Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Волво" слага край на двигателите с вътрешно горене от 2019 г.

Шведската компания отчита рекордни продажби през изминалата година

1 коментар
"Волво" слага край на двигателите с вътрешно горене от 2019 г.

Шведският автомобилен производител "Волво" (Volvo) отчита изключително успешна година с над половин милион продадени коли глобално и близо 10% е ръстът на продажбите на българския пазар, съобщиха от компанията.

"Волво" също така обяви, че поставя електрификацията в основата на бъдещия си бизнес и от 2019 г. всеки нов модел ще има електрически двигател. Така шведската компания ще сложи исторически край на автомобилите, които имат само двигатели с вътрешно горене, е посочено в съобщението.

Глобален ръст от 7 на сто

През изминалата година "Волво" е продал 571 777 автомобила в целия свят, което е ръст от 7 на сто спрямо година по-рано.

Новото "Волво" XC60 и моделите от серията 90 са били най-продаваните автомобили на компанията по света. 

Най-голям ръст на продажбите шведската компания отчита на азиатския пазар – 20.9%, а най-големият пазар е Китай, където е отбелязан рекорден ръст от 25.8% в сравнение с 2016 г.

В Европа, Средния Изток и Африка ръстът на продажбите е 3.3 на сто, а в Американския регион е 0.7 на сто.

В България - над 9% повече продажби

Шведският производител отчита и успешна година на българския пазар с ръст в продажбите на автомобили от 9.4 на сто през 2017 г. спрямо предходната година.

Най-продаваният "Волво" автомобил на българския пазар е - Volvo XC60.

Солидно търсене има и на версията с хибриден двигател - T8 Twin Engine Plug-in Hybrid на българския пазар, твърдят от компанията.

Приключенската версия на класическото комби – Volvo V90 Cross Country, също има добри продажби, след дебюта си на българския пазар в началото на 2017 г.

Глобалните проекти

Във връзка с ангажимента за електрификация, "Волво" обяви обособяването на Polestar като самостоятелна марка за електрифицирани автомобили, изцяло консолидирана с групата.

През миналата година компанията е задълбочила партньорството си с Geely Holding чрез създаването на съвместна технологична компания, за да се осигурят необходимите икономии за развитието на следващото поколение електрифицирани автомобили.

"Волво" също така обяви, че поема 30% от акциите на новата марка на Geely, LYNK & CO, базирана на съвместната CMA платформа (Compact Modular Architecture).

Компанията продължава изграждането на нов производствен център в Южна Каролина, който е първият завод на "Волво" в САЩ. Там ще се произвежда новото S60, както и следващото поколение ХС90 от 2021 г.

В края на годината "Волво Карс" подписа рамково споразумение с компанията за споделено пътуване "Юбер" (Uber) за продажбата на десетки хиляди автомобили със системи за автономно управление между 2019 и 2021 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #1

    Само дето автомобилното Волво не е задълбочила партньорството си с Гиили Холдинг, ами е част от него, т.е. фактически тя е китайска компания и като такава е ориентирана най-сериозно към китайския пазар, където държавата иска да наблегне на елекртомобилите заради сериозното замърсяване там.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.