Три военни изтребителя прелетяха ниско над София във вторник по случай откриването на паметник на авиацията и българските военновъздушни сили (ВВС). Демонстрационните полети обаче изненадаха софиянци и в социалните медии се появиха различни коментари на стреснати жители на столицата.
Монументът бе официално открит от президента Росен Плевнелиев и военния министър Аню Ангелов по повод 100-годишнината на военната авиация.
"Независимо от трудностите, въпреки кризите, българските Военновъздушни сили успешно изпълняват своята главна задача - да защитават въздушното пространство на страната и достойнството и суверенитета ѝ. И днес военните летци продължават славните традиции на своите предшественици, посветили се на една от най-рисковите професии", заяви Плевнелиев.
Паметникът се издига на площад "Авиационен“ в района на булевардите, които носят имената на легендарните български авиатори – Асен Йорданов и капитан Димитър Списаревски в столицата.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
28 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Премиерата на новия филм на Адела Пеева – „В търсене на Списаревски“ е на 15 октомври 2013 от 19 часа в Дома на киното.
Тя е под патронажа на Кмета на София г-жа Фандъкова и в навечерието на празника на ВВС.
Филмът е с участието на Иван Юруков и разказва за летеца-изтребител Димитър Списаревски, който през Втората световна война защитавайки София по време на англо-американските бомбардировки се блъска със самолета си в американски бомбардировач
и загива като герой. Филмът е посветен на 70 годишнината …
от гибелта му.
Входът за премиерната прожекция е с покани, но филмът може да бъде видян веднага след това в Евро Синема - (бул. "Александър Стамболийски" № 17) на 17 октомври от 17:30ч., както и в следващите дни. Прожекции ще има и в Дома на киното (ул. „Екзарх Йосиф“ 37) на:
- 18 октомври - 13 часа
- 21 октомври - 17 часа
- 22 октомври - 15 часа
- 23 октомври - 19 часа
Интервюто с Адела Пеева за предаването на БНТ „Денят започва с култура“ можете да видите на: http://bnt.bg/bg/productions/121/edition/35009/denjat_zapochva_s_kultura_14_oktomvri_2013 - 18”26`
До коментар 23:
Приятел, именно логиката подсказва да се види какво правят развитите в авиационно отношение нации по това време по въпроса......
Самолетът е използван като бойно средство за първи път от италианците в Триполитанската война срещу Турция в Северна Африка.
Първият боен разузнавателен полет е извършен на 23 октомври 1911 г. западно от Триполи от италианският капитан Карло Мария Пиаца със самолет „Блерио“, а първата бомбардировка е извършена на 1 ноември 1911 година, над турския военен …
лагер край Таджир, от младши лейтенант Джулио Гавоти със самолет „Етрих Таубе“.
Първите опити за преоборудване на аероплани за атакуване на наземни цели са направени преди Първата световна война. Първоначално вместо бомби се използват метални пръчки с размер, малко по-големи от молив. Металните стрелички с размер около 30 см били хвърляни върху кавалерията и пехотата на противника и пробивали дървена траверса с дебелина около 150 mm.
За създател на първата авиационна бомба може да се счита италианският лейтенант К. Ципели, който прави множество опити с авиационни бомби, като най-много усилия хвърля в създаването на взривател и неговото сработване в най-подходящия момент.
Много спорове предизвиква твърдението на български военни историци, че за първи път бомбардировка в историята на въздухоплаването, е извършена от българския пилот поручик Радул Милков и неговия наблюдател поручик Продан Таракчиев на 16 октомври 1912 година. Провеждайки разузнавателен полет със своя самолет „Албатрос“, те хвърлят няколко ръчни гранати върху турските позиции около крепостта Одрин, но това твърдение исторически не е доказано.
Първото бомбардиране на противников обект от български самолет е извършено на 17 ноември 1912 година от италианския доброволец Джовани Сабели (пилот) и майор Васил Златаров (наблюдател) със самолет „Блерио“ XI-2.
........
Гугъл ще ви каже кoй е първия таран:http://ru.wikipedia.org/wiki/Таран_(воздушный) http://shkolazhizni.ru/archive/0/n-46936/ на английски сигурно ще има други резултати
До българин: Абе стига с тези руснаци, какво общо имат те в случая. Ако разсъждаваш логически ще стигнеш до извода, че грешиш! Какви са фактите - бомбардировките над София са през декември 1943. До тогава, в продължение на няколко години и руснаци и германци и американци и т.н правят по хиляди самолетоизлитания на ден. Вероятността да е използван въздушен таран тогава е огромна нали! Пък вземи и прочети биографията на Димитър Списаревски и намери там дали изобщо се споменава за това твоето твърдение.... http://bg.wikipedia.org/wiki/Димитър_Списаревски
Медиапул, не знаех че има и НЕвоенни изтребители.
На България й трябват поне три ескадрили нови,съвременни изтребители.Но Б.Б. нехае по въпроса.Господа управници,с трици армия не се гради.За маймуните-банани.А за ВВС самолети от нов тип.Защото ще дойде ден,а той не е далече,и един изтребител няма да имаме.И като се наложи да реагираме,ще си хапем ду....та.
Тези три самолета могат да пазят плевнята на мистър Плевню (куклата на конци, на които по инерция й викаме "президент", хахаха!), виж, за българското небе трябват повече!