Всички големи в строителния бранш играят за тунел "Железница"

За трите обособени позиции са подадени общо 28 оферти, от тях най-много са за самия тунел – 13

Всички големи в строителния бранш играят за тунел "Железница"

Всички големи български компании в строителния бранш, както и чуждите, които традиционно участват в търговете у нас, са подали оферти за изграждането на тунел "Железница" – най-голямата поръчка за тази година с индикативна стойност от 250 млн. лв.

Общо са подадени 28 оферти по трите обособени позиции, като най-много са за изграждането на най-дългия пътен тунел у нас – 13. Най-малко са кандидатите да строят пътя преди тунела – 7, а за този след него офертите са 8. Това стана ясно от отварянето на предложенията, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) във вторник.

Тунел "Железница" е част от магистрала "Струма" и се намира по средата на изграждащия се в момента участък между Благоевград и Крупник.

Това е трета обществена поръчка за избор на изпълнители за строежа на съоръжението. Първата беше прекратена изненадващо от служебния кабинет на Огнян Герджиков, след като изчезна оферта на един от кандидатите. Вторият търг беше прекратен заради промени в тръжната документация, след обявяването на процедурата. Това стана след посещение на министри, имащи отношение към проекта, в Европейската комисия.

Сред кандидатите за изграждането на пътното съоръжение са "Геострой" и "Главоболгарстрой", които в момента строят участъка между Кресна и Сандански и предстои да бъде пуснат предсрочно до края на следващата година.

Предложения са подали и строителите на другия изграждащ се в момента участък на магистралата - "Агромах", "Хидрострой" и "Алве консулт".

Останалите големи в бранша – "ПСТ Холдинг", "Станилов", "Джи Пи Груп", "Трейс Груп Холд", също са внесли оферти.

Сред чуждите участници са гръцката "Актор", италианските "Асталди" и "Тодини" и други.

Седем кандидати по първа позиция

Седем са кандидатите да строят северния пътен участък преди тунела. Индикативната стойност за изграждането на 720-те метра е 33.5 млн. лв., а срокът за строителството е 600 календарни дни.

Офертите по реда на тяхното отваряне са:

- обединение "Пътстрой 92 – Мостремонт", в което участват: "Пътстрой 92" АД и "Мостремонт 97" ООД;
- ДЗЗД "Железница – Север" в което участват "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД;
- "Калистратов Груп" ООД;
- "Хидрострой" АД;
- Обединение "Струма – Железница", в което влизат "Трейс Груп Холд" АД, "Трейс София" ЕАД и "Алве Консулт" ЕООД;
- ДЗЗД "ОРС – М" с участници "Мостконсулт" ООД, "ОРС Инфраструктура" ООД;
- ДЗЗД "АПВ Тунел Железница 1", в което са "Агромах" ЕООД, "Пътища Пловдив" АД и "Водно строителство – Благоевград" АД

За тунела – 13 оферти

Най-много предложения са подадени за изграждането на 2-километровия тунел с обслужващ път при южния портал и площадка за хеликоптери – 13. Това е и участъкът с най-висока индикативна цена – над 194 млн. лв. без ДДС. Срокът за строителство е 1060 календарни дни.

Постъпилите оферти са:

- ДЗЗД "Железница 2018-2020", с участници "Б. Ергюнлер Йол Япъ Иншаат Таахют Маденджилик Наклийеджилик Санайи Ве Тиджарет Аноним Шрикети" АД и "Вектор Бул" ООД
- "Актор" АД;
- "Доуш Иншаат Ве Тинджарет" АД;
- обединение "Геопът Железница" с участници: "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД и "Биас-М" ЕООД;
- ДЗЗД "АМ Струма - ОП2: Тунел Железница", в което влизат "Главболгарстрой" АД и "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД;
- обединение "Тунел Железница" с участници "Евро Алианс Тунели" АД, "ИСА-2000" ЕООД и "Пътпроект" ЕООД;
- обединение "Тунел Железница 2017", в което са "Гранди Лавори Финкосит" СПА, "Х.С.С." ЕООД;
- обединение "АМ Струма – Тунел Железница" с участници "Станилов" ЕООД, "Инжстройинженеринг" ЕООД и "Логистика 21" ЕООД;
- "Асталди" АД
- ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което участват "Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "Виа План" ЕООД;
- ДЗЗД "АПВ Тунел Железница 2" с участници "Агромах" ЕООД, "Пътища Пловдив" АД, "Водно строителство – Благоевград" АД, "Оберослер Кав. Пиетро" и "Метропроект Прага" АД
- обединение "Феростримона", в което влизат "Инч" АД и "Автомагистрали Черно море" АД;
- "Тодини България" ДЗЗД с участници "Тодини Конструкциони Дженерале" С.П.А. и "Тодини България" ООД

Осем кандидати за третата позиция

Осем са постъпилите оферти за изграждането на подучастък от км 369 до км 370, чиято индикативна стойност е 22.1 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на проектирането и строително-монтажните работи е 660 календарни дни.

Постъпилите предложения са:

- "Пътстрой 92" АД;
- "ГБС Инфраструктурно строителство" АД;
- обединение ДЗЗД "Стримон" с участници "Автомагистрали - Черно море" АД и "Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс" ЕООД;
- обединение "Интервианова" с участници "БГНова" АД, "Интерпром" ЕООД," Инженеринг Груп 04" ЕООД, "Хидро Консулт Инженеринг" ЕООД;
- обединение "Железница 3", в което са "Трейс Груп Холд" АД, "Алве Консулт" ЕООД;
- обединение "Струма Железница" с участници "Интегрирани Строителни Системи" ЕООД, "Контрас Иглесиас" АД и "Алве Консулт" ЕООД;
- "ПСТ Груп" ЕАД;
- ДЗЗД "АПВ Тунел Железница 3" с участници "Агромах" ЕООД, "Пътища Пловдив" АД, "Водно строителство – Благоевград" и "Алве Консулт" ЕООД.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес