Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Всеки пети тийнейджър смята, че алкохолът подобрява шофирането

Според притеснителната статистика 70% от водачите с отнета книжка заради промили в кръвта отново сядат пили зад волана

0 коментара
Европейският шампион по дрифт Алекс Язов (вдясно) е лицето на кампанията

Почти двадесет процента от младежите на възраст между 16 и 18 години смятат, че употребата на алкохол може да подобри реакциите им при шофиране и да изостри вниманието на водача. 70 процента от от шофьорите, на които им е отнемана шофьорската книжка заради употреба на алкохол, продължават да сядат зад волана пили. Едва 50% от управляващите автомобил у нас никога не са карали след употреба на алкохол, а същото време 85% от българите категорично не одобряват шофирането след употребата на алкохол.

За последната година всеки четвърти българин се е качвал поне веднъж в кола, управлявана от пил водач на автомобил, сочи притеснителна статистика, представена в сряда при старта на седмото издание на кампанията "Алкохолът е лош шофьор", която сега ще е под надслова #БЕЗКОЛАТАСЪМ, когато се излиза за забавление.

Кампанията се провежда под патронажа на министъра на вътрешните работи Йордан Бакалов, с подкрепата на белгийския посланик у нас Аник Ван Калстър, Съюза на Българските Автомобилисти, Българския Червен Кръст и пивоварната "Каменица".

Резултатите от изследването на агенция BluePoint сочат още, че всеки десети от шофьорите в България е склонен да кара кола, след като е употребил минимални според неговите собствени разбирания количества алкохол.

"Един от най-важните изводи, които можем да направим от проведеното проучване в рамките на кампанията "Алкохолът е лош шофьор“, е, че отговорността на пилите шофьори, не трябва да бъде само тяхна", коментира криминалният психолог Росен Йорданов. Той очерта три профила на шофьорите, които карат пили - импулсивни примитивни, импулсивни нарцистични и онези, които в трезво състояние са отговорни и не одобряват подобно поведение, но след употреба на алкохол са склонни да шофират, освен ако не усетят неодобрението на близките и/или приятелите.

"Избрахме посланието "Без Колата Съм“, защото вярваме, че това е най-прекият и отговорен начин да се предпазим от необмислени и безотговорни решения. Какво по-хубаво от това, когато отидеш да се забавляваш, да си оставиш колата вкъщи!“, каза Марко Ниавро, генерален директор на "Каменица" АД.

Пивоварната дари в миналогодишната кампания "Алкохолът е лош шофьор" 12 чифта "алкохолни“ очила, които симулират възприятията при различни количества алкохол в кръвта. Очилата вече са задължителна част от курсовете за първа помощ, провеждани от БЧК в рамките на шофьорските курсове в София, Пловдив и Бургас. Вече над 30 хил. бъдещи шофьори са пробвали "алкохолите“ очила и са видели в трезво състояние как техните възприятия се променят при различно съдържание на алкохол в кръвта и ги правят неспособни да шофират, съобщи от Живка Димитрова от БЧК.

И тази година "Каменица" ще заделя по 10 стотинки от всеки продаден кен безалкохолна бира в благотворителна сметка, а събраните средства ще инвестира в закупуването на "алкохолни“ очила, които ще бъдат предоставени на БЧК. По този начин компанията се ангажира дългосрочно, за да направи "алкохолните“ очила достъпни във всички центрове на БЧК из страната.

В следващите месеци "Алкохолът е лош шофьор“ ще продължи в избрани заведения в София, Пловдив, Варна и Бургас, където специално обучени екипи на кампанията ще проведат #БЕЗКОЛАТАСЪМ партита. По време на тези партита хората ще могат да направят тест, с който да установят какъв тип шофьор на пътя са, както и да разберат повече за това как могат да променят черната статистика в България.

Кампанията "Алкохолът е лош шофьор“ е част от по-голяма платформа за социална отговорност в рамките на "Каменица" и нейната компания майка Molson Coors Brewing Company, наречена Our Beer Print, или "Нашият бирен отпечатък“, заради това, че когато някой вземе бира в ръка после оставя мокра следа върху подложката.

"Където и да произвеждаме и продаваме нашата бира, оставяме своя отпечатък върху обществото, околната среда и нашите хора. Ето защо, на водещо място за нас са отговорното бизнес поведение към общностите, в които развиваме своя бизнес и към нашите служители, опазването на околната среда и, не на последно място, отговорната консумация на алкохол. В нашето корпоративно ДНК е заложен стремежът, следата, която "Каменица“ АД оставя след себе си, да бъде възможно най-позитивна“, каза още Марко Ниавро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.