Втори опит за избор на строител на магистралата до Калотина за 200 млн. лв.

Участъкът от 32-километра от София до границата ще се финансира от програма "Транспорт"

Втори опит за избор на строител на магистралата до Калотина за 200 млн. лв.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще направи втори опит за избор на изпълнител на 32-километровата магистрала от София до ГКПП "Калотина" с индикативна стойност от 200 млн. лв. Условията за участие в търга бяха пуснати в регистъра за обществените поръчки. Кандидатите трябва да подадат офертите до 14 юли. Отсечката ще се финансира със средства от новата оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

 

Първият търг, в който оферти подадоха 10 кандидати, бе прекратен с мотив недостиг на средства по старата програма "Транспорт". След това транспортният министър Данаил Папазов каза, че отсечката ще бъде финансирана по новия инструмент "Свързана Европа". Това обаче нямаше как да се случи, тъй като не може да се прилага за стари пътни проекти.

 

Така вече е ясно, че обектът ще се финансира по новата програма "Транспорт", която все още не е изпратена за одобрение в Брюксел.

 

Плановете на правителството бяха магистралата до сръбската граница да бъде готова до края на 2016 г., по думите на министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева. Това обаче едва ли ще се случи предвид заложените срокове за строеж. Те са три години от датата на сключване на договора с избрания изпълнител, което означава, че в най-добрия случай магистралата може да бъде готова през 2018 г.

 

Това е вторият обект по новата програма "Транспорт", за който беше обявен търг за избор на изпълнител. Първи стартира третият лъч на метрото, но процедурата беше спряна от Комисията за защита на конкуренцията, заради обжалване.

 

Магистралата по-тесничка от стандартните 29 метра

 

Участъкът от София до Калотина, който навремето се водеше като нулевия лот на магистрала "Тракия", е малко по-тесен от стандартните 29 метра габарит за магистрала. Причината е, че пътят минава през трудно трасе, което на дава възможност за активни ленти от 3.75 метра. По-тясна е и аварийната лента.

 

Отсечката от близо 32 км е разделена на два лота. Първият е с дължина 5 км, започва от границата със Сърбия и стига до пътния възел при Драгоман. Пътят е с габарит от 25.5 метра, като ще има по две ленти за движение плюс аварийна във всяка посока. Индикативната стойност е 90 млн. лв., а срокът за строителство е 36 месеца.

 

Вторият лот е с дължина от 17 км и е с магистрални габарити – общо 27 метра на пътното платно, като активните ленти за движение са широки по 3.75 метра. Отсечката започва от пътния възел при Драгоман и завършва на около 1400 метра след надлеза над жп линията София-Калотина край столицата. Индикативната стойност е 110 млн. лв. Срокът за строителство е 24 месеца.

 

Кандидатите имат право да наддават и за двете обособени позиции.

 

Изискванията към кандидатите

 

Участниците трябва да имат достъп до собствени финансови ресурси от 7 млн. лв. за първата позиция и 8 млн. лв. за втората. Ако кандидатът участва и за двете, трябва да представи документ за достъп до 15 млн. лв.

 

Освен това през последните три години кандидатите трябва да са построили по 14 км магистрали и да имат оборот от 80 млн. лв. за първата позиция, а за втората строеж на 19 км магистрали и 100 млн. лв. оборот.

 

Комплексна оценка

 

Бъдещият строител ще бъде избран чрез комплексна оценка, в която са включени четири критерия.

 

С най-голяма тежест от 55 точки е цената за изпълнение на поръчката. Срокът за изпълнение носи още 5 точки.

 

Техническите показатели носят общо 40 точки. От тях 29 се дават за проектното предложение, а 11 – за технологията и организацията за изпълнение на строителството.

 

Срокът за подаване на офертите е 14 юли, а валидността им е три месеца. Това означава, че през септември пътната агенция би трябвало да е избрала изпълнителя.

Още по темата
Още от Бизнес