
След като държавата даде досега над 17 млн. лв. за реклама на цифровизацията, която имаше спорен ефект, във втората, "експресна" поръчка, която трябва да разпредели още 1 млн. лв. между печатните медии в рамките на по-малко от месец, участват всички големи в бранша. Сред тях са медийния и рекламен бос Красимир Гергов, който спечели първата поръчка, Красен Кралев, Марин Батков, Владимир Денев.
Предвижда се рекламата да е насочена към най-уязвимите групи – социално слаби и хора с увреждания, които получиха безплатни декодиращи устройства. Сега с прости думи трябва да им бъде обяснено как да свържат сами устройството. Аналоговата телевизия обаче беше спряна още на 30 септември и не е ясно защо държавата смята, че тези хора продължават да чакат да научат именно от вестниците как да направят това.
Общо седем кандидати подадоха оферти, стана ясно при отварянето на предложенията в Министерството на транспорта. За сравнение при първата поръчка участниците бяха само два консорциума.
Заради по-малкия обем на поръчката този път кандидатите предпочетоха да играят самостоятелно. Така оферти подадоха "Аргент 2000" ООД, "Рекламен маркет" ООД, "Маг Адвъртайзинг", "Грейн адвертайзинг", "Бранд Ню Айдиъс" и "Прима" АД. Единственото обединение е регистрираното по Закона за задълженията и договорите дружество "Медии за цифровизация", зад което стои Красимир Гергов, стана ясно от оставения контакт за кореспонденция, който е на рекламна агенция "Крес".
Бъдещият изпълнител ще бъде избран чрез икономически най-изгодната оферта, в която цената и техническото предложение са с еднаква тежест - 50:50.
Поръчката е на стойност 833 333 лв. без ДДС. Средствата се дават за медийна информационна кампания в поне шест печатни издания с национално и регионално покритие. Във вестниците ще се публикуват информационни карета до 15 декември, когато изтича крайният срок за изпълнение на поръчката.
Плановете на транспортното министерство са най-късно до края на месеца изпълнителят на поръчката да е ясен.
В предната рекламно-разяснителна кампания най-много пари на данъкоплатците отидоха за клипове по телевизиите - 8.4 млн. лева. За серията "Ама как бе, младеж, как да го свържа" БТВ получи 2.9 млн. лв., ТВ7 - 2 млн. лв., Нова ТВ - почти 2.5 млн. лв., Диема фемили - 685 573 лв., БНТ1 - 209 514 лв., Нюз7 - 137 148 лв.
Във вестниците сумите бяха значително по-скромни - общо 1.3 млн. лв., като лъвският пай от средствата отиде за свързаните с Делян Пеевски "Монитор" - 293 514 лв., и "Телеграф"- 221 052 лв.
За реклама на цифровизацията по радиото бяха похарчени скромните 98 869 лв.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент