Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С нови заводи за електромобили в Китай "Фолксваген" може да изпревари "Тесла"

5 коментара
С нови заводи за електромобили в Китай "Фолксваген" може да изпревари "Тесла"

След около година "Фолксваген" (Volkswagen) може да достигне капацитета на "Тесла" (Tesla) в производството на електромибили. Най-големият автомобилопроизводител в света обяви във вторник, че строи два завода в Китай, които ще произведат общо 600 000 коли, базирани на специализираната му модулната платформа за електромобили (MEB), съобщава агенция "Блумбърг".

Новите заводи в Антиг и Фошан започват работа няколко месеца след завода в германския град Цвикау, който ще сглобява 330 000 автомобила годишно от края на 2019 г.

При тези мащаби на производство Volkswagen най-вероятно ще изпревари "Тесла", чийто единствен завод за сглобяване на автомобили във Фримонт, щата Калифорния, може да прави около 500 000 коли.

В началото на годината лидерът в производството на електромобили направи първа копка на предприятието си в покрайнините на Шанхай, което се очаква да започне работа в края на 2019 г. и като начало да произвежда 250 000 коли годишно.

"Фолксваген" няма много време, след като "Тесла" разреши проблемите с производството си във Фримонт и завода за батерии в близо до Рино, Невада, който също така може да стартира производството на новия си спортен Model Y.

След като доставките на садана Model 3 затихнаха през първото тримесечие на тази година след много силно второ шестмесечие на 2018 г., главният изпълнителен директор Илън Мъск отхвърли опасенията относно търсенето и се придържа към прогнозата за 400 000 доставки през тази година.

"Фолксваген" възнамерява да произведе около 70 модела със захранване на батерии от всичките си 12 марки до 2028 г., както и 22 милиона електромобила през следващото десетилетие. Под ръководството на изпълнителния си директор Херберт Дийс, автомобилостроителят осъществява най-голямото усилие за трансформиране на тази индустрия, базирана на двигатели с вътрешно горене, на стойност 30 млрд. евро

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Real ''Mickey''
    #5
    Отговор на коментар #4

    За какви "ганьовци" дрънкаш???? Ауди също казаха че не се вижда бъдеще за масови електрички, и търсят други екологични решения.

  2. Milenca
    #4

    Водещите световни икономики се насочват към електричките, ганьовците ехидно ги питат защо отказват писани каручки! Електрическият автомобил има един съществен недостатък! Какво ще се случи с рафинериите? И май ова бави експанзията им?

  3. Коментарът е изтрит в 04:45 на 16 май 2019 от автора.
    #3
  4. Real ''Mickey''
    #2

    Много съображения има вече, че електро-автомомобила не е бъдещето на масовия автомобил в световен мащаб. Много фактори му пречат за това. За мръсния въздух в китайските градове обаче може да е временно решение. В станията не е уточнено, но предполагам че Volkswagen има предвид само китайския пазар.

  5. Калико Джо
    #1

    А къде им завода за батерии?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.