С поне два месеца закъснение вестници ще обясняват как се свързва цифровият декодер

Всички големи наддават за 1 млн. лв. за експресната реклама на цифровизацията

Сред участниците в надпреварата са Красимир Гергов, Красен Кралев, Марин Батков, Владимир Денев

Всички големи наддават за 1 млн. лв. за експресната реклама на цифровизацията

След като държавата даде досега над 17 млн. лв. за реклама на цифровизацията, която имаше спорен ефект, във втората, "експресна" поръчка, която трябва да разпредели още 1 млн. лв. между печатните медии в рамките на по-малко от месец, участват всички големи в бранша. Сред тях са медийния и рекламен бос Красимир Гергов, който спечели първата поръчка, Красен Кралев, Марин Батков, Владимир Денев.

 

Предвижда се рекламата да е насочена към най-уязвимите групи – социално слаби и хора с увреждания, които получиха безплатни декодиращи устройства. Сега с прости думи трябва да им бъде обяснено как да свържат сами устройството. Аналоговата телевизия обаче беше спряна още на 30 септември и не е ясно защо държавата смята, че тези хора продължават да чакат да научат именно от вестниците как да направят това.

 

Общо седем кандидати подадоха оферти, стана ясно при отварянето на предложенията в Министерството на транспорта. За сравнение при първата поръчка участниците бяха само два консорциума.

 

Заради по-малкия обем на поръчката този път кандидатите предпочетоха да играят самостоятелно. Така оферти подадоха "Аргент 2000" ООД, "Рекламен маркет" ООД, "Маг Адвъртайзинг", "Грейн адвертайзинг", "Бранд Ню Айдиъс" и "Прима" АД. Единственото обединение е регистрираното по Закона за задълженията и договорите дружество "Медии за цифровизация", зад което стои Красимир Гергов, стана ясно от оставения контакт за кореспонденция, който е на рекламна агенция "Крес".

 

Бъдещият изпълнител ще бъде избран чрез икономически най-изгодната оферта, в която цената и техническото предложение са с еднаква тежест - 50:50.

 

Поръчката е на стойност 833 333 лв. без ДДС. Средствата се дават за медийна информационна кампания в поне шест печатни издания с национално и регионално покритие. Във вестниците ще се публикуват информационни карета до 15 декември, когато изтича крайният срок за изпълнение на поръчката.

 

Плановете на транспортното министерство са най-късно до края на месеца изпълнителят на поръчката да е ясен.

 

В предната рекламно-разяснителна кампания най-много пари на данъкоплатците отидоха за клипове по телевизиите - 8.4 млн. лева. За серията "Ама как бе, младеж, как да го свържа" БТВ получи 2.9 млн. лв., ТВ7 - 2 млн. лв., Нова ТВ - почти 2.5 млн. лв., Диема фемили - 685 573 лв., БНТ1 - 209 514 лв., Нюз7 - 137 148 лв.

 

Във вестниците сумите бяха значително по-скромни - общо 1.3 млн. лв., като лъвският пай от средствата отиде за свързаните с Делян Пеевски "Монитор" - 293 514 лв., и "Телеграф"- 221 052 лв.

 

За реклама на цифровизацията по радиото бяха похарчени скромните 98 869 лв.

Споделяне
Още по темата
Още от България