Xiaomi за пръв път стана световен лидер по продажби на смартфони

Xiaomi за пръв път стана световен лидер по продажби на смартфони

Китайският производител на смартфони Xiaomi за пръв път стана през юни 2021 г. световен лидер по продажби на такива устройства, изпреварвайки конкурентите си Samsung и Apple, предадоха световните агенции в петък.

Делът на продажбите на компанията на световния пазар е бил 17.1%. На второ място е изместена южнокорейската Samsung с 15.7%, а на трето остава американската Apple с 14. процента от продажбите.

За Xiaomi това е ръст от 26% спрямо май и темпът е най-високият за компанията в цялата ѝ история.

Според специалисти от началото на упадъка на Huawei, компанията Xiaomi е прилагала последователни и агресивни усилия за да запълни пролуката от намалелите продажби на Huawei. Принос за доброто представяне обаче имат и ограничените доставки на смартфоните на Samsung на китайския пазар. В същото време новата вълна на епидемията от коронавирус доведе до спирането на производството на Samsung във Виетнам през юни, от което Xiaomi се е възползвала по най-добрия начин. Прогнозите обаче са за възвръщане на лидерската позиция на южнокорейския производител на световния пазар след края на пандемията.

В същото време китайският телекомуникационен гигант Huawei отчете най-големия в историята си спад на приходите през първата половина на 2021 година, след като американските санкции го принудиха да продаде част от бизнеса си със смартфони, преди нови сфери за растеж да бъдат разработени, предаде Ройтерс.

Компанията обяви приходи от 49.56 млрд. долара за полугодието.

Най-голямото понижение е в бизнесите на концерна, насочени към потребителите, което включва и подразделението за смартфони. Приходите в този сектор са се сринали с 47 процента.

През 2019 г. предишният президент на САЩ Доналд Тръмп включи Huawei в черен списък и забрани достъпа на концерна до жизненоважни технологии с американски произход. Това засегна възможностите за проектиране на собствени чипове и получаване на компоненти от външни доставчици.

Санкциите навредиха силно на бизнеса на Huawei със смарфони и за първи път от над седем години компанията изпадна от топ 5 на китайските доставчици през второто тримесечие, с доставени 6,4 милиона броя устройства, според консултантската фирма Каналис (Canalys). През същото тримесечие на миналата година концернът е доставил в Китай 27.4 милиона смартфона, без отчитане на нискобюджетните Honor, чията марка бе продадена през ноември. Хуавей продаде марката през ноември.

Споделяне

Още от Бизнес