Водещ журналист на сп. "Шпигел" е фалшифицирал статиите си

Клаас Релотиус

Германското списание "Шпигел" разкри, че негов многократно награждаван журналист от години е фалшифицирал статиите си, предаде Франс прес.

В началото на месеца 33-годишният Клаас Релотиус е получил наградата "Репортер на годината" за статия за млади сирийци, които предизвикали избухналата през 2011 г. гражданска война в Сирия.

В неделя той е подал оставка.

Релотиус е бил обвинен от свой колега, с когото е работил по тема при границата на Мексико и САЩ, и в крайна сметка признал, че си е измислил цитати и сцени, на които не е присъствал.

Смята се, че общо 14 негови статии са били фалшифицирани, включително една за йеменец, който лежал без основание 14 години в Гуантанамо и друга, в която журналистът твърди, че интервюирал родителите на Колин Кеперник, играчът на американски футбол, който коленичеше по време на изпълнението на химна на САЩ, за да протестира срещу расовите неравенства.

В дълга статия по този случай сп. "Шпигел" заявява, че е шокирано от тези фалшификации. Според изданието близо 60 статии на Релотиус са публикувани в хартиената му версия или на сайта му.

"Шпигел" ще проведе разследване, за да установи как тези фалшификации не са били засечени от отдела му по проверка на статиите.

Още по темата
Още от Европа

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?