 pati poveche pari- 500 leva- 3000 leva na turchina
междудържавните си договори, така турците изпълняват и договорите за изпълнение. И после да имаме доверие на муслимани.
анадъм гяур!?
Турците взимали 1500 евро.Не е в тях работата, а в онзи дето им ги дава, по договор вероятно и дискриминира българите.
"Зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски определи активността по изграждането на магистралата, която трябва да е готова до 13 октомври т.г., като крайно незадоволителна. След 6-ти километър практически път няма, а работата е съсредоточена изцяло върху изграждането на мостовете и сложните пътни съоръжения. Проектът предвижда построяването на три тунела с обща дължина 1.26 км, 26 моста и виадукти с обща дължина 6 км., 3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2 км. и половина."Как по …
друг начин да се строи магистрала ?По челния съветски опит ?Така се строят магистрали навсякъде в напредналия свят !Най-напред се строят времеотнемащите сложни армирани бетонни съоръжения, като мостове, подлези, тунели, укрепления, междувременно или след това се строят бързите и лесните дренажи, насипи и изравнявания, канавки и накрая обща чакълена и асфалтова настилка без прекъсвания при недостроени съоръжения.