Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Все повече италианци карат коли с българска регистрация

0 коментара
Все повече италианци карат коли с българска регистрация

Непрекъснато расте тенденцията закупени в Италия автомобили да се регистрират в чужбина, като най-предпочитаната дестинация е България, съобщиха италиански медии, цитирани от БТА.

В българската столица София данъкът за колата и застраховката са почти десет пъти по-ниски от тези в Италия. Всяка година около 15 хиляди глоби за нарушение на италианския
правилник за движение остават неплатени, защото моторните превозни средства (МПС) са с чуждестранна регистрация и е много трудно да се издирят техните собственици.

Допълнително препятствие е нежеланието на властите в съответните страни да предоставят лични данни, се посочва в информацията.

Според изнесените данни закононарушителите се делят на две основни категории.

На първо място това са местни фирми, които най-напред регистрират новозакупени автомобили в Италия, след което ги пререгистрират в България. После колите се връщат в Италия, където се дават под наем. Изгодата е не само в значителните икономии от данъци и застраховки, но и в практическата "неуязвимост" спрямо глоби за нарушения.

Другата категория нарушители на закона са граждани на ЕС, които в срок от една година след придобиване на постоянно местожителство в Италия не извършат задължителната пререгистрация на притежавани от тях МПС с чуждестранни номера.

Съществува значителен финансов и съдебен риск, предупреждават медиите. Веднъж установени от контролните органи, серийните нарушители на правилника за движение рискуват да заплатят непогасените глоби със съответните лихви, да им бъдат конфискувани МПС с чуждестранни регистрационни номера и да бъдат съдени за измама при утежняващи вината обстоятелства и фалшива неплатежоспособност.

В информацията се изтъква, че предпочитанието към България проличава от все по-растящия брой тематични сайтове в интернет. Ето какво показа посещението на един от тези сайтове на фирма за юридически консултации и услуги, който е само на италиански език, но с адрес и телефони за контакт в София. В раздела за МПС се пояснява какво допуска и какво забранява член 132 на италианския закон за движение по пътищата. Тук става дума за постоянно ползване на леки автомобили и на всякакви други МПС с чуждестранна регистрация от ЕС, конкретно от България, на територията на Италия, а не за временно пребиваване или транзитно преминаване.

Съгласно тълкуването на закона, щом физическо лице е собственик на МПС с чуждестранна регистрация от ЕС и има постоянно местожителство в Италия, то е длъжно да пререгистрира колата. Не може да се използва "вратичката" с прехвърляне на автомобила на близък или роднина в България, защото запазените по този начин чуждестранни номера не му позволяват да пребивава постоянно в Италия.

Постоянно и свободно може да се кара в Италия и в целия ЕС МПС с българска регистрация, ако е собственост на фирма, регистрирана в България или е взета под наем от такава фирма.

Препоръката към италианците е да регистрират собствени фирми в България, което им позволява законно да прехвърлят всякакви МПС на името на фирмата. Освен това имат право да закупуват в Италия нови МПС на името на българската фирма и да ги регистрират в България, като спестяват ДДС и плащат годишно за застраховка между 90 и 150 евро с включена зелена карта.

Никъде обаче не е пояснено, че чуждестранната регистрация не означава освобождаване от глоби за нарушения. Спазването на закона за движение по пътищата не е само въпрос на добра воля.

Чужденец, който постоянно живее в Италия или в друга страна от ЕС, може да плати глобата, само ако е спрян от контролен орган и му е съставен акт. За всички нарушения, засечени чрез
електронни средства, практиката е да бъде изпращано известие за санкция на адреса на собственика на МПС, който носи отговорност, без значение кой го е управлявал в момента на нарушението. Установяването на адреса на собственик на МПС с чуждестранна регистрация засега е възможно единствено чрез колегиално сътрудничество между националните контролни органи и е свързано с бюрократични процедури, време и разходи. Все още липсва международен механизъм на ниво ЕС за решаване на проблема.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.