Временно е спряно претърсването на "Коста Конкордия"

Снимка: БГНЕС

Италианските водолази спряха временно в сряда работа си в потъналия круизен кораб "Коста Конкордия", тъй като корабът опасно се е наклонил, застрашавайки спасителните екип, съобщиха световните информационни агенции в сряда. Властите се надяват спасителната операция да бъде продължена възможно най-скоро, включително изпомпването на гориво от резервоарите на кораба.

23 души все още се водят за изчезнали, а други 11 бяха намерени мъртви, след като лайнерът се заби в скалите на остров Джили.

"Измервателните уреди показва, че корабът е мръднал. В момента ние се опитваме да разберем дали той е намерил нова стабилна точка, за да продължим работата си. На този етап дори не може да го доближим", заяви Лука Кари, член на италианския спасителен отряд, цитиран от ББС.

На изчакване са и екип на холандската компания SMIT, която е специализирана в изваждане на потънали кораби. Компанията е наета да изпомпа 2300 тона гориво, намиращи се в резервоарите на "Коста Конкордия".

Междувременно съдийката, която във вторник вечерта постави под домашен арест капитана на плавателния съд Франческо Скетино, призна, че е констатирала сериозни улики за вината му, предаде Франс прес.

Тя разказа, че капитанът не се е опитал да се върне на борда на лайнера по време на евакуацията на пътниците. Съдия Валерия Монтезаркио даде за пример присъствието на
други хора и офицери на борда, които са се опитвали да евакуират пътниците, което опровергава категорично изявленията на капитана, че е било невъзможно ръководенето евакуацията и прилагането на процедурите при извънредни ситуации.

Тя подчерта, че Скетино дори не е направил сериозен опит дори да се приближи до кораба, след като го е напуснал в разгара на евакуацията. Монтезаркио допълни, че след
като слязъл от спасителната лодка, Скетино е останал часове наред да гледа спасителните операции от крайбрежните скали.

Магистратът подчерта, че е пуснала Скетино от ареста, защото нямало опасност той да избяга, но е постановила домашен арест, защото той можело да укрие доказателства.

В хода на разпита Скетино обяснил, че пътниците са се втурнали на палубите и буквално са атакували лодките. Капитанът се оплакал на разпита, че той дори нямал спасителна жилетка, защото я дал на един от пътниците. Той подчертал, че се е опитал да организира спокойното качване на пътниците в спасителните лодки, но тъй като корабът е бил под наклон от 60-70 градуса, той се подхлъзнал и паднал без да иска в една от лодките.

 Това била единствената причина да се намира в спасителна лодка в разгара на операцията по евакуацията на пасажерите, оправдал се Скетино.

Още по темата
Още от Свят

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?