Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Времеви" билет сменя хартиения от 1.60 лв. в София от 2022 г.

Дневната карта поскъпва, пускат нови талони и семейна карта за уикенда

9 коментара
"Времеви" билет сменя хартиения от 1.60 лв. в София от 2022 г.

"Времеви" билет сменя хартиеното билетче от 1.60 лв. в градския транспорт на София в началото на 2022 г. Това обеща новият председател на Столичният общински съвет (СОС) Георги Георгиев. Той заедно със заместник-председателя на Комисията по транспорт в СОС представиха новата тарифна политика за пътуване с градския транспорт в столицата.

Увеличаване на цената на дневната карта от 4 лв. на 6 лв., въвеждане на семейна уикенд карта и нови талони са промените, които се подготвят в общинската наредба за пътуване с градския транспорт. Очакванията са тя да бъде гласувана от съветниците през втората половина на януари, каза Георгиев.

На първо време старият билет от 1.60 лв. ще важи паралелно с новия "времеви" билет, но в един бъдещ момент, той ще бъде "пенсиониран", каза Зафир Зарков.

"Времеви билет" за 1.60 лв. за 30 минути

Два варианта ще има новият "времеви" билет за таксуване спрямо пропътуваното време.

Единият дава възможност с един билет да се сменят превозни средства от един и същи вид транспорт, стига това да е в рамките на 30 минути. Неговата цена ще бъде като на билетчето в момента - 1.60 лв.

С този билет пътниците ще могат да се возят 25 минути в един автобус, след което да се прекачат на друг транспорт, където ще трябва да валидират билета си. Ако го валидират в 29 минута на пътуването си, те спокойно ще могат да го довършат, обясни Зафир Зарков.

Вторият вариант за таксуване спрямо пропътуваното време ще бъде с едночасов билет на цена от 2.20 лв. Пътникът ще може да смени повече от два транспорта в този часови диапазон, като отново при валидиране на билета в 59 минута, той ще може да довърши безпроблемно пътуването си.

Нови талони

Обсъжда се и въвеждането на нови варианти на талоните с билети за пакетни пътувания с отстъпка. В момента най-популярен е талонът с 10 билета на цена 12 лв. Предвижда се да се въведат и талони с 20 билета.

Ще има талони и с новите "времеви" билети. Пакет от 20 билета по 30 минути ще струва 30 лв., а пакет със същия брой билети за 60-минутни пътувания – 60 лв.

Уикенд карта за семейства

Планира се и въвеждането на съботно-неделна карта за семейства. Предложението е с една карта да могат да пътуват до четирима души от семейството. За въвеждането на тази карта обаче се изчакват допълнителни финансови разчети, посочи Зарков.

Дневната карта поскъпва от 4 лв. на 6 лв., но ще важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо да е валидна само в рамките на деня, както е сега. Дневната карта поскъпва, защото цената ѝ не е променяна през последните 10 години, аргументира се Зафир Зарков.

Ръст на приходите във вечно губещият градски транспорт

Очакванията са новата тарифна политика да привлече повече пътници и да доведе до увеличение на приходите, каза Зафир Зарков.

Той посочи, че градският транспорт на столицата е в "изключително тежката ситуация". Заради коронавируса има драстичен спад на пътници - с около 60% спрямо 2019 г. В резултат загубите на общинското дружество възлизат на около 60 млн. лв.

Заради все по-голямата задлъжнялост на дружеството не се предвижда възстановяването на нощния транспорт още повече, че няма кой да го ползва, посочи Зарков.

В четвъртък предстои на заседание на Комитета за наблюдение на тикет системата да бъдат обсъдени предложенията в промяната на тарифната политика на общината за пътуванията в градския транспорт.

Новата тикет система струва на столичани около 100 млн. лв. и по нея се работи от 2018 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. SILENCE
    #9

    Е, нЕма такива наглеци! Отречена е цената на билета от съда, шутираха го да си мълчи и, все едно, че всичко са си доказали, ще продължат да крадат и от билетеи, и от субсидията, която всеки транспорт получава от съответната държава. Да ви се връща, у.ро.ди такива! И да изтриете коментара, пак ще им се върне!

  2. анита хегерланд
    #8

    На 30-та минута трябва да слязат? По-бавно ще се движат превозните средства през зимата и този вариант не е удачен. Идеята е изключително блудкава. Времето за пътуване не е величина, не зависи от пътниците. Трябва да се приеме друг вид ограничение: градски и междуградски превоз.

  3. pepe
    #7

    След средата на януари може и да не са "съветници" вече, тъпите герберски наглеци. Може и бой да ядат. Случва ми се понякога да пътувам с един автобус повече от половин час. Така че ще има бой. :)

  4. Гошо Тарабата
    #6

    ГРОБ са бесни, че не са на първо място на изборите и ще са опозиция. Затова Фандъкова запретна ръкави да си го връща на софиянци. Този времеви билет и в двата си "варианта" е пълна глупост, защото едно задръстване моментално може да те лиши от възможността да го валидираш при смяна на транспортното средство. Няма да решите така проблемите на градския транспорт. Идиоти! Хора, които не слизат от служебните си коли, мислят за тези, които ползват градски транспорт, без самите те някога да са го ползвали.

  5. someone
    #5

    За 30 минути какво прекачване да се направи, ТъпиR Зарков? Трамвай 5 не стига до центъра за 30 минути, трамвай 11 не стига до К. Величков за 30 минути, 260 не стига за 30 минути до центъра, та какво прекачване да стане за 30 минути бе, селски? А то за да се прекачиш, нерядко трябва да извървиш едни 5 минути до другата спирка или метро, да чакаш другото превозно средство минимум едни 5 мин. и какво, значи до къде може да се стигне за 19-20 минути с първото превозно средство? Ми той автобус 107 докато

  6. Zeus Striker
    #4

    Тази тъпотия я гледахме преди години. Как не ви омръзна да извивате вратовете на софиянци с тоя градски транспорт! Докога ще наливаме милиони в тая бездънна каца!

  7. Свободна
    #3

    1,60 за 30 минути? А ако има задръстване, ако маршрутът е по-дълъг?

  8. Bлaдo
    #2

    като ще се правите на развита социална държава (и съответно - толица), почвайте да мислите в посока 'беплатен градски транспорт', kюcneта ниедни!.!.!..., а не как да ощавите до кокъл... ................ Плащам данъци, които значи, че вече съм ви платил!!! за ...мечешко-комуналните ви услуги.!

  9. асен
    #1

    тези гнусняви герберести калинки!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.