Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Всеки седми автомобил у нас се движи без "Гражданска отговорност"

14 коментара
Всеки седми автомобил у нас се движи без "Гражданска отговорност"

Без задължителната застраховка "Гражданска отговорност" се движат 14 процента от регистрираните автомобили, останалите 86 на сто спазват законовите изисквания и са сключили полицата, без която нямат право да излизат на пътищата. Това сочат данни на Комисията за финансов надзор (КФН), цитирани от агенция "Фокус" във вторник.

 

Обхватът на "Гражданска отговорност” вече се следи в реално време и ако за определен автомобил няма сключен договор, или този договор е бил прекъснат и не е подновен, то до собственика веднага се изпраща уведомление, че има 14-дневен срок да представи застрахователна полица.

 

От КФН смятат да направят промени в Наредбата за задължителното застраховане, за да се спре объркването на водачите на коли, че им е необходим сертификат "Зелена карта" за пътуване в страните от Европейския съюз, тъй като при сключването на "Гражданска отговорност" са отбелязали територията на страната, за да получат предлаганата им от застрахователя отстъпка. Така потребителят смята, че за пътуване в ЕС му трябва "Зелена карта" и плаща за нея, а всъщност Кодексът за застраховането и европейската директива по автомобилно застраховане предвиждат, че единната премия "Гражданска отговорност" осигурява покритие на рискове за цялата територия на Европейския съюз и на другите държави, чиито национални бюра са страна по Многостранното споразумение.

 

Така финансовият регулатор ще иска в полицата да бъде ясно посочено, че на база на платена премия застраховката важи за цялата територия на ЕС. Повечето от застрахователите подкрепяли идеята.

 

Комисията установила, че в Северна България има надценка между 200 и 500 процента над базовата тарифа. Най-потърпевши от това за собствениците на коли в Русе, Видин, Силистра, както и в областите Монтана, Враца, Разград и Добрич. Подобна висока надценка се прилага спрямо лица, които притежават повече от четири регистрирани автомобила, или в случай на предоставяне на превозното средство за ползване от чужди граждани извън страната ни, обясняват от КФН.

 

Регулаторът посочва, че застрахователите в България по закон не са ограничени при определянето на крайната цена на "Гражданска отговорност”, а само уведомяват комисията за промяна на тарифите си Комисията за финансов надзор има право да се намеси в цената на "Гражданска отговорност” само в случаите на недостатъчност на премията, както и при нарушаване на забрани като например – диференциране на премията по полов принцип.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Ако сте в Европа и трябва да удостоверите че имате застраховка, а нямате зелена карта - как ще го направите? С лепенката на предното стъкло, която е на български?Тъпо нали?

  2. Анонимен
    #13

    *всеки втори

  3. Анонимен
    #12

    Аахаха, добре че не бяха 2% без ГО, че тогава всеки първи автомобил щяхте да напишете в заглавието. Абе чудя се някои как са взели дипломи за основно, а те и журналисти станали, пък други като тях ги пък редактират. Ма тъй е, като в медиите не се търсят журналисти, а копи-пейстъри на минимална заплата.

  4. Анонимен
    #11

    кучето скача според тоягата! например защо не се проверят всички действащи служители на различните служби от МВР дали са платили този вид застраховка за притежаваните от тях автомобили! обществена тайна е, че пътните полицаи не извършват прецизни проверки на представилите служебна карта за служител на МВР!

  5. tim
    #10
  6. Анонимен
    #9

    Гражданката отговарност е Гражданско трошене на пари.Вместо тези пари да влизат по моя сметка в банка/като не правя нарушения/,я за здравеопазване,я за да помагам на някого,тези пари аз ги хвърлям в коша и ги запалвам.Тази Гражданска отговорност не е измислена добре и хората с право не искат да я плащат.

  7. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #8
  8. Анонимен
    #7

    ВСЕКИ 14-ти автомобил не е 14%, а представлява около 7% (1/14), което никак не е висок процент.

  9. Анонимен
    #6

    един познат катастрофира с мотор и познайте - НЯМАЛ ГО. хили се и се гордее, че му съставили акт за 700лв, който нямало да плати, но видите ли ще съди водача на автомобила, който му се изпречил на пътя и предизвикал инцидента поне за 5 000лв.

  10. Анонимен
    #5

    Харесва ми как наричат днес рекета! Гражданска отговорност. И за него рекетьорите имат пълната подкрепа и съдействие от държавата! Изцеждам с последни сили непосилната за заплатата ми сума, за да я дам на някаква безстрастна лелка в един офис срещу някакви хартийки и лепенки. И всеки път се чудя - на кого и за какво плащам тези почти 200 лева за скромната таратайка, която карам!?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.