Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Всички се разбързаха да решават проблема с тировете при Русе и Видин

Моделът със спиране на тировете в съседни области не устройва превозвачите

3 коментара
Снимка: БГНЕС

Правителство, места власт и европепутати се загрижиха за решаването на дългогодишен проблем с трафика на тирове – струпването им пред двата моста на Дунав при Русе и Видин. Доскоро тази тема бе само във фокуса на местните хора, но след като вътрешният министър Иван Демерджиев я обяви за приоритет, по нея започна да говори и евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков.

Идеята на държавата е камионите да бъдат спирани на различни места в цялата страна и да се пропускат поетапно. В противен случай те се струпват пред двата гранични пункта и движението става кошмарно.

Проблемът е особено явен в Русе, но не само там. Подобна е ситуацията и във Видин. Темата с трафика към северната граница се усложнява допълнително и от липсата на инфраструктура.

По пътя Русе-Търново непрекъснато стават катастрофи, но мерки не се вземат, ако се изключи обещанието за построяване на магистрала незнайно кога.

По пътя към Видин движението е не по-малко трудно. Там на места пътят се ремонтира и разширява, а и традиционно има опашки от камиони на граничния пункт.

За да не заобикалят постовете ни

От сряда МВР започна да спира тировете по цялото трасе от Свиленград до Русе, заяви Демерджиев. Досега отбиването им от трафика се правеше само след преминаването на Балкана. От изявлението на вътрешния министър обаче се разбра, че особена полза не е имало.

"Ще покрием цялото трасе, за да елиминираме възможността камионите да заобикалят нашите постове и да продължават към северната граница", заяви той.

Той допълни, че по проблема вече работели трима зам.-министри – на МВР, на транспорта и на МРРБ. Той обясни, че ще създаде междуведомствен съвет за по-добра координация.

Булевардът все още е натоварен

Малко по-късно от общината в Русе съобщиха, че кметът Пенчо Милков е имал среща в сряда със зам.-министъра на транспорта Николай Найденов. Били обсъдени мерки – например спирането на камионите по-далече от граничния пункт – например в областите Търново, Стара Загора, Разград и Търговище, както и нова организация на движението по някои отсечки в Русенско. Във вторник от МВР съобщиха, че вече спират камионите за Дунав мост в съседните области. Целта е тировете да не задръстват русенския бул. "България", което предизвиква недоволството на местните хора.

"18 часа след въвеждането на мерките, булевардът все още е натоварен. Това доказва, че трябва да създадем ред, който да не е временен, и да го следваме неотклонно", каза кметът, цитиран от общината.

Всичко трябва да става за 1 минута

По темата от Русе се включи и евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков. Той обяви, че започва събиране на подписка. Целта била 100 хил. подписа. С нея трябвало да се окаже натиск, за да се ангажира вече Европейската комисия с решаването на проблема, който не бил само в България и Румъния, но и в Унгария и в Словения, обясни Новаков.

В момента в Европейския парламент е внесено законодателство, което определя време за чакане на влак на граница от 15 минути. Това, което ще направя, е да внеса изменение в този регламент и да определим максимално време за проверка на камион от 1 минута. Това не означава 1 минута време за чакане на границата", заяви Новаков.

Според него сега проверките отнемат три минути. Ако предложението бъде прието, трафикът трябва да намалее три пъти, пресметна той.

Превозвачи са против да ги спират в съседни области

Спирането на тировете във вътрешността на страната няма да реши проблема, а ще го задълбочи, се казва в съобщение на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) до медиите.

За да преминат тировете през ГКПП "Дунав мост" при Русе, на шофьорите им отнема около 20 часа, а институциите предприемат спорни за разрешаване на проблема действия.

МВР обяви, че за да не се образуват струпвания на камиони в града, водачите им ще бъдат спирани на териториите на областите Разград, Велико Търново и Стара Загора.

"Това не само че няма да разреши проблема, а дори ще го задълбочи, защото по този начин струпвания на камиони ще има на още точки в страната", се казва в позицията на КАПБ.

Камарата на автомобилните превозвачи предупреждава, че по този начин не може да се следи поредността на преминаване на тежкотоварните автомобили през границата, тъй като те се намират на територията на съседни области. Това крие от риск от престои на шофьори за неопределено време, а някои от стоките, които се превозват, са бързоразвалящи се и следва да се транспортират възможно най-бързо, посочват от КАПБ.

От организацията питат как ще се разреши въпросът с тол системата и купените маршрутни карти, които могат да преминат зададения на тях маршрут до 24 часа след тяхното закупуване и то по маршрута, който е посочен. В случай, че шофьорът просрочи това време или пък се отбие от маршрута, ще бъдат ли съставяни глоби от Националното тол управление, питат от КАПБ.

От камарата посочват, че неразрешаването на проблема води до икономически загуби от 200 евро на ден на тежкотоварен автомобил и представлява сериозна опасност за безопасността по българските пътища.

КАПБ подкрепят предложението на евродепутата от ГЕРБ Андрей Новаков за петиция до Европейския парламент с искане за въвеждане на стандарти за пограничен контрол между държави-членки. Целта е да се определят максималното време на изчакване и на обработка на един тежкотоварен автомобил за преминаване през вътрешни граници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Des
    #3

    За 12 години от ГЕРБ нищо не направиха за този трафик, даже Борисов идваше до града само с хеликоптер, за да избегне кошмарното пътуване до тук и сега го играят загрижени. Предложението им в момента е безмислено. Инфраструктура не издържа на трафика. Сега до там я докараха, че и на всяка секунда да пускат ТИР, пак ще има задръстване.

  2. Guest787
    #2

    Дедо Еконтий за малко да завърши втория мост на Дунав при Русе.

  3. archibal
    #1

    В Русе е пълен хаос. Тирове влизат в града с цел да заобиколят дългата опашка по бул. България. Трябват да се изградят няколко паркинга за тирове между Свиленград и Русе. В Русе има избран общински терен, но не се работи за да станат нещата. Заради ниските води на Дунав не тръгва и ферибота, който може малко да облекчи нещата, а и румънците нещо се бавят от тяхна страна с митничарите. Проблема е дългосрочен и скоро няма да бъде решен. Трафикът за района на Иран, който преди е минавал през Русия, сега минава през България

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.