Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Военното министерство провали нова ключова поръчка

Единственият военен транспортен самолет за въздушно фотографиране остава на земята

4 коментара
Ан 30, сн. ВВС

Военното министерство провали поредната ключова поръчка и единственият военен транспортен самолет за въздушно фотографиране Ан 30 скоро няма да лети.

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов прекрати поръчката за ремонт на самолета заради установени "нарушения, които не могат да бъдат отстранени без това да промени условията, при които е обявена процедурата".

Засечен е сбъркан интернет адрес и объркано изискване в каква валута да бъде офертата.

Стягането на транспортния самолет щеше да струва максимум 5 млн. лева без ДДС.

Самолетът Ан 30 се използва в мисиите по Открито небе, оказвал е помощ и при донорски ситуации.

Той е единственият подобен на въоръжение във Военновъздушните сили, но междуремонтният му ресурс изтече и трябва да бъде приземен временно.

Към поръчката се очаква засилен интерес. Преди години около подобен ремонт се беше стигнало до сериозно напрежение.

При прекратяването на подобни поръчки в МО обикновено възникват подозрения за някакви нарушени интереси. Заради зачестилите подобни случаи се стигна до леко абсурдната ситуация дори представители на политическото ръководство на министерството да обясняват, че проблемите се дължат само на неумението на чиновниците в МО.

Министерството има системен проблем с организирането на поръчките и с административния си капацитет. През последните две години почти всяка трета поръчка се проваля. 

Проблемът обаче е ясен от години. Още през 2011 година тогавашният военен министър Аню Ангелов обясни, че затрудненията се дължат, от една страна, на "огромния страх в администрацията от грешки по посока корупция и обвинения в корупция" и, от друга, на това, че на "експертно ниво някои хора си позволяват да продължават по старата си традиция, използвайки стария си опит".

Миналата година военният министър Красимир Каракачанов прекрати съмнителната поръчка за покупката на четири учебни самолета за над 2.5 млн. лева. Toва стана, след като подозренията, че поръчката е нагласена за определен участник, стигнаха и до парламента. 

После МО призна гаф с поръчката за ремонт на хеликоптерите Ми 17 и Ми 24 за над 31 млн. лева. Тя бе пусната със сгрешена документация, от която не става ясно колко точно машини иска да ремонтира министерството. 

Заради грешки в подготовката на процедурата пък МО има проблеми и с покупката на пиросредства за авиацията. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #4

    Значи Каракачанов не се е провалил, а е изпълнил тактическите задачи поставени му от командния му офицер - подполковник Владимир Путин.

  2. Nikola Nikolov
    #3
    Отговор на коментар #1

    Посочил сте една от съществените и важни причини за провала на тази процедура.Според мен , обаче , става дума за РЕДИЦА ПРОВАЛИ в МО , които СЪВСЕМ НЕ СА СЛУЧАЙНИ ! И не патрЭотът агент Иван-каракачан е единствено виновен за тях !Това министерство е пълно с родоотстъпници-майкопродавци , готови да слугуват на путлер и рушняците. НО , убеден съм , че , зад всичките тези уж "случайни" провали на тези предатели , стоят провокатори-професионалисти - копои на рушняшките служби , които водят хибридната

  3. Лизи Гугуткова
    #2

    Какво направи за армията "великият " агент!? Къде са му войниците и техниката!? "Наливането на публични средства в 40-50 годишна съветска техника, за да може да се използва още 20 години от военно-въздушните сили на България, е в пълен разрез с декларираната цел за ускорена модернизация и превъоръжаване на Българската армия, оперативна съвместимост със съюзниците ни от НАТО, както и последните решения на НАТО за рязко намаляване на зависимостта от Русия. С тази скъпо „модернизирана“ техника България няма да повиши собствените си бойни способности, нито да постигне интеграция със съюзниците си."

  4. Практик от София
    #1

    Ан-30 е двудвигателен турбовитлов транспортен самолет, предназначен за въздушно аерофотографиране. Участва в мисиите по Договорите за контрол на въоръженията в Европа и по Открито небе. Нашата единствена бройка е с борден номер 055,доставена през септември 1975-а година. Авиационен научно-технически комплекс „Антонов“, извършващ ремонти на такива самолети, се намира край украинската столица Киев. Ето къде го стяга чепика нашиот патреот!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.