Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Военният министър се опитва да "гаси" напрежението сред пилотите след трагедията

МиГ-овете няма да бъдат приземени, успокои Панайотов

11 коментара
МиГ 29, сн. ВВС

Военният министър Георги Панайотов и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов посетиха авиобазата "Граф Игнатиево" в опит да успокоят напрежението сред пилотите след трагичния инцидент, при който загина майор Валентин Терзиев.

Срещата не бе публична.

Панайотов опроверга "спекулациите, че самолетите МиГ 29 ще бъдат приземени в следствие на инцидента и пилотите няма да могат да се подготвят и да изпълняват своите задължения", съобщиха от пресцентъра на военното министерство.

"Самолетите са в своя жизнен цикъл, има договор за поддръжка и тяхната експлоатация ще продължи", посочи Панайотов.

По думите му ще се търси вариант за подписване на договор за удължаване на ресурса на бойните самолети и след изтичане на сега действащото споразумение за поддръжка.

Миналата седмица изтребител МиГ 29 се разби в Черно море по време на тренировъчен полет и пилотът не оцеля.

В момента изтребителите се ремонтират и поддържат от руската корпорация "РСК МиГ", която обаче изпълнява със забавяне договорите с българското военно министерство.

След инцидента командирът на авиобаза "Граф Игнатиево" бригаден ген. Николай Русев каза пред БТВ, че изтребителите се поддържат в перфектно състояние. Според него "малка група, обикаляща медиите" има за цел да спре МиГ-29 и пилотите на руска техника да бъдат махнати.

"Нашата толерантност е изчерпана към тези хора", каза ген. Русев.

Съпругата на пилота, който загина при изпълнение на учебна мисия над Черно море, пък призова колегите му да не спират да летят, въпреки "счупените самолети".

Военният министър и началникът на отбраната поднесоха съболезнования за загубата на майор Валентин Терзиев на личния и командния състав на авиобаза "Граф Игнатиево".

"Загубихме истински ас и пилот, но и много добър човек. Вярвам, че на хора като него, на хора като Вас се крепят устоите на България. Благодарение на Вас и на него небето над България е чисто", каза министър Панайотов по време на срещата с пилотите.

Той изрази "увереността си, че въпреки всички непремерени изказвания от различни страни след трагедията, пилотите ще намерят сили да продължат да служат на България".

По време на срещата пилотите поставиха редица въпроси във връзка с удължаване на ресурса на самолетите и възможностите за увеличение на броя на часовете за подготовка на всеки един от летците.

Адмирал Емил Ефтимов от своя страна запозна присъстващите с издирвателната операция на черната кутия на падналия в морето МиГ 29.

По думите му в момента операцията е спряна заради лошите метеорологични условия, но Военноморските сили ще я подновят веднага след като времето позволи това.

Намирането на кутията е ключово за установяването на причините за трагичния инцидент. Заради солената вода обаче информацията в нея може да бъде изгубена, ако не бъде намерена бързо.

Публична тайна е, че заради липсата на достатъчно изрядна техника и финансови ресурси пилотите летят опасно малко.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #11

    почнаха оправданията със "следствената тайна"... А въпросът 'изобщо имало ли е черна кутия на тоя самАЛЬОт' е актуален... И какво още не е имало...?

  2. Н
    #10

    Жалко за човека. Все се казват завоалирани неща.нещо като премълчаване май. Явно има интереси и пилотите са заложници на някакви игри. На народа му е безразлично дали ще се ремонтират от Казам трактори от или от СУ на Юса. Аз ако съм пилот - ще се прехвърля към изтребителите на селсостопанската авиация и на хеликоптерите санитарни и пожарогасящи...НАТО да си прати "иглите" и нашите да идат за общополезни цели. Обаче това не е възможно, цепелините са в Алпите.

  3. Nely
    #9

    Никой не казва, че самолетите са в изправност: имало договор за поддръжка. И на Икар баща му му е казвал, че тези восъчни криле, дето си е сложил, ще се разтопят на слънцето. Не го послушал, твърди митът, и се приземил в морето. Не трябва да се допуска да се наименуват посмъртно на български военни морета и местности. Живеем в модерни времена, не митологични. Не сме и племе, да се измислят регулатори, механизми, стъпки...

  4. ivancho ivanov
    #8

    Така е,#7, но в случая българските влсти са съгласували действията на американнските военни! Вие явно сте против участието на България в НАТО, което участие стана по времето на Първанов и Кобурготски, които не е известно "да са питали народа"! Известно е, обаче изказването на руският предстaвител към ЕС Чижов, в което обяснява, че ще играем ролята на Троянски кон! Анадънму MZIX?

  5. Mz/X
    #7

    Американските военни формирования са екстериториални и местната власт няма право да ги разследва. Това е подписано когато няколко стотин човека ни вкараха в НАТО без да питат народа.

  6. ivancho ivanov
    #6

    Американските командоси са влезли в частната фирма при маневри на НАТО съгласувани с местния български командващ офицер, който е дал съгласие за упражнението - името на офицера беше разгласено от медиите, сбъркал ли е неволно или нарочно?

  7. dabedabe
    #5

    Майор Терзиев за жалост е бил перфекционист. Лошо стечение на обстоятелства и лоша негова преценка. Колегите му да си вземат поука.

  8. Doide-mi-do-gusha
    #4

    Ех, тези "натовски" генерали, тези "натовски" пилоти - искат си руските самолети и това е то. Че спрат ли да летят, спират и парите - къде за комисионни, къде за летателни. За всеки има по нещо. Някога да е имало виновни за подобни инциденти та сега ли да чакаме. Пак всичко ще бъде заметено под килима. А да питаме какво стана с проверката за влизането на американските командоси в частната фирма. Там нещо също се разсеяха.

  9. Нато Натов
    #3

    Ако не беше н-а-д-у-п- - -то на евроатлантика Борисов и цирковете от преди пет години, вече щяхме да имаме 10 Грипена и да планираме следващите 10.

  10. ivancho ivanov
    #2

    Президентът Путин е обявил НАТО за враждебна на Русия организация, ние членуваме в тази организация, Русия поддържа бойната и всякаква ефектиивност на рускитя Мигове в нашата авиация - НЕМЕЯ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.