Всички нови модели на "Волво" ще са само с електрически двигатели от 2019

Компанията постави срок за отказ от двигатели с вътрешно горене

Всички нови модели на "Волво" ще са само с електрически двигатели от 2019

От 2019 година всички нови модели автомобили, произведени от "Волво кар груп" (Volvo Car Group), ще бъдат изцяло електрически или хибридни. Така "Волво" става първата традиционна автомобилостроителна компания, която слага край на колите, задвижвани единствено от двигатели с вътрешно горене. Това съобщи в сряда шведската компания "Волво кар груп", която е собственост на китайската "Джийли" (Geely).

Компанията с централа в Гьотеборг ще продължи да произвежда от старите си модели, пуснати преди тази дата, но ще вкара в линията си различни версии - от изцяло електрически до зареждаеми хибриди.

С плановете си "Волво" става първият водещ производител на традиционни автомобили, поставил срок за пълен отказ от моделите, работещи само с вътрешно горене, макар за електрификация да се говори отдавна в сектора и "Тесла мотърс" (Tesla Motors) на Илон Мъск да е производител на електромобили от самото начало, отбелязва Ройтерс.

"Съобщението бележи края на автомобила, задвижван единствено с двигател с вътрешно горене", посочва в изявление главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон. По думите му стъпката е направена отчасти в отговор на засилващото се потребителско търсене на електрически двигатели.

""Волво карс" сега заявява, че планира да продаде общо 1 милион електромобила към 2025 г. Когато казваме това, ние го мислим", допълни той.

Предвижда се от 2019 до края на 2021 година да бъдат пуснати пет нови модела - три "Волво" и два "Поулстар" (Polestar) - всичките изцяло електрически.

"Тези пет автомобила ще бъдат допълнени от гама от бензинови и дизелови хибриди и меки 48-волтови хибридни версии на всички модели", уточнява "Волво".

"Това означава, че в бъдеще няма да има коли "Волво" без електрически двигател", допълва компанията.

"Волво кар груп" освен това възнамерява до 2025 г. да направи производствените си дейности "неутрални" към климатичните промени.

"Волво" инвестира усилено в нови модели и заводи, откакто "Чжъцзян Джийли холдинг груп" (Zhejiang Geely Holding Group) го купи от "Форд" (Ford Motor Co.) през 2010 година, създавайки ниша на пазара на първокласни автомобили, доминиран от по-големи конкуренти като "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) на "Даймлер" (Daimler) и "Бе Ем Ве" (BMW), припомня Ройтерс.

"Файненшъл таймс" отбелязва, че Китай вече е световен лидер в продажбите на електромобили, а "Джийли" е единствената китайска автомобилна компания, която произвежда коли за САЩ.

Близо 265 000 електромобила са продадени в Китай през миналата година, докато в цяла Европа броят им е 110 000, по данни на EV-Volumes.com.

Обявените планове на "Волво" най-вероятно ще повдигнат въпроса за позициите на американския стартъп "Тесла", чиято пазарна оценка скочи в периода, когато компанията нямаше сериозна конкуренция при изцяло електрическите коли.

Миналата година "Тесла" продаде 76000 автомобила и планира да произведе 1 милион коли до 2020 г. Нейната пазарна оценка вече е по-голяма от тази на компанията "Дженерал моторс", която миналата година продаде 10 милиона автомобила.

Споделяне
Още от Бизнес