Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Восс Аутомотив" откри първият си завод у нас

Инвестицията в ловешкото село Баховица е 15 млн. евро

5 коментара
"Восс Аутомотив" откри първият си завод у нас

Германският производител на авточасти "Восс Аутомотив" (VOSS Automotive) откри първия си завод у нас край Ловеч. Инвестицията е 15 млн. евро.

Компанията е първият голям инвеститор, който стъпва в индустриалния парк на Гриша Ганчев в село Баховица, където до преди няколко години се произвеждаха китайски автомобили.

"Восс Аутомотив" има подписан дългосрочен договор за наем с "Баховица Индустриален парк" за 12 225 кв. м за ползването на халета на автомобилния завод на Гриша Ганчев. Германската компания е наела и 5-етажната административна сграда, намираща се на територията на завода.

В момента за "Восс Аутомитив" работят над 130 души, но до края на следващата година се очаква техният брой да достигне 750, а през 2021 г. - около 1000. Работата на германската фабрика в село Баховица е фокусирана върху производството на SCR технология за дизелови автомобили, както и върху решения за управление на температурата в електрически автомобили.

Компанията вече е приела поръчка от голям производител на оригинални автомобилни компоненти за 3-4 милиона SCR (Selective Catalytic Reduction) линии.

"Восс Аутомотив" има над 65-годишна история и доказан опит в производството на тръбни връзки и компоненти за първично вграждане в двигателите, охладителните, хидравличните и спирачни системи за леки и тежкотоварни автомобили. Сред основните клиенти на концерна са "Фолксваген" (Volkswagen) и дъщерните му МАН (MAN) и "Ауди" (Audi), както и "Дженеръл Моторс" (GM), "Крайслер" (Chrysler) и др.

Германският концерн включва холдинговата VOSS Holding и дъщерните VOSS Automotive и VOSS Fluid. Има представителства в 13 страни по света, сред които САЩ, Мексико, Бразилия, Китай , Индия, Полша и Турция. За групата работят около 6000 души по света. Годишните ѝ продажби възлизат на 600 млн. евро за миналата година.

"Добри сме в инвестициите и разработването на нови технологии", каза д.р Томас Рьотиг, изпълнителен директор на "Восс Груп". Той посочи, че компанията е лидер в производството на SCR линии и термалното управление, като развива нови технологии, свързани с охлаждането на акумулаторни батерии за електромобили.

"Аз обичам и се гордея с всички видове инвестиции, защото те подобряват живота на хората - инвестициите в пътища, в железница, в градска среда, в образователна, социална инфраструктура. Има обаче и други инвестиции, които създават стойност. Това са инвестициите в производство. През 30-те години преход България не винаги се справяше добре. Имаше години, в които не само не създаваше, а рушеше това, което е създадено." Това каза вицепремиерът Томислав Дончев при откриването на новия завод на "Вос Аутомотив" в Баховица, цитиран от БТА.

Кметът на Ловеч Корнелия Маринова каза, че това е инвестиция, която може и трябва да преобрази града и региона. Тя пожела на германската компания да остави дълбоки корени в икономиката на България и на Ловеч.

"С днешната инвестиция на "Восс Аутомотив" само за последната година в страната са открити заводи за над 1 млрд. лв.", каза главният секретар на Министерството на икономиката Владимир Туджаров. Той допълни, че в сектора за производство на авточасти у нас оперират 250 фирми.

През тази година по Закона за насърчаване на инвестициите са издадени 26 сертификата за първокласни инвеститори, като общо предвидените инвестиции възлизат на близо 400 млн. лв. в резултат на което ще бъдат разкрити близо 2600 нови работни места.

Владимир Туджаров изтъкна, че България се утвърждава като водеща дестинация за привличане на инвестиции в региона, особено в сферата на високотехнологични производства.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #5
  2. dimitardi100
    #4

    Това са добри новини и дела за България !

  3. Естествено
    #3
    Отговор на коментар #1

    Колко точно са произведени не зная. Но се продаваха на добри цени. Поне в София могат да се видят по улиците основно три от моделите - H(5)6, SPEED и С10. Седан-а (мисля С20 беше) също беше интересен, но него го произвеждаха много малко време. В мрежата има какво ли не. Не е задължително винаги да е вярно.

  4. Нато Натов
    #2

    А бе, тия защо откриват "завод" без Баце? Защо не го изчакаха да се върне, да разтегне локума, да обещае нещо.

  5. Дядо ми Петър
    #1

    Някой чувал ли е колко китайски автомобила са били "произведени" от "автомобилния завод" на "бизнесмена" Гриша Ганчев? Аз не съм. Това което съм виждал в мрежата е едно голямо хале, един единствен автомобил с вдигнати капаци и няколко работника да се мотат около него. Това са го видели и шефовете на Фолксваген, естествено.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.