Yahoo! и Microsoft се обединяват с обща търсачка срещу Google

Yahoo! и Microsoft се обединяват с обща търсачка срещу Google

Софтуерният гигант "Майкрософт" (Microsoft Corp) и "Яху" (Yahoo Inc) подписаха в сряда сделка за съвместна търсачка, чрез която да подобрят позициите си срещу пазарния лидер "Гугъл" (Google).

Акциите на Yahoo, които през последните седмици на очакване на сделката се покачиха, свалиха над 7 процента от стойността си в извънпазарната търговия преди отварянето на борсите, докато тези на "Майкрософт" се покачиха с 0.4% след съобщаването на новината.

Сделката ще повиши годишните оперативни приходи на Yahoo с около 500 млн. долара при очаквано съкращение на капиталовите разходи с 200 млн. долара, се посочва в съвместно изявление.

Yahoo ще използва в своите сайтове Bing търсачката на "Майкрософт", в замяна на което Yahoo ще поеме рекламните он лайн продажби на "Майкрософт", но двете компании няма да комбинират рекламата си.

Yahoo и "Майкрософт" заемат второ и трето място на пазара на Интернет търсачките в САЩ с дял от съответно 21 и 8 на сто, а Google е безспорният лидер с 65 на сто.

Анализатори коментират, че ако първоначалният интерес на потребителите към излязлата през юни търсачка Bing се запази и двете компании успеят да надградят над позитивните резултати от изминалия месец, то обединените им усилия имат шанс да разместят сегашните пазарни съотношения.

Очаква се общият им дял на пазара на Интирнет търсачките да стигне до 30%, а Google да остане пазарен лидер с 65%, предаде ББС.

Договорът предвижда още технологии, предоставени от "Майкрософт", да бъдат използвани за интегриране на рекламните материали с резултатите от търсенето.

В замяна на предоставения контрол върху търсенето в сайта си, за срок от пет години Yahoo ще задържа 88% от продажбите на реклама чрез търсачката на своя сайт, а освен това придобива права за продажба на реклама на някои от сайтовете на "Майкрософт".

В същото време експерти предупреждават, че сделката за сливане на звената на двете подразделения може да бъде блокирана от регулаторните органи с оглед защита на честната конкуренция на пазара.

Обявената в сряда сделка бе предшествана от неуспешни опити на "Майкрософт" за сливане с Yahoo.

Директорът на "Майкрософт" Стив Балмър заяви, че подписаното 10-годишно споразумение с Yahoo ще доведе до създаване на повече иновации в Интернет-търсенето, ще повиши цената на рекламите и ще даде на потребителите реален избор на пазара, който в момента е доминиран от една единствена компания.

Изпълнителният директор на Yahoo Карол Бартз каза, че започва "нова ера на Интернет - иновации и развитие"

Сделката стана възможна, след като съоснователят на Yahoo Джери Янг се оттегли от поста изпълнителен директор на компанията в края на миналата година.

"Само аутсайдер в Yahoo като Бартз може да направи такава сделка", коментира ББС, като отбелязва, че тя няма сантимент към онова, което едно време е било същинска цел на компанията, бизнеса с търсенето в Интернет.

"Майкрософт" постигна желанието си и поради факта, че най-накрая успя да създаде търсачка - Bing – която е надеждна алтернатива на търсачката на гиганта Google.

Първоначалната оферта на "Майкрософт" през януари 2008 г. бе да закупи Yahoo за 47.5 млрд. долара. Тогавашният шеф на Yahoo Джери Янг обаче поиска повече, в резултат на което Балмър оттегли офертата.

Споделяне

Още от Бизнес

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?