Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Вятърът не е основната причина за засядането на "Ever Given" в Суецкия канал

5 коментара
Вятърът не е основната причина за засядането на "Ever Given" в Суецкия канал

Ръководителят на египетската служба за управление на Суецкия канал заяви днес, че силният вятър не е основната причина за засядането на кораба. Операциите по освобождаване на дългия 400 метра контейнеровоз "Ever Given", който блокира корабоплаването от вторник, продължават, предаде Франс прес.

"Силните пориви на вятъра и метеорологичните фактори не са единствените основни причини за засядането на кораба, други грешки, човешки или технически, също може да са изиграли роля", каза Осама Рабие на пресконференция в Суец.

"Разследването ще извади наяве всички тези фактори", отбеляза той и добави, че "видът на почвата, с който си имаме работа, е много труден за управление".

Рабие, цитиран от Ройтерс, уточни, че усилията по отместване на гигантския "Ever Given" днес са дали възможност за задвижване на кърмата (задната част) и руля, но остава неясно кога ще може да отплава.

По думите му Египет губи между 12 и 14 милиона долара дневно от блокирането на канала. В момента 321 кораба чакат да преминат.

Египет получи няколко предложения за международна помощ. Ръководителят на службата за управление на канала благодари на САЩ, Китай и Обединените арабски емирства, допълва АФП.

Юкито Хигаки, президент на японската компания "Шоей Кисен", чийто кораб "Ever Given" блокира Суецкия канал, изрази надеждата си трафикът през канала да бъде възстановен тази вечер, предаде Франс прес.

Хигаки даде вчера пресконференция, на която изложи актуална информация за усилията по деблокиране на кораба, заседнал в Суецкия канал.

"В момента елиминираме пясъчните насипи, в които е заседнал корабът, с помощта на още машини за разчистване", изтъкна Хигаки.

"След като работите по деблокирането му приключат, корабът ще може да продължи да функционира", каза още ръководителят на "Шоей Кисен", цитиран от японския всекидневник "Асахи Шимбун".

Блокирането на "Ever Given" доведе до блокирането на над 200 кораба, чийто маршрут преминава през Суецкия канал. Това причини сериозно забавяне на доставки на петрол и на други продукти. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #5
  2. hariman
    #4
    Отговор на коментар #1

    Ако бяхте потърсили малко повече информация преди да пишете, щяхте да сте си изяснили това "недоразумение". EVERGREEN е името на фирмата, която е оператор на кораба, а самият кораб се казва Ever Given.

  3. olele
    #3
    Отговор на коментар #1

    пълно е с малкоумници у нетя.... на пасат като пише пасат то той не е фолксваген.... много прост народ, а ние на избори разчитаме? как да стане? овце избират вълци.

  4. Коментарът е изтрит в 10:20 на 28 март 2021 от автора.
    #2
  5. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.