Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Взривът в Хитрино не е причинен от контактната мрежа, потвърди втора експертиза

Вещите лица отново обясниха, че причината е печка на твърдо гориво

2 коментара
Снимка: МВР

Взривът при трагичния влаков инцидент в Хитрино в началото на декември 2016 г., при който загинаха седем души, а други 29 бяха ранени, не е причинен от контактната мрежа, а от печка с твърдо гориво в района, потвърди допълнителната пожаро-техническа експертиза, назначена от Шуменския окръжен съд през юни.

Този въпрос бе поставен от магистратите след приемането на първоначалната четворна експертиза, изработена от обвинението, която още в досъдебната фаза заключи, че изтеклият от дерайлиралите цистерни газ пропилен се е възпламенил от печка.

Подсъдими смъртта на седем души и нараняванията на други 14 са машинистите на дерайлиралия влак Димитър Михнев и Радослав Петков, служители на частния жп превозвач "Булмаркет Рейл Карго", собственост на една от най-големите русенски компании "Булмаркет ДМ".

По време на заседанието на съда в четвъртък инж. Марко Марков от Главната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" в МВР беше категоричен, че взривът няма как да е причинен от контактната мрежа, тъй като в този момент в нея не е имало напрежение.

Според заключенията на авторите на експертизата възпламеняването на пропилена е станало между 3 и 5 минути след дерайлирането на композицията. Изчисленията им сочат, че през 80-сантиметров отвор в цистерната са изтекли 45 тона пропилен за 39 секунди.

"Зоната на контактната мрежа, където се намира – там концентрацията на изтеклия газ е много по–висока. Задължително трябва да се получи разсейване на облака, за да попадне концентрацията на пропилена с въздуха тази потенциално експлозивна атмосфера – между долни и горни граници за взривяване на този газ", обясни Марков.

Подсъдими за трагедията са само двамата машинисти, тъй като според назначената от прокуратурата съдебно-техническа експертиза влаковата композиция е навлязла в жп отклонението със скорост от 78 км/ч при разрешени 40 км/ч.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #2
    Отговор на коментар #1

    Със сигурност данните от влака, ще покажат с колко са се движили машинистите. Ако има сериозно превишаване на скоростта, да си поемат отговорността за това. Ако обаче пък вина има инфраструктурата, да му мислят. Причинили са щети, смърт по немарливост. Отделно да се види, защо няма добра поддръжка на мрежата и т.н.

  2. Знайко
    #1

    Следвайки световните тенденции, в началото на 80-те години беше решено в БДЖ да се внедрява Автоматична локомотивна сигнализация. По нечия партийна повеля, обаче, лиценза на "Ериксон" беше даден за усвояване от Приборо-строителния (!) завод в Търговище. Ако тази система (съвсем не скъпа) беше станала реалност, няма как при разрешени 40 км/час влакът да се движи със 78.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.