Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Военно-окръжна прокуратура Пловдив разследва инцидента със "Спартан"

1 коментар
Военно-окръжна прокуратура Пловдив разследва инцидента със "Спартан"

Военно-окръжната прокуратура в Пловдив се е сезирала за инцидента с военнотранспортния самолет "Спартан" C-27J. Започнато е досъдебно производство. Това съобщи в събота пред бТВ зам.-министърът на отбраната Анатолий Величков.

Няма пострадали хора, но има щети по корпуса на самолета. Зам.-министърът допълни, че със случая е натоварено специализираното звено на служба "Военна полиция".

То трябва да събере данни и веществени доказателства, свързани с произшествието, да установи дали е имало опасни условия, при които то е възникнало, и дали са небезопасни действията и решенията на екипажа. Трябва да се установи също дали е имало повреди или отклонения в режимите на работа на съотвените системи и агрегати, както и дали има предишни случаи, които имат касателство към това произшествие.

Трябва да бъде изготвен доклад в рамките на месец по закон и да се докладва на министъра на отбраната, каза Величков, като допълни, че се надява докладът да бъде готов в по-кратък срок.

По думите му е възможно силният вятър да е причинил произшествието, но това трябва да бъде установено в доклада и заключенията на "Военна полиция".

"Мога само да потвърдя, че в интернет средата се появиха съобщения и за конструктивните характеристики на самолетите "Спартан" C-27J, които за някои от специалистите е известно, че имат изнесен ниско център на тежестта, което създава определени специфични условия при управление", допълни зам.-министърът.

Той отбеляза също, че имаме рамков договор за поддръжката на самолетите "Спартан", сключен през 2011 г. за 10- годишен срок, но конкретен договор към момента няма.

В петък стана ясно, че единственият все още летящ военен транспортен самолет ”Спартан” е претърпял инцидент при учебна маневра на територията на авиобаза ”Граф Игнатиево”.

При инцидента няма пострадали военнослужещи от екипажа, но на самолета са нанесени материални щети.

Според специализираното издание АЕРО заради силния вятър самолетът се е наклонил на една страна и е ударил земята с края на полукрилото си и с витлото. Има сериозни поражения по самолета.

Инцидентът наподобява двата случая от 2008 г. Тогава през март и през юли борд 071 пострада по аналогичен начин - първо при излитане от летище София, а след това при кацане на летище Варна.

Причините и за двата инцидента тогава се коренят в особености на конструкцията на C-27J – относително високо разположено крило, основна стойка на колесника със сравнително тесен коловоз, плюс голям вертикален стабилизатор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Територия на Мики Маус
    #1

    Подръжката на спартаните, кугърите и пантерите струва 130 млн лв годишно. Подръжката на бойна авиация е скъпо удоволствие, дори за далеч по-богатата от нас Германиа. Виж кво пише тук-Половината от германските изтребители торнадо не са годни за полети Дневник, 10:20, 03 дек 15, 7200 прочитания. нЕмаме пари за подръжка на съществуващта бойна авиация, а няКОЙ бълнуват купуване на нова бойна авиациа!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.