Всеки пети тийнейджър смята, че алкохолът подобрява шофирането

Според притеснителната статистика 70% от водачите с отнета книжка заради промили в кръвта отново сядат пили зад волана

Европейският шампион по дрифт Алекс Язов (вдясно) е лицето на кампанията

Почти двадесет процента от младежите на възраст между 16 и 18 години смятат, че употребата на алкохол може да подобри реакциите им при шофиране и да изостри вниманието на водача. 70 процента от от шофьорите, на които им е отнемана шофьорската книжка заради употреба на алкохол, продължават да сядат зад волана пили. Едва 50% от управляващите автомобил у нас никога не са карали след употреба на алкохол, а същото време 85% от българите категорично не одобряват шофирането след употребата на алкохол.

За последната година всеки четвърти българин се е качвал поне веднъж в кола, управлявана от пил водач на автомобил, сочи притеснителна статистика, представена в сряда при старта на седмото издание на кампанията "Алкохолът е лош шофьор", която сега ще е под надслова #БЕЗКОЛАТАСЪМ, когато се излиза за забавление.

Кампанията се провежда под патронажа на министъра на вътрешните работи Йордан Бакалов, с подкрепата на белгийския посланик у нас Аник Ван Калстър, Съюза на Българските Автомобилисти, Българския Червен Кръст и пивоварната "Каменица".

Резултатите от изследването на агенция BluePoint сочат още, че всеки десети от шофьорите в България е склонен да кара кола, след като е употребил минимални според неговите собствени разбирания количества алкохол.

"Един от най-важните изводи, които можем да направим от проведеното проучване в рамките на кампанията "Алкохолът е лош шофьор“, е, че отговорността на пилите шофьори, не трябва да бъде само тяхна", коментира криминалният психолог Росен Йорданов. Той очерта три профила на шофьорите, които карат пили - импулсивни примитивни, импулсивни нарцистични и онези, които в трезво състояние са отговорни и не одобряват подобно поведение, но след употреба на алкохол са склонни да шофират, освен ако не усетят неодобрението на близките и/или приятелите.

"Избрахме посланието "Без Колата Съм“, защото вярваме, че това е най-прекият и отговорен начин да се предпазим от необмислени и безотговорни решения. Какво по-хубаво от това, когато отидеш да се забавляваш, да си оставиш колата вкъщи!“, каза Марко Ниавро, генерален директор на "Каменица" АД.

Пивоварната дари в миналогодишната кампания "Алкохолът е лош шофьор" 12 чифта "алкохолни“ очила, които симулират възприятията при различни количества алкохол в кръвта. Очилата вече са задължителна част от курсовете за първа помощ, провеждани от БЧК в рамките на шофьорските курсове в София, Пловдив и Бургас. Вече над 30 хил. бъдещи шофьори са пробвали "алкохолите“ очила и са видели в трезво състояние как техните възприятия се променят при различно съдържание на алкохол в кръвта и ги правят неспособни да шофират, съобщи от Живка Димитрова от БЧК.

И тази година "Каменица" ще заделя по 10 стотинки от всеки продаден кен безалкохолна бира в благотворителна сметка, а събраните средства ще инвестира в закупуването на "алкохолни“ очила, които ще бъдат предоставени на БЧК. По този начин компанията се ангажира дългосрочно, за да направи "алкохолните“ очила достъпни във всички центрове на БЧК из страната.

В следващите месеци "Алкохолът е лош шофьор“ ще продължи в избрани заведения в София, Пловдив, Варна и Бургас, където специално обучени екипи на кампанията ще проведат #БЕЗКОЛАТАСЪМ партита. По време на тези партита хората ще могат да направят тест, с който да установят какъв тип шофьор на пътя са, както и да разберат повече за това как могат да променят черната статистика в България.

Кампанията "Алкохолът е лош шофьор“ е част от по-голяма платформа за социална отговорност в рамките на "Каменица" и нейната компания майка Molson Coors Brewing Company, наречена Our Beer Print, или "Нашият бирен отпечатък“, заради това, че когато някой вземе бира в ръка после оставя мокра следа върху подложката.

"Където и да произвеждаме и продаваме нашата бира, оставяме своя отпечатък върху обществото, околната среда и нашите хора. Ето защо, на водещо място за нас са отговорното бизнес поведение към общностите, в които развиваме своя бизнес и към нашите служители, опазването на околната среда и, не на последно място, отговорната консумация на алкохол. В нашето корпоративно ДНК е заложен стремежът, следата, която "Каменица“ АД оставя след себе си, да бъде възможно най-позитивна“, каза още Марко Ниавро.

Споделяне
Още от България

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?