Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Всеки девети пътник в София е гратисчия

10 коментара
Всеки девети пътник в София е гратисчия

Всеки девети пътник в градския транспорт в София е без билет, сочи изследване на Центъра за градска мобилност от началото на ноември и цитирано от БТА в сряда. Това означава, че над 41 хил. пътувания за годината са гратис.

Проучването обаче е правено в часовете от 7 до 20 часа и ако в него бяха включени по-ранните и по-късните часове, гратисчиите щяха да са повече, тъй като най-често в часовете от 5 до 7 часа и от 20 до полунощ няма контрольори и хората не дупчат билети, коментира зам.-кметът по транспорта Любомир Христо.

 

Най-любимото време за гратисчиите в София е сутрешният пик - между 7. и 9.30 ч., когато броят на пътуващите без билет според изследването е почти 10%. За сравнение през миналата година предпочитани са били часовете между 16.30 и 20.00 ч.

 

Според данните използването на градски транспорт практически не се е променило спрямо предишната година, но метро ползват с 13% повече пътници, трамваите са предпочитани от 7% повече. Докато при използването на тролеи се наблюдава отлив от 11 на сто, при автобусите няма промяна.

 

По думите на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов увеличението на пътуващите с трамвай е заради няколкото възстановени маршрути, които дълги години са били спрени заради строителството на метрото. Самото метро е най-бързият транспорт, добави той.

 

Изследването сочи още, че 1 на всеки 5 пътуващи в крайградските линии във времето между 9.30 ч. и 13.30 ч. всеки делник пътува без билет. Най-натоварената автобусна линия от крайградските и тази година е номер 1 - по нея се извършват над 3.3 млн. пътувания годишно.

 

При градските автобусни линии най-натоварени са тези с номера 111, който свързва кварталите "Младост" и "Люлин" по Околовръстното шосе, избягвайки центъра на града, 72, 83 и 204. Най-малък е броят на пътуващите в линия номер 384, която се движи от "Студентски град" до метростанция "Г. М. Димитров".

 

Най-използваната линия от тролейбусния транспорт е номер 9 и в миналогодишното, и в тазгодишното изследване. С най-много пътници за година са трамваите по линии с номера 5, 22, 20 и 6.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Е,как сте европейци,кога ще се научите да си плащате сметките?

  2. Анонимен
    #9

    И аз това написах в първия коментар, който изтриха - че циганите имат пожизнена безплатна карта за градския транспорт. Другото, което написах, е че трябва да се въведе система за отчитане на разстоянията или спирките. не може, след като съм дал левче за слизане до центъра с метрото, да дам още едно левче за една спирка с автобус или трамвай до работното ми място. Е, няма да го дам и това е.

  3. Анонимен
    #8

    Хе хе, ми няма как линия 294 ( а не 394 както пише в статията)да е наи-малко натоварена. автобуси 294 вървят полупълни винаги след претъпканите 280. Ако вървят преди 280 ще се пълнят мноо повече, ама изглежда графика им е нарочно направен така че да са винаги след току що миналия 280.

  4. Анонимен
    #7

    Ами като гледам през прозореца на мизерния градски транспорт как покрай него профучават с ПРЕДИМСТВО луксозните общински лимузини на всеки втори общински чиновник-рушветчия и мафиот, как да си дупча билета? Контрольорите от градския транспорт да почнат масово да спират и проверяват общинските автомобили първо и после в градския транспорт! Защо всеки общински автомобил не е с ясно виждаща се емблема на Общината?! Я вижте пред Общината и в съседните улички с какви луксозни лимузини и джипове си таралянкат

  5. Анонимен
    #6

    zensorirai te si vie dumite mutri i deputati ne nie

  6. Анонимен
    #5

    ovilitshete saplatite i pensiite a i detskite sa invalidi napravete tramvaite i aftob.kakto e v dr.eu strani mrasotijata po transporta e goljama i studeno e v tramvai i t.n. i togava imaite pretenzii da se plaschat biletite bg´narod e mnogo tarpeliv sa kakvo da plaschat pensionerite koito ne mogat da se katschat bes pomosch s tesi visoki stapala a invalidite kak da se katschvat s kolitschkite si ne vi li e sram be idva 2012 g vie se vosite s merzedesi jadetekato praseta karate potschvki na moreto

  7. Анонимен
    #4

    Уважаема редакция думата "Ц И Г А Н И Н" не е обидна, нито нецензурна, а е аналог на "Р О М". Не може да триете АВТОМАТИЧНО заради думата "Ц И Г А Н И Н". В коментара си казвам само, че всеки 7ми пътник е от гореспомената категория, онтролите не ги проверяват и статистиката надали е вярна! Ако се въведат кондуктори на всяко превозно средство то проблемът ще се разреши (с нередовните пътници).

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #3
  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.