"Волво" слага край на двигателите с вътрешно горене от 2019 г.

Шведската компания отчита рекордни продажби през изминалата година

"Волво" слага край на двигателите с вътрешно горене от 2019 г.

Шведският автомобилен производител "Волво" (Volvo) отчита изключително успешна година с над половин милион продадени коли глобално и близо 10% е ръстът на продажбите на българския пазар, съобщиха от компанията.

"Волво" също така обяви, че поставя електрификацията в основата на бъдещия си бизнес и от 2019 г. всеки нов модел ще има електрически двигател. Така шведската компания ще сложи исторически край на автомобилите, които имат само двигатели с вътрешно горене, е посочено в съобщението.

Глобален ръст от 7 на сто

През изминалата година "Волво" е продал 571 777 автомобила в целия свят, което е ръст от 7 на сто спрямо година по-рано.

Новото "Волво" XC60 и моделите от серията 90 са били най-продаваните автомобили на компанията по света. 

Най-голям ръст на продажбите шведската компания отчита на азиатския пазар – 20.9%, а най-големият пазар е Китай, където е отбелязан рекорден ръст от 25.8% в сравнение с 2016 г.

В Европа, Средния Изток и Африка ръстът на продажбите е 3.3 на сто, а в Американския регион е 0.7 на сто.

В България - над 9% повече продажби

Шведският производител отчита и успешна година на българския пазар с ръст в продажбите на автомобили от 9.4 на сто през 2017 г. спрямо предходната година.

Най-продаваният "Волво" автомобил на българския пазар е - Volvo XC60.

Солидно търсене има и на версията с хибриден двигател - T8 Twin Engine Plug-in Hybrid на българския пазар, твърдят от компанията.

Приключенската версия на класическото комби – Volvo V90 Cross Country, също има добри продажби, след дебюта си на българския пазар в началото на 2017 г.

Глобалните проекти

Във връзка с ангажимента за електрификация, "Волво" обяви обособяването на Polestar като самостоятелна марка за електрифицирани автомобили, изцяло консолидирана с групата.

През миналата година компанията е задълбочила партньорството си с Geely Holding чрез създаването на съвместна технологична компания, за да се осигурят необходимите икономии за развитието на следващото поколение електрифицирани автомобили.

"Волво" също така обяви, че поема 30% от акциите на новата марка на Geely, LYNK & CO, базирана на съвместната CMA платформа (Compact Modular Architecture).

Компанията продължава изграждането на нов производствен център в Южна Каролина, който е първият завод на "Волво" в САЩ. Там ще се произвежда новото S60, както и следващото поколение ХС90 от 2021 г.

В края на годината "Волво Карс" подписа рамково споразумение с компанията за споделено пътуване "Юбер" (Uber) за продажбата на десетки хиляди автомобили със системи за автономно управление между 2019 и 2021 г.

Още от Бизнес