Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ВВС признаха за проблеми с новата летателна техника

20 коментара

Има известни проблеми, свързани с новата летателна техника и с поддръжката на наличните машини. Това признаха представители на висшето ръководство на военно-въздушните сили (ВВС) на пресконференция във в сряда, посветена на празника на ВВС на 16 октомври.

Първият транспортен самолет "Спартан" по договора с италианската компания "Алениа аеронавтика" ще кацне в София на 5 ноември, съобщи командващият ВВС ген.-лейтенант Симеон Симеонов.

Част от оборудването на самолетите "Спартан" ще бъде доставено по-късно от първоначално предвидените срокове. Ген. Симеонов увери, че частите ще бъдат платени едва когато бъдат монтирани и българският интерес е защитен. Новите машини ще могат да бъдат експлоатирани без проблем, докато бъде монтирано оборудването.

При доставката на военно-транспортните вертолети "Кугар" до третата машина е имало течове в носещия винт. Това не е проблем по стандартите на производителя "Юрокоптер", но е проблем според българския стандарт, обясни Симеонов. След поставянето на проблема пред френската страна, при четвъртия доставен вертолет течът е бил отстранен. В близките дни се очаква да пристигне шестата машина.

При изпращането на катапултните кресла на швейцарските учебни самолети "Пилатус" за технически преглед, административни процедури са забавили връщането им в България и в момента се използват само три машини, допълни генерал Симеонов. Машините участват в съвместните българо-американски военно-въздушни учения, които се провеждат в база „Граф Игнатиево”.

В най-скоро време се очакват гуми за изтребителите МиГ-21, след като миналата година не е бил изпълнен договор по тази поръчка. Необходимите магнитни ленти за МиГ-29 вече са доставени.

Щурмовите вертолети Ми-24 имат категорично бъдеще, каза ген. Симеонов, но не се ангажира кога ще бъде подписан договор за ремонта и модернизацията им, след като договорът с израелската компания „Елбит” бе прекратен по искане на българската страна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. На гол тумбак
    #21

    каре корвети!!!

  2. ГТ
    #20

    на МИГ-29 е доставено достатъчно количество въглища, благодарение на коректността на нашите руски партньори.

  3. Abdullah Gionhabib
    #19

    Dori i nai-antiruskia zapaden specialist ne bi narekul MiG-29 "vuglishtarka". Tolkova i razbirash ot aviacionna tehnika.

  4. ГТ
    #18

    щом си мислиш, че МИГ 29 е нещо повече от едно (откраднато) копие на Ф-15, който постепенно излиза от въоръжение от американските ВВС. А какво да кажем за Ф-117, Ф-16, Ф-18, Ф-22 и Ф-35? Имат ли руснаците нещо равностойно? Говорим за масово серийно производство, не за прототипи, които не стигат въобще до такова. Впрочем, ако руските оръжия въобще бяха толкова хубави, защо загубихте студената война? Май ти си тъпия.

  5. ruskii standard
    #17

    GT, v koja dupka si se zavrjal? Pokagi gkava, potursi v Internet, Wikipedia itn. informatia ot poslednite godini i posle se izsiraj po forumite.Nad vashe selo sigurno samo Antonovki minavat...

  6. ХАХАХА!!!
    #16

    Освен за стандартни изрази тип "ченге" и т.н., за друго неставаш.Ф-15 е най-добрия използван истребител на САЩ. Ф-22 се го тачат и не пускат, че 1 бройка 260 милиона струва, колкото 6-7 Ф-15.Ф-16 свалят от експлотация и орязват използването на Ф-18. Тези двата спрямо Ф-15 са плачевни.Ф-117 и него не го тачат много. Ф-35 е далеч от пускане в експлотация, попадат в графата "прототипи".Ти да не гледаш по номерцата - "щом номерът е по-голям, значи по-добро"?

  7. ГТ
    #15

    Това за ченгето не съм го казвал по твой адрес, но щом сам го казваш...За мен си просто обикновен неориентиран любознателен съветски младеж, който вярва все още в непобедимостта на съветското оръжие. Това пък с възхподящия ред на означенията откъде го измисли? Ако забелязваш, Ф-117 е на първо място, нали така? Не е най-стария модел, не е и най-новия, обаче е направен по стелт технология, която руснаците не притежават. Кефя се как на моя бъзик с въглищата за съветските самолети всички тъпи русначкаджии

  8. ГТ
    #14

    Това не беше ли марка водка? Нямам повече въпроси. Обикновен смрадлив мужик.

  9. ХАХАХА!!!
    #13

    "ченге", "комунист" към мен, но иначе - няколко пъти. Ф-117 - САЩ се отказват от неговото използване.Тесхнологията "Стелт" е от 60-те години и като тория се е появила малко след създаването на радарите.Та Ф-117 освен тази технология, която не върши голяма работа, освен срещу държави, които са изостанали с превъоръжаването и модернизация с около 20-на години. Ф-117 няма качества за истребител, а става за прехващач.Ф-15 ще подлежи на пенсиониране в САЩ след най-рано 10-15 години. Както написах - това

  10. ГТ
    #12

    Очевидно обичаш да спориш от любов към спора. Значи, щом руснаците нямат някаква технология, то тя е ненужна и трябва и американците да се откажат от нея. Както можеше и да се очаква, вадиш от 10 кладенеца вода, за да докажеш, че руското оръжие е по-добро от американското. Само избягваш да ми отговориш защо великите руснаци загубиха студената война и надпреварата във въоръжаването? А тези твои "данни" можеш да ги предложиш на американците и да ги убедиш моментално да зарежат всичките си програми и да си купят "свръхмодерния" МИГ-29.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.