Военното министерство ще ремонтира руските хеликоптери Ми 17 и Ми 24 за над 31 млн. лева. Поръчката вече е обявена и могат да се подават оферти.
МО иска да сключи рамково споразумение за ремонт и поддръжка на две машини Ми 17 и четири Ми 24 през следващите четири години.
Старите руски машини се използват масово в размирните райони по света, като България също продължава да разчита на тях.
Армията използваше Ми 17 и за гасенето на горски пожари, но в началото на юни
катастрофира последната годна за летене машина. При инцидента загинаха двама души.
Миналата година пък човек загина, след като военноморски хеликоптер се разби в Черно море.
Случилото се потвърди отдавна известните факти за тежкото състояние на военните хеликоптери, което досега оставаше в сянка заради бедствената ситуация в изтребителната авиация.
От общо 28 хеликоптери в армията летят едва 8.
От 5 хеликоптера Ми-17 не лети нито един, от 5 Ми-24 лети само един, от 12 "Кугар" летят 3-4, а от 6 „Бел“ летят 3.
Сега МО приоритетно се захваща с ремонта на Ми 17 и Ми 24. Изпълнителят на поръчката ще трябва да ги ремонтира основно.
Очаква се да има сериозен интерес към нея – както от Русия, така и от България.
Наскоро
национализираният завод "Авионамс", който бе част от портфолиото около фалиралата КТБ, също може да ремонтира машините, а ремонтни дейности се извършват и във ведомствените заводи ТЕРЕМ.
Военният министър Красимир Каракачанов иска да извади подобни дейности от разпоредбите на Закона за обществените поръчки, тъй като често се обжалват от фирми, които се занимават с "чорапогащници и банички", и се проточват много дълго във времето. Законовите промени обаче още не са готови.
Катастрофиралият преди два месеца Ми 17 бе
ремонтиран от ТЕРЕМ и две руски компании. Около инцидента все още има много неясни неща. Военното министерство
засекрети проверката му и я предаде на прокуратурата.
Още вечерта след инцидента военният министър Красимир Каракачанов съобщи пред медиите, че "трудно може да говорим за някаква пилотска грешка, най-вероятно става въпрос за някаква повреда в опашния винт".
След това обаче той заяви, че "не е съвсем убеден" в тази версия.
Ремонтирайте ги, докато не са изпадали и останалите като круши. НАЛИ НИЕ ВИ ПЛАЩАМЕ МАСРАФА. (Комисионните, естествено, са за вас. Дано да са в твърда валута)
Явно каракачанката е твърдо решен да даде едни милини на бившите поробители на България - руските варвари. Нищо че Русия обяви НАТО за основен враг. Нищо че Русия продължава необявената си хибридна война срещу ЕС. Каракачанкатта се е клел във вярност на ДС И КГБ и сега лоялноста му е трансферирана към настоющата управляваща клика в Кремъл - кръга Езеро на Путин.
Ежегодната подръжка на кугъри, спартани и още нам кви си военни сaмолети и хеликоптери струва 130 млн/гоd. Въпросът е имаме ли икономика, кояот може да подържа западни или руски лертателни военни машини! Както беше казал Бил Клинтън-ИКОНОМИКАТА глупако. А Медипул преведе и препечата!
На печелившите - ЧЕСТИТО! И не се заблуждавайте, че Шкембето ще купи Ф-16, или друга западна техника!.. Ще си останем здраво вързани за Мужиките! Пак гласувайте за Тиквата!
отидоха бадява при русняците парите ни за още един истински нов изтребител... (справка за цената на F-15) Unit cost: - F-15A/B: US$27.9 million - F-15C/D: US$29.9 million