Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вторият Български Великден - повече професионален, отколкото емоционален

0 коментара

Силните емоции от "Горд съм, че съм българин" и силните критики към администрацията бяха визитната картичка на първия "Български Великден". Година по-късно диалогът вече е много повече професионален, отколкото емоционален, показа първият ден на втория "Български Великден". С голямото разминаване - активните участници търсят ангажименти от едно правителство, на което остават броени месеци до края на мандата. Затова няма как да ги получат.

BGTEAM @ BATM Advanced Communications

Една голяма група от 32 души, почти всички работещи в чужбина българи, бе подготвила специален документ за форума със заглавието "Икономическа политика- стабилен и висок икономически растеж".
Той е съставен от 101 точки и включва предложения по отношение на макроикономическата политика, приватизацията, капиталовите пазари, данъчната политика, корпоративното управление, пазара на труда, аграрната политика, износа, високите технологии, телекомуникациите, енергетиката, финансите и съдебната система.

В двете зали на НДК, в които се проведоха дискусиите по икономическата и финансовата политика и по високите технологии и телекомуникациите обаче липсваха повечето от управляващите, които биха могли да отговорят на всички направени предложения.

В дискусиите взеха участие вицепремиера Петър Жотев, подуправителя на БНБ Мартин Заимов, министърът на транспорта и съобщенията Антони Славински и изпълнителният директора на Агенцията за приватизация Левон Хампарцумян. Министерството на финансите бе представено от заместник- министрите Пламен Орешарски и Николай Георгиев.
Останалите министри, включително и премиерът, бяха в провинцията.
Разпиляването на форума в общо 13 града в страната вероятно го направи по-осезаем за хората в провинцията. Но новата формула на "Българския Великден" породи опасение сред участниците, че се опитват да ги използват с предизборни цели. Затова и пред погледа на вицепремиера Жотев те отново прочетоха своята декларация, в която обявиха готовността си да помагат за развитието на България, независимо от цвета на управлението.

Многобройните предложения породиха професионални дискусии, но стояха неестествено конкретни пред управляващи в края на мандата си. Затова и в неформални разговори представителите на изпълнителната власт посъветваха великденци да направят не 101, а 5 предложения, за които да постигнат реализация чрез публичния натиск.

Общото усещане от софийската част на "Българският Великден" бе, че дискусиите са макар и спорни, но добронамерени. Правителството дори бе похвалено за действията си в макроикономиката, в управлението на външния дълг, както и за реформите в най-спорната, данъчната област.
Сътрудничеството, което си пожелахме през миналата година, вече е факт, каза в приветствието си към участниците вицепремиерът Жотев.

Този път великденци казаха - тръгнахте в правилна посока, но не вървите с достатъчна бързина. В този момент - пред избори, без парламент, в очакване на нови народни избраници и ново правителство, чието и да е то, това едва ли е реално изискване, насочено към реалния адресат.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.